bananas Skrevet November 10, 2007 Rapporter Skrevet November 10, 2007 For pokker da - behøvedes de at lave den slags snavs i en dansk indregistreret bil? Ikke noget der forøger populariteten af danskere herovere - og især ikke nydanskere. Fjolser! http://sydsvenskan.se/malmo/article279179.ece Påkörd bilist blev misshandlad Av Bodil Brandoné Först publicerad: 10 november 2007 18:43 Senast uppdaterad: 10 november 2007 18:43 En påkörd bilist misshandlades på Rosengård centrum på lördagen. Han krockade med en kvinna i 30-årsåldern som dels vägrade att skriva på någon skadeanmälan, dels inte ville invänta polis. ROSENGÅRD. Istället kallade hon in två manliga bekanta som misshandlade den påkörde och hotade honom med en hund. Efter misshandeln försvann männen i en danskregistrerad bil och kvinnan körde iväg. Männen är misstänkta för misshandel och olaga hot.
Basse Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Tror ikke det påvirker ret meget, skete trods alt i Rosengården. Der er folk nok vant til der sker lidt af hvert - i hvert fald hvis man skal tro det der står i aviserne.
MC Manden Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Tror ikke det påvirker ret meget' date=' skete trods alt i Rosengården. Der er folk nok vant til der sker lidt af hvert - i hvert fald hvis man skal tro det der står i aviserne.[/quote'] Du har sikkert været en hel del i Rosengård, ikk ??? Dether er muligvis det mest tåbelige jeg har set skrevet på debatten i flere måneder... Bananas.... Hvorfor udleder du at der er tale om "nydanskere" ? Det syntes jeg ikke at jeg kan læse noget om.
Nils Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Hmmm. Ensom kvinde 30 år, der er ud til bens efter uheldet, og får opbakning af to mandspersoner i danskregget bil med en hund - svensktalende alle tre, ellers havde det vel stået der. Det lyder ikke som en personkreds med indvandrerbaggrund. I øvrigt upraktisk, at man i svenske medier ikke kan give et signalement, da det er politisk ukorrekt at udpege visse typer af personer som kriminelle.
bananas Besvaret November 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2007 Bananas.... Hvorfor udleder du at der er tale om "nydanskere" ? Det syntes jeg ikke at jeg kan læse noget om. Jeg må da ærligt indrømme at det er noget jeg gætter. Sydsvenskan kunne aldrig finde på at skrive at nogen er af anden etniske herkomst end svensk med mindre det er en positiv historie. Tror dog at sandsynligheden for at jeg gætter rigtigt er meget høj. Hvor mange kvindelige etniske danskere kan lige tilkalde et par "bekendte" i Rosengården, som er villige til at banke en fremmed?
Markowitch Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Bananas.... Hvorfor udleder du at der er tale om "nydanskere" ? Det syntes jeg ikke at jeg kan læse noget om. Du kan intet læse om deres etniske baggrund, fordi både politi og medier i Sverige censurer alt hvad der henviser til etnicitet. Her er politiets egen beretning: http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=10666056 17:09 Malmö. En personbil körs på i en parkeringsplats vid ett köpcentrum på Dicksons väg. En av parterna, en kvinna i 30-årsåldern vägrar stanna kvar till Polisen kommer till platsen eller skriva på några papper om olyckan. Kvinnan tillkallar efter ett tag en manlig bekant som kommer till platsen med en annan man, båda uppges vara i 30-årsåldern, och en hund. Den andre parten i ärendet, en man, misshandlas av männen och hotas med den medtagna hunden. Männen försvinner därefter från platsen i samma bil som de kom dit i. Kvinnan i 30-årsåldern kör iväg från platsen i sin bil som var inblandad i parkeringsolyckan. Bananas antager at der er tale om nydanskere, uden at vide det. Netop dette er mit kronargument mod etnicitetscensur i medier og politirapporter, da det giver grobund for gætterier. Jeg synes f.eks. at det er helt i orden at man I DK skriver at østeuropæiske tyveknægte kan være et særdeles farligt bekendtskab - så ved man hvad man står over for. Det kan godt være at resultatet er, at man møder en polak med mistro og hvad så? Lærer man den polak bedre at kende kan det jo vise sig at mistroen er uberettiget og så er den sag jo løst.
Nils Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Tror dog at sandsynligheden for at jeg gætter rigtigt er meget høj. Hvor mange kvindelige etniske danskere kan lige tilkalde et par "bekendte" i Rosengården, som er villige til at banke en fremmed? Jeg gætter på et svennescenarie, ellers ville kvinden ikke være alene i en bil, hun ville ikke have gjort knuder, og der ville være ankommet ti hjælpere - uden hund.
MC Manden Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Jeg gætter på et svennescenarie' date=' ellers ville kvinden ikke være alene i en bil, hun ville ikke have gjort knuder, og der ville være ankommet ti hjælpere - uden hund. [/quote'] Jamen, det kunne da ha' været Malene eller Pia (som også bor i Rosengård) og det kunne ha' været Lars der dukkede op med hans (og Kira's) Amstaff hunde ? Nu har jeg selv boet der i 3½ år (gør det ikke længere) og har sgu aldrig oplevet den ballade som altid omtales i aviserne. Men, dermed ikke sagt at den ikke findes.... Meeeen, at konkludere på noget man reelt ikke ved noget om, syntes jeg ærlig talt er lidt tyndt.
Kira Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Jamen, det kunne da ha' været Malene eller Pia (som også bor i Rosengård) og det kunne ha' været Lars der dukkede op med hans (og Kira's) Amstaff hunde ? Århhhh Palle for fa'en nu afslørede du os sgu
Lynge Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Og her har vi gået og opholdt en pæn facede i så langt, bare for at du skal afsløre os som de voldsforbrydere vi er:flov: Men for lige at komme med et dårligt alibi, så var vi i haven hele dagen igår:rolleyes: Jamen, det kunne da ha' været Malene eller Pia (som også bor i Rosengård) og det kunne ha' været Lars der dukkede op med hans (og Kira's) Amstaff hunde ? Nu har jeg selv boet der i 3½ år (gør det ikke længere) og har sgu aldrig oplevet den ballade som altid omtales i aviserne. Men, dermed ikke sagt at den ikke findes.... Meeeen, at konkludere på noget man reelt ikke ved noget om, syntes jeg ærlig talt er lidt tyndt. Århhhh Palle for fa'en nu afslørede du os sgu
Kasper Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Fatter ikke nogle bliver så hellige over Rosengården. Fakta er at det er et problemområde, ligesom så mange andre mindre attraktive områder i Danmark og Sverige, hvor det offentlige placerer folk. Man kan sikkert bo derude i mange år uden at opleve noget som helst negativt, det ændre bare ikke på den profil området har. Folk fra Limhamn sælger ikke ligefrem deres boliger for at få en udsigtslejlighed i Rosengården :D
Nils Besvaret November 11, 2007 Rapporter Besvaret November 11, 2007 Jeg ved en bjælde om Rosengård altså ikke den pæne del MC Mand, Det var lidt hårdt at udpege navngivne enkeltpersoner som voldsforbrydere og måske en lidt kluntet måde at argumentere for, at man ikke bør udpege bestemte stereotyper på løs baggrund. Når svenskere læser noget i avisen, får de indre billeder ligesom os andre, men i svenskernes indre billeder er alle personerne af samme type som æhh skikkelsen, i Ikeas samlevejledninger, men så langt er jeg endnu ikke nået i mine integrationsbestræbelser. Arbejder naturligvis hårdt med det. Indtil da, så skylder man jo de udsatte grupper at læse sin avis grundigt, tolke de uendeligt små tegn, der slipper gennem censuren, og give kriminelle med indvandrerbaggrund the benefit of the doubt. Apropos den aktuelle historie, så har jeg netop set nogle forbrydere, der svarer præcis til det signalement, polisen har udsendt. To mennesker i 30-årsalderen med en hund i en dansk bil. Jeg vil straks informere polisen. Det var i København, så de må være flygtet over grænsen efter udåden. Var det i øvrigt ikke Erhard Jacobsen, den kære gamle hædersmand fra dengang, der var politikere til, der blev til grin fordi han havde været en halv time i apartheid-Sydafrika, og derfor vidste alt om forholdene. Men det er Jacobsen-metoden, man skal bruge, mener Rosengårdapologeterne, for de siger igen og igen: Tag selv derud og se med dine egne øjne i en halv time eller to. Stol ikke på medier, rapporter og officielle hjemmesider - stol kun på dine egne sanser. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu