Jump to content

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Så er forskudsopgørelsen for 2008 havnet i min Skattemappe på www.tastselv.skat.dk . Dermed er dette års udgave af jagten på svarene på alverdens forskudsspørgsmål gået i gang... Happy hunting!
Min er også kommet.. Mit spørgsmål lyder; "Hvorfor skal jeg betale så mange penge i skat?" :lol:
Besvaret

Fejl i Forskudsopgørelsen 2008 Hejsa til Alle.. Når i efterhånden alle har modtaget jeres forskudsopgørelse fra 2008, så gør jer lige selv, den tjeneste at kikke den godt igennem. Jeg fandt en rimelig vigtig ting, vores venner hos SKAT:thumbdown havde glemt, renteudgifterne...

Besvaret

Jeg vil tro Carstens renteudgifter ikke er med på forskudsopgørelsen for 2008, fordi de på forskudsopgørelsen 2007 er sat som "Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom", som det så smukt er formuleret på selvangivelsens supplement (for lige at forvirre). Havde renteudgifterne stået som almindelige danske renteudgifter på forskud 2007, var de nok blevet videreført til 2008 - med fare for at 2008-renteudgiften er lavere, hvilket ville føre til en restskat. "Forglemmelsen" fra SKATs side kunne jo også få én til at tage en snak med banken for at høre om det kommende års renteudgifter samtidig med, at man lige bliver opdateret på renteudvikling og tiltag, som banken har gjort, der kan lette hverdagen eller give en besparelse. Men ja - man skal lige kigge sin forskudsopgørelse nøje igennem - det gælder alle, med eller uden renteudgifter...

Besvaret

Ja, så har jeg også set på min, håber at der kommer info mht. hvordan og hvorledes man gør som førstegangs indberetter.:th2: 1. Bla. hvor man skriver renteudgigterne på sin bolig og hvordan man omregner til DKR, kan ikke rigtig finde noget om det, er rimelig forvirret :eek: . 2. Skal man aflevere noget til det svenske skattevæsen/ får man noget tilsendt? Der er sikkert flere som jeg ikke lige kan komme på lige nu og jeg ved godt at det sikkert allerede er blevet besvarret men er i søde at gøre det igen:love2: , der er sikkert andre end mig der godt kunne bruge noget hjælp her.

:laugh:

Besvaret
1. Bla. hvor man skriver renteudgigterne på sin bolig og hvordan man omregner til DKR' date=' kan ikke rigtig finde noget om det, er rimelig forvirret.[/quote'] Du skal bare skrive beløbet i svenske kroner, f.eks.: "1000 SEK", så foretager SKAT selv en omregning.
Besvaret
Jeg fandt en rimelig vigtig ting' date=' vores venner hos SKAT havde glemt, renteudgifterne...[/quote'] Dem har de ikke glemt. Som begrænset skattepligtig skal du selv angive kapitalindkomster og udgifter.
Besvaret

Som førstegangs udfylder af forskudsopgørelsen har jeg et spørgsmål: Renteudgifter til vores bostadsrätt (lån i Swedbank) - de skal vel skrives i rubrikken: renteudgifter til bank? - kan ikke finde en særskilt rubrik ang bolig i udlandet. Cheers, Pede

Besvaret
Som førstegangs udfylder af forskudsopgørelsen har jeg et spørgsmål: Renteudgifter til vores bostadsrätt (lån i Swedbank) - de skal vel skrives i rubrikken: renteudgifter til bank? - kan ikke finde en særskilt rubrik ang bolig i udlandet. Cheers, Pede
Det er korrekt. Felt vedr. udenlandske renteudgifter/bolig findes kun på din selvangivelse :rolleyes:
Besvaret

Ingen forskudsopgørelse i min skattemappe ... Har forsøgt både i min egen og min kones skattemappe, men finder kun nogle bilag. Måske kommer alle opgørelserne ikke på en gang ???

Besvaret
Du skal bare skrive beløbet i svenske kroner' date=' f.eks.: "1000 SEK", så foretager SKAT selv en omregning.[/quote'] Jeg er nu ikke sikke på at SKAT vil have diverse beløb i SEK - jeg blev ved første gangs forskudsregistreringen bedt og beløbene i DKK - og det får de derfor af mig. SEK->DKK med kurs 0.81
Besvaret
Dem har de ikke glemt. Som begrænset skattepligtig skal du selv angive kapitalindkomster og udgifter.
Det er pudsigt for alle de andre år jeg har boet i Sverige , er der per automatik , blevet overført "Andre Danske renteudgifter,af forbrugslån, fra det ene år til det andet...
Besvaret
Renteudgifter til vores bostadsrätt (lån i Swedbank) - de skal vel skrives i rubrikken: renteudgifter til bank? - kan ikke finde en særskilt rubrik ang bolig i udlandet. Cheers, Pede
Det er korrekt. Felt vedr. udenlandske renteudgifter/bolig findes kun på din selvangivelse :rolleyes:
Undskyld min uvidenhed :flov: men hvad rubrik nr er det:o ?
Besvaret
Det er pudsigt for alle de andre år jeg har boet i Sverige ' date=' er der per automatik , blevet overført "Andre Danske renteudgifter,af forbrugslån, fra det ene år til det andet...[/quote'] Fint nok, havde de slet ikke behøvet. :)
Besvaret
Er der andre end mig' date=' som endnu ikke kan se noget om forskudsregistrering i deres skattemappe???[/quote'] Jeg har fundet min - og det ser ud som om, at jeg selv kan rette til. Nogen der har erfaring med at gøre det, og så at det IKKE virker?
Besvaret
Jeg har fundet min - og det ser ud som om' date=' at jeg selv kan rette til. Nogen der har erfaring med at gøre det, og så at det IKKE virker?[/quote'] Hvad mener du med "og så at det IKKE virker?"?? Jeg har rettet min forskud, og den nye var klar til download med det samme.
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...