jolin Besvaret June 27, 2009 Rapporter Besvaret June 27, 2009 Er der ikke noget med at de kan låse dit abonnement så telefonen udelukkende vil acceptere 3's netværk - det var måske en mulighed at få dem til at prøve det? Det er vist ikke muligt da man så låser den til enten 3 i DK, eller 3 i S...
Thage Løbner Besvaret June 27, 2009 Rapporter Besvaret June 27, 2009 Hej Thage - det lyder rigtig underligt - jeg har aldrig oplevet eller hørt om andre der er blevet opkrævet roaming-over-takst når man ringer med sit 3 abonnement eller modtager opkald. Hvis du har et dansk abonnement ringer du "som om du var i Danmark" når du er på 3's netværk i Sverige. Hvis det ikke er tilfældet, ja så er der noget galt. Det er dog specificeret som "samtaler foretaget fra udlandet" og "SMS sendt´fra udlandet" når jeg foretager opkald og sender SMS til DK fra Sverige, men minuttaksen er den rigtige. Er der ikke noget med at de kan låse dit abonnement så telefonen udelukkende vil acceptere 3's netværk - det var måske en mulighed at få dem til at prøve det? TJA, jeg er enig i at det er underligt. Jeg kan ikke låse telefonen til 3 og ikke andre. Min Sony Ericsson W760i kan godt låse andre fra, men ikke Telia. Iøvrigt har min kone samme problem, hun har ovenikøbet betalt for at kunne ringe gratis til andre 3 men bliver alligevel faktureret udlandsopkald. Det gode selskab 3 service afd hævder med fast stemme at det er Telia der overruler 3 visse steder her i det svenske, men det tror jeg ikke mere på. Jeg dropper sgu 3 - gider dem ikke mere. Hilsener Thage
Martin_M Besvaret June 27, 2009 Rapporter Besvaret June 27, 2009 Hej Thage, Har du en ide om hvad du vil skifte til? Jeg har haft tdc, og havde kvartalsregninger i omegnen af 4-5000 dkk pga roming. Nu er jeg skiftet til 3 og jeg kan se at mit forbrug for de sidste to uger ligger på ca. 200 kr - en væsentlig besparelse for mig. Men jeg er heller ikke løbet ind i de problemer du beskriver...
larscph Besvaret June 28, 2009 Rapporter Besvaret June 28, 2009 Jeg kan ikke låse telefonen til 3 og ikke andre. Min Sony Ericsson W760i kan godt låse andre fra' date=' men ikke Telia.[/quote'] Det er noget 3 kan gøre ved dit abonnement - altså ikke en feature i telefonen, de kan nemlig ofte IKKE låses fast på specifikke selskaber. Søg lidt herinde, jeg mener bestemt at der er indlæg fra folk der har fået 3 til at blokere abonnementet sådan at der ikke kan roames på andre netværk end 3's eget.
Thage Løbner Besvaret June 28, 2009 Rapporter Besvaret June 28, 2009 Hej igen på en dejlig søndag formiddag. Nu har jeg da fået lidt at skændes med 3 om, nemlig at låse mit abb til 3 i både DK og S. Bare de dog havde nogle kundesupportere der viste lidt om deres muligheder, men det er jo ofte (flotte) unge piger der kun kan sige " Det forstår vi ikke" Nå der må da være nogle voksne i selskabet. Mit alternativ ville nok være M1, de ser ud som om de er billigst pr minut, men der vil jo stadig være roaming. Jeg bruger mobilen så lidt som muligt. Væsentligst bruger jeg min danske IP telefon fra Telmore, og den tager jeg med når jeg er ude at rejse - boksen altså. Det gør at jeg altid kan ringe i danmark billigt og min kone kan ringe gratis til min svigermor og det er sundt for husholdningsøkonomien. Igen Tak Ha en god søndag Thage
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu