Futz Skrevet October 19, 2007 Rapporter Skrevet October 19, 2007 Nogen der har købt varer over nettet i USA ? Bliver alting stoppet og told&moms belagt og i givet fald, hvor og hvorledes henter man varen og betaler ?
mrode Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Nogen der har købt varer over nettet i USA ? Bliver alting stoppet og told&moms belagt og i givet fald' date=' hvor og hvorledes henter man varen og betaler ?[/quote'] Alting bliver ikke stoppet.. told+moms bliver pålagt, hvis de bliver stoppet og det bliver opkrævet der hvor du normalt henter dine pakker.
credde Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Mine erfaringer går på køb af DVD film (www.hidefdvd.com). Dem har jeg brugt i mange år ligefra dengang de hed dvd-depot. Jeg er kun blevet stoppet én eneste gang i tolden, og det var, da filmene skulle sendes til Sverige! I stedet bliver de sendt til mine forældres adresse i Danmark, og det går (7-9-13) godt hver eneste gang :th2: Jeg sørger dog også for, ikke at købe alt for mange film ad gangen. Det kunne jeg godt forestille mig, var en parameter, de måske ville kigge på.
hpn Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Jeg har også köbt over nettet både fra USA og andre lande uden for Europa. Jeg har kun en gang prövet, at de blev tilbageholdt i tolden - og jeg måtte betale lige så meget i afgift + told som varerne havde kostet. Jeg havde tidligere bestilt fra samme firma, og der gik det igennem uden noget. Jeg fik et brev med oplysninger om, hvortil jeg skulle betale, og hvis jeg valgte ikke at betale, ville varerne blive destrueret. Derefter gik der 2-3 dage, så kom pakken.
Gio Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Leveringer til adresse i DK med alm. post = told opkræves ofte (og er anført på pakken) af Posten ved aflevering/afhentning. Levering til DK med UPS o.l. = Nul told Levering til SE med både Post og UPS = *ka-CHING* hver gang. Og ofte kommer told-opkrævning på seperate papirer fra kurér-firmaet. Sidste gang gik der over en måned, før jeg fik oplysninger om told og betaling af denne. Summa summarum = få afleveret pakkerne på en DK-adresse :)
BS Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Levering til DK med UPS o.l. = Nul told Men hvem vil også få leveret noget af værdi med et firma der kalder sig UPS!
testeren Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Nogen der ved hvordan det forholder sig hvis man selv tager ting med fra ikke EU-lande? F.eks. hvis man flyver hjem fra USA (eller også mellemlander i EU), og lander i Kastrup og skal videre til Sverige i bil/tog? Skal man så, hvis man bliver stoppet i Kastrup, betale der, eller kan man henvise til man bor i Sverige og lige klarer den ved tolden ved broen? Og hvad er grænsen for hvor meget man må indføre til Sverige fra ikke-EU-lande?
BS Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Nogen der ved hvordan det forholder sig hvis man selv tager ting med fra ikke EU-lande? F.eks. hvis man flyver hjem fra USA (eller også mellemlander i EU), og lander i Kastrup og skal videre til Sverige i bil/tog? Skal man så, hvis man bliver stoppet i Kastrup, betale der, eller kan man henvise til man bor i Sverige og lige klarer den ved tolden ved broen? Og hvad er grænsen for hvor meget man må indføre til Sverige fra ikke-EU-lande? Du skal betale ved første EU land du kommer til. Så det er i Kastrup du skal betale. Om du så vælger at gå i den ene eller anden sluse når du kommer hjem til tolden. Ja det er så op til dig. Hvor meget du må tage med ind kan jeg ikke huske men ikke ret meget. Elektronik mener jeg er 5000dkr Smykker osv er vist 1200. Undersøg det selv hos Fjol og Pjat.
testeren Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 1350,-dkk må man indføre for af andre varer end sprit, røg, kaffe/the og parfume. Dælme ik meget da! Tjekkede lige linket herunder, men kan fortsat ikke finde noget om det med første EU-land man kommer til, og isåfald burde det vel være der hvor man mellemlander/bytter fly efter din påstand? Har du et link til det, BS? Ville jo være rart, når nu du skød liiidt over beløbet, ikke fordi jeg ikke tror på dig generelt! ;-) Rejseguide fra Skat: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=333164&vID=0
BS Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Nej har ikke noget link. Men mindes den rare politimand på Thule fortalte det til mig.
mrode Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 BS har ret.. og nej, jeg har heller ikke et link (eller rettere gider ikke lige finde det). Jeg kvier mig også ved det, da jeg snart tager på shoppingtur til NY, hvilket jo pga den dejligt faldende dollarkurs jo nok betyder jeg bliver nødt til at købe lidt ekstra (ja, jeg lyder som en kvinde, men det er i det mindste tech jeg skal have :) ).
DoJo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 man pakker da bare alt ud og smider prismærker væk :p
Gio Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 man pakker da bare alt ud og smider prismærker væk :pNej...man ifører sig da hele baduljen' date=' og siger "det havde jeg da også på da jeg rejste ud!" [i'] ;)
Futz Besvaret October 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2007 Nej...man ifører sig da hele baduljen' date=' og siger "det havde jeg da også på da jeg rejste ud!" [i'] ;) LOL :D Ja danske kr. er topdollar i øjeblikket. :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu