Guest Supermule Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Øresundsbroen er totalt lukket i begge retninger efter et trafikuheld kl 11.18 i tunnellen under broen. Redningsarbejdet er i gang, og man ved endnu ikke, hvornår broen bliver åbnet igen, oplyser pressemedarbejder Thomas Hedberg fra Øresundsbroen til Berlingske Tidende.
Homer Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Øresundsbroen er totalt lukket i begge retninger efter et trafikuheld kl 11.18 i tunnellen under broen. Redningsarbejdet er i gang, og man ved endnu ikke, hvornår broen bliver åbnet igen, oplyser pressemedarbejder Thomas Hedberg fra Øresundsbroen til Berlingske Tidende. Damn er der en tunnel UNDER broen også?? Er der bedre plads i den om morgenen eller...?
Guest Supermule Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Det er kun til VIP brobizz'er.......:D Damn er der en tunnel UNDER broen også?? Er der bedre plads i den om morgenen eller...?
skallstorp Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Åben ifølge hjemmeside 13,15 er broen åben for alt trafik ifølge broens hjemmeside.
Juff Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Damn er der en tunnel UNDER broen også?? Er der bedre plads i den om morgenen eller...? ha ha.... Sshhhhh jo færrere der kender til den tunnel jo bedre :p
skallstorp Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Kvp KVP.SE oplyser at 2 biler er stødt sammen i den hemmelige tunnel http://www.kvp.se/nyheter/1.889121/oresundsbron-avstangd Så det med traileren, campingvognen
spinner Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Så det med traileren' date=' campingvognen [/quote'] Kan vel i princippet være lige så rigtigt, som det med at det er 2 biler?
Mouse Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 http://ekstrabladet.dk/112/article349739.ece Hmm synes nu handlingsforløbet i sidste sætning virker vildt urealistisk - specielt i tunnelen [ironi kan være anvendt]
Guest Supermule Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Mediemanipulation af værste skuffe....... Det er jo ikke farten der er problemet, men ringe bilister...........
bananas Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Det er jo ikke farten der er problemet, men ringe bilister........... Nu står der jo 2 forskellige forklaringer i samme artikel - det øger ikke ligefrem troværdigheden. Men hvis nu det sidste skulle vise sig at være sandt: Det må siges at være tale om en rimeligt ringe bilist, der ikke orienterer sig ordenligt inden vedkommende trækker ud i yderbanen. Det er så endnu ringere at vågne fra sin uopmærksomme tilstand og i befippelse reagere ved at trække ind igen og ramme en trailer - det kan vist ikke lade sig gøre uden at have holdt for kort bremseafstand til traileren i første omgang. Amager politi udtaler at der kom en bil bagfra med "høj fart". Ingen ved vel hvad det præcist betyder. Men politiet har nok en klar interesse i at fortælle at farten var en medvirkende årsag - uanset hvor meget eller lidt medvirkende den reelt var. Men jeg vil dog også kalde bilisten som kom bagfra for en ringe bilist, hvis han ikke har kunnet regne ud, at en bil som kører bag en trailer kan finde på at trække ud. Selvfølgelig skal man ikke nærme sig sådan 2 med for høj fart. Man kan sige præcis det samme hvis en bil lå bagved en lastvogn. Det er dumt at forvente, at folk her i Skandinavien kan finde ud af at orientere sig lige så godt som folk gør på de tyske Autobahns inden de skifter bane. 10% kan ikke finde ud af det - lær at leve med det!. Er der forøvrigt andre end mig, der har lagt mærke til, hvor mange biler der ligger og slinger rundt på broen eller i tunellen selvom det ikke blæser. Jeg synes meget tit, at jeg ser nogen der ender med at trække halvt ind i den anden bane - ved ikke om folk keder sig så meget at de kigger på udsigten, piller ved radioen eller noget helt tredje. Jeg plejede at blive temmelig arig for det er temmeligt farligt, og måske give et advarende blink eller dyt, så idioterne kunne tage sig sammen, men det orker jeg ikke mere.
Guest Supermule Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Standarden for bilisterne er faldet markant de seneste år herovre..... I starten var der sku ikke de snøvlende bilister over broen......
Gio Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 I starten var der sku ikke de snøvlende bilister over broen.........og en hel del færre af dem. (Hint: det hænger jo nok sammen med den stigende trængsel på broen' date=' at det nu føles som om det kun er "padder" der befærder den (for at blive i sproget))
ARN Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Hvor heldig kan man være -broen har slet ikke været lukket - i hvert fald har jeg ikke modtaget en eneste besked på nogen af de mobiltelefoner jeg har tilmeldt deres info-service :-) God weekend
Guest Mogens Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 SMS virker... Hvor heldig kan man være -broen har slet ikke været lukket - i hvert fald har jeg ikke modtaget en eneste besked på nogen af de mobiltelefoner jeg har tilmeldt deres info-service :-) Så har du sgu nok et problem, fordi det har nærmest "væltet ind" med beskeder fra Øresund :) God weekend I lige måde...
Kasper Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 http://sydsvenskan.se/oresund/article274201.ece "Öresundsbrokonsortiet har på egen hand ringt upp kunder som kört för fort genom betalstationen för att förmå dem att sakta farten vid nästa passage. Vid ett tillfälle körde en bilist 170 km/tim genom en brobizzfil." hehe med 170 km/t så tror man naivt meget på øresundsbroens teknik eller bilens bremser :D
ARN Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Pokkers - havde helt glemt, den var jo slet ikke blevet åbnet siden de sidst lukkede den... Nu venter jeg så stadig på, at den bliver åbnet *S* Godt jeg har fri de næste par dage...
mrode Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Det kan da kun lade sig gøre, hvis bommen er oppe..
Guest Mogens Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 "Forbindelser..." Det kan da kun lade sig gøre, hvis bommen er oppe.. At passere med 170 km/t? Lidt vildt ik' - især fra DK mod Sverige, hvor passagen ved tolderne er meget smal... På Storebælt køres der gennemsnitligt een bom af om dagen. "Topfarten" gennem betalingsanlæget er på 187 km/t og er "sat" af en pusher, der havde politiet i røven (han droppde iøvrigt "kokainen" midt på broen - formoder man)
Pede Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Det er dumt at forvente, at folk her i Skandinavien kan finde ud af at orientere sig lige så godt som folk gør på de tyske Autobahns inden de skifter bane. 10% kan ikke finde ud af det - lær at leve med det!. Efter at ha kørt igennem Tyskland senest i August til/fra Italien vil jeg lige påpege at de bestemt ikke er bedre dernede end herhjemme til at holde sig fra at trække unødigt ud foran en. Det er nærmere reglen end undtagelsen at langsomt kørende bilister bagved lastbiler VENTER på du nærmer dig i overhalingsbanen inden de trækker ud lige foran så du bliver nødt til at foretage endnu en opbremsning. Dette har jeg selv oplevet flere gange hvor jeg har kørt i Tyskland. Derfor er jeg ikke voldsomt generet at det mere. Jeg forventer nemlig at idioterne inde til højre trækker ud og bliver derfor blot glædeligt overrasket de gange det så ikke sker. Helt ufatteligt at folk ikke har den smule overblik når de kører bil at vurdere om det er nu man skal trække ud eller om man ikke liiige skal lade audien med 180 i timen passere først. ps. 170 i timen igennem betalingsanlægget som Sydsvenskan skriver? - jeg må være idiot siden jeg ikke kan magte at gennemføre den passage med mere end max 8 km/t.
ARN Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Sgu godt klaret de påstår de kan måle farten, når de ikke kan registrere hvilken form for køretøg, der smutter igennem...
Guest Mogens Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Sgu godt klaret de påstår de kan måle farten, når de ikke kan registrere hvilken form for køretøg, der smutter igennem... Gi' grammofonen et skub - den kører i samme rille ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu