mickiii Skrevet November 13, 2007 Rapporter Skrevet November 13, 2007 Hey, Jeg har en Golf GTI, og da jeg købte den, fulgte der et splinternyt sæt vinterdæk med, inkl. 17" alufælge og alt, men de er med pigge. Jeg syntes jeg har hørt lidt for og imod, og jeg er lidt i tvivl om jeg dummer mig ved at sætte dem på - Kan det ødelægge noget ved bilen? Er de decideret dårlige for køreegenskaberne? Selvfølgelig underforstået at jeg følger de fartbegrænsninger der er på dem osv. Jeg overvejede kort at pille piggene af, men jeg tænker at dækket er født med dem, så det vil nok for alvor ødelægge deres evne generelt. På forhånd tak
BS Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Pigdæk er rigtig gode hvis du kører på is eller hårdt sammenkørt sne. Derudover er de dårligere end alm vinterdæk. De larmer. Den bremselængde er længere og ved højere hastigheder ryger dine pigge ud af dækket. Smid dem på blocket og køb nogen dubbfri dæk isteddet for.
Guest Supermule Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Og du ødelægger vejen.......Ergo skal du på længere sigt betale mere for rep. af vejene og derfor er det også en skidt investering......
Gio Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Og du ødelægger vejen.......Ergo skal du på længere sigt betale mere for rep. af vejene og derfor er det også en skidt investering......Hold nu op med den hetz mod pig-dæk. Hvis de er så skidt for det ene og det andet, så må VV jo forbyde dem.
Guest Supermule Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=10569
webodin Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 vinter dæk er bedre end (dub) pigdæk i by kørsel... med pigdæk og tør/våd) (ikke iset) vejbane kommer du (sejle) rundt, ligsom at køre på konstant akvaplaning, tilgengel er der is og sne på vej vil du komme du til at kører mere stabilt, og hvor mange dage er der nu sne og is på vejene på vores bredegrader max 7 dage i hele vinter perioden, du er mere lønsom at eje dubfri däk (alm. vinter dæk), sælg dem du har, og køb alm. vinter dæk, det er bare min vurdering....
APGraph Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 jeg ville også holde mig fra pig dæk, når man ikke skal køre i meget sne/is. og med de veje vi har her i malmø/kbh så skulle de ik være nødvendigt, jeg bruger vinterdæk, men køb nogle ordentligt. Mvh A
Futz Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Der har nu i 2½ dag været islag på vores vej og i området. ca. 2-3 cm ren is der er fuldstændig gennemsigtigt - tro mig dubbdäck gør en forskel der. om det så var den vinter og om de radikale har ret i af snemanden er afgået ved døden for bestandigt er et andet spørgsmål.
Andreas- AutoPerformance Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Dubbat... Samtliga däcktest jag har läst visar enstämmigt att Dubbade vinterdäck är bäst ur alla aspekter (dock ej miljö & ljudnivå), även på torr asfalt är ex. bromssträckan kortare med dubb !! En länk till ett av årets största test: http://www.aftonbladet.se/bil/article971291.ab Själv skulle jag änndå välja odubbat pga. komforten, men för den som sätter säkerheten först är det odiskutabelt dubbat som gäller...
APGraph Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Der har nu i 2½ dag været islag på vores vej og i området. ca. 2-3 cm ren is der er fuldstændig gennemsigtigt - tro mig dubbdäck gør en forskel der. om det så var den vinter og om de radikale har ret i af snemanden er afgået ved døden for bestandigt er et andet spørgsmål. Men ok Blentap er også lidt uden for større byer.
credde Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Dubbdäck anses desuden for at rive en masse farlige partikler op fra vejbanen samtidigt med den ødelægger belægningen (når der ikke er is og sne) http://www.aftonbladet.se/stockholm/article901633.ab Jeg kan godt forstå, at folk i de nordligere egne af SKåne mm. bruger dubbdäck men her i Malmö området er det vist ikke lønsomt.
bananas Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Du må ikke køre gennem Tyskland med pigdæk på - en rimelig alvorlig ulempe, hvis man fx vil køre på skiferie sydpå. Jeg mener også at der er andre europæiske lande, hvor man ikke må køre med pigdæk.
Gio Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 med pigdæk og tør/våd) (ikke iset) vejbane kommer du (sejle) rundt' date=' ligsom at køre på konstant akvaplaning[/quote']Sikke en gang pladder.... Jeg kører fint på mine Nokian Hakkapeliitta, og skøjter bestemt ikke rundt.
mickiii Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 Tak for alle indlæggene - Det er rart at høre lidt for og imod, om end jeg ikke helt har besluttet mig. Jeg tror egentlig at det skal prøves, så selv om det muligvis koster en smule at montere dem, for derefter at konstatere at det ikke duer, så er det vel den bedste løsning. Så kan jeg også tillade mig at have en mening om det
Guest Supermule Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 http://www.bilsport.se/news.php?id=49853
Gio Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 http://www.bilsport.se/news.php?id=49853Mon ikke forureningen (og dermed skadelige partikler) er større fra store biler, end fra dubbede däck!?
Guest Supermule Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 CO2 er da ikke skadeligt for lungerne???? Så er det da værre for dieselbilerne..... Mon ikke forureningen (og dermed skadelige partikler) er større fra store biler' date=' end fra dubbede däck!? [/quote']
skallstorp Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Dubdäk DK Hörte i dag at det er forbudt i DK !? Du må ikke køre gennem Tyskland med pigdæk på - en rimelig alvorlig ulempe' date=' hvis man fx vil køre på skiferie sydpå. Jeg mener også at der er andre europæiske lande, hvor man ikke må køre med pigdæk.[/quote']
bananas Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Hörte i dag at det er forbudt i DK !? Var det fra "de vise mænd" nede på torvet med bajere i hånden? ;) Pigdæk er forbudt om sommeren, men ikke om vinteren. Fandt følgende link til hvor og hvornår pigdæk er tilladt/forbudt rundt omkring i Europa: http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58603 Listen over lande der forbyder pigdæk helt er Holland, Tyskland, og de fleste af de tidligere Østblok lande.
BS Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Hörte i dag at det er forbudt i DK !? Hvor? For hos FDM kan jeg ikke finde noget. Og om noget burde de vide det og skilte med det.
skallstorp Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Bänken Nu er jeg ikke så inde i hvad der siges nede på bänken som du åbenbart er. Men fred väre med det, man välger selv sine venner. Nej , en kollega havde sine venner fra Sverige på besög, de blev stoppet. Pigdæk er forbudt om sommeren, men ikke om vinteren. Fandt følgende link til hvor og hvornår pigdæk er tilladt/forbudt rundt omkring i Europa: http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58603 Listen over lande der forbyder pigdæk helt er Holland, Tyskland, og de fleste af de tidligere Østblok lande.
bananas Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Nu er jeg ikke så inde i hvad der siges nede på bänken som du åbenbart er. Men fred väre med det' date=' man välger selv sine venner.[/quote'] LOL - godt ord igen
BS Besvaret November 14, 2007 Rapporter Besvaret November 14, 2007 Nu er jeg ikke så inde i hvad der siges nede på bänken som du åbenbart er. Men fred väre med det, man välger selv sine venner. Nej , en kollega havde sine venner fra Sverige på besög, de blev stoppet. Pigdæk er forbudt om sommeren, men ikke om vinteren. Fandt følgende link til hvor og hvornår pigdæk er tilladt/forbudt rundt omkring i Europa: http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58603 Listen over lande der forbyder pigdæk helt er Holland, Tyskland, og de fleste af de tidligere Østblok lande.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu