Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det er jo den årlige julefrokost i dag, så jeg tænkte at det var en meget god idé måske bare at tage toget. Oh well - havde checket køreplan - afgang fra Eslöv station 7.07 ankommer Østerport 8.28 - og ingen skift. Nice, lidt langsommere end at køre selv - men trods alt OK når nu det er. Afsted hjemme fra 6.35 - lige 20-25 minutter før normalt. Ned på stationen og finde en billetautomat, pegeskærm og man kan betale med VISA kort - og det koster kun den beskedne sum af 138 sek for en enkelt! :surprise: Og da billetten så kommer ud er den også lige påført 10 sek ekstra i bokningsavgift!! :surprise::surprise: Men hallo, avgift for hvad?! Det er sgu da lidt frækt at tage penge for at man gør det selv.... suk... Op på parronen... Nåeeh.. Toget er lige 11 minutter forsinket i ankomst.. Småkoldt og regner... Det kommer endelig, heldigvis er der siddeplads selv om det faktisk er ret fyldt. Afsted går det - og i fin stil til Malmö central. Stadig forsinket. Så holder vi der lidt.. *ding-dong* Nogen har efterladt en lille sort taske i personalerummet, venligst henvend Dem til togpersonalet hvis De kender til den. Så kører vi.. Ud til Svågertorp.. På vej der ud får man at vide at toget desværre er forsinket. Årsag: Det var forsinket i forvejen(!!!) - og problemer med dørene. Men toget fortsætter til Kastrup og videre til Helsingør. Fint nok. Toget stopper på Svågertorp. Det myldrer ind med mennesker - proppet godt op i gange og det hele. Glad for sin siddeplads. Der går lidt tid, så ankommer toget der skulle køre efter "vores" på parronen overfor - en masse myldrer derover. Damen der sidder overfor mig siger, at det behøver vi altså ikke - det her kører jo først for vi er jo mest forsinket. Der går lidt tid til. Så myldrer alle over mod det andet tog - for det vi sidder i kører åbenbart ikke nogen steder på trods af hvad de sagde tidligere. Fedt nok, det andet tog er selvsagt proppet til randen jeg får lige en plads helt ude ved døren hvor man så kan stå i 5 minutter mens regnen pisker ind i vognen og på mig.. HVORFOR LUKKER DE IKKE DE DØRE? Suk... Toget kører - dejlig kvægtransport til Kastrup. Nasty stank af våde jakker. Oh ja - man får da noget for sine 148 sek! Bedre plads efter Kastrup og siddeplads igen efter Ørestad. Ankommer endelig til Østerport klokken 9.01 - kun cirka 2½ time efter jeg tog hjemme fra og 33 minutter senere end lovet i køreplanen. Men det var da en dejlig tur. Ja hvis den var gratis så måske - men for 138 sek + 10 sek i bokningsafgift er det da at tørre folk et vist sted. Det skal faktisk siges at togpersonalet skam beklagede meget og gjorde opmærksom på, at man kunne søge refusion ift whatever der nu var af regler for pendlere - så lidt service var der da... Kan man egentlig få refunderet noget på enkeltbilletter hvis toget er forsinket? Nej vel nok ikke - de er jo så billige i forvejen... :fight: Men konklusionen herfra må så også være ... at holde i lidt kø fra Fields gennem København er jo nærmest som en fest i forhold til at lege med toget - og så tager det jo lige en time mindre hver vej.

Besvaret

Ah, hvor uheldig må man være z02.gif Efter at have pendlet i fire år med det formidable (og billige) produkt, Øresundstoget, så kan jeg berolige dig med at det skam må være en enestående situation du netop har oplevet! Det bliver klart første og sidste gang du oplever noget lignende, tag du trygt toget en anden gang t90.gif Og på sådan en afgang med måske 1.000 klamme og jordslåede regnfrakker ombord, så er der måske 25 der orker at bruge tiden på at udfylde refusionspapirerne, ren win/win situation for DSB/Skånetrafiken den ordning der h23.gif

Besvaret

Nu kan der så komme en anden variant på nøjagtig samme togafgang.... Jeg skulle nemlig med kl 8.11 fra Svågertorp.... Jeg kom ned på perronen 8.08 og så at det holdt et tog... Ok, det var proppet, men ikke noget der ikke er set før. Der går så et par minutter og jeg finder da hurtigt ud af at jeg hellere vil med 8.11 afgangen som var på Svårgertorp 8.12. Jeg finder en plads i toget... 8.45 er jeg på Hovedbanen... Altså, jeg var med nøjagtigt samme tog og blev forsinket 6 min. :rolleye:

Besvaret
Nu kan der så komme en anden variant på nøjagtig samme togafgang.... Jeg skulle nemlig med kl 8.11 fra Svågertorp.... Jeg kom ned på perronen 8.08 og så at det holdt et tog... Ok, det var proppet, men ikke noget der ikke er set før. Der går så et par minutter og jeg finder da hurtigt ud af at jeg hellere vil med 8.11 afgangen som var på Svårgertorp 8.12. Jeg finder en plads i toget... 8.45 er jeg på Hovedbanen... Altså, jeg var med nøjagtigt samme tog og blev forsinket 6 min. :rolleye:
Hehe.. Nej for min togafgang "fjernede" de jo da det nåede til Svågertorp og havde holdt der lidt - tilmed uden at sige det til os der sad i toget. Så det er da ikke den samme... ;) Hvorefter vi blev mast ind i 8.11 toget der så også endte med at være forsinket. Så et forsinket og derefter udgået tog - samt et 8 minutter forsinket lige efter hinanden. Helt uden hverken snestorm, solkurver eller andet - det er da meget godt klaret alligevel. Men det er jo også fredag. Edit... P.S. Hvor er det dog i øvrigt en luset station, Svågertorp - uden tag over perronen eller noget?!?
Besvaret

Jeg skulle med 7:51, som var annonceret til at køre kl. 8:00. Toget kom, og og jeg kom ind i et total overfyldt -mere end sædvanligt :rolleye:- tog. Masede mig hele vejen ned til sidste vogn, hvor jeg satte mig i 1.kl. vognen. Efter at vi havde siddet og ventet en rum tid, fik det ventende godstog lov til at køre, og lige efter kom 8:11 på perron 4. Alle sad lidt og kiggede på hinanden, men da ingen meddelelse kom over højttalerne, blev vi siddende i den overbevisning, at vi skulle køre først. 8:11 var MEGET overfyldt og det blev ikke bedre, da folk fra 7:51 masede derover. Jeg gik igennem et totalt tomt tog for at finde en togfører, som stod oppe i den første vogn. På mit spørgsmål om hvorfor vi ikke fik nogen besked, svarede hun, at kommunikationssystemet ikke virkede. Jeg spurgte hende så, hvorfor hun så ikke gik ned langs toget og fortalte folk, at toget ikke kunne køre. "For jeg er jo helt gennemblødt og har du ikke set, at det er et langt tog?"!!!!!!!!!! Jo det havde jeg faktisk for jeg var løbet hele vejen op for at finde hende og jeg var også gennemblødt. Jeg løb tilbage og ville fortælle de andre, der stadigvæk sad der, at de skulle stå ud, men i mellemtiden låste de dørerne, så inden kunne komme ud. Det lykkedes mig, at gøre en anden togkontrollør klar over, at der stadig var folk i toget, så han løb ned for at få dem ud. Imens stod den gennemblødte tumbe og så meget, undskyld, dum ud. Jeg gav hende årets skideballe og fortalte hende, at jeg synes, hun skal søge sig et anden job, for det her egnede hun sig i hvert fald ikke til.:mad: Endelig kom så 8:31 = 8:33 og vi var på Østerport kl. 9:13 istedfor kl. 8:28 - ØV FOR EN MORGEN. Det skal dog lige siges, at vi blev for en gang skyld IKKE smidt ud på Hovedbanegården. Et lille lyspunkt: Da togføreren hørte om vores fortrædeligheder, lod han os blive i 1. kl. kupéen og gav en anden dame, som han lige havde billetteret hendes tillæg retur. DET ER SQ DA SREVICE.:rose: OPORDRING: Meld jer ind i foreningen ÖresundsBorger, vi arbejder faktisk for jer!

Besvaret
Men konklusionen herfra må så også være ... at holde i lidt kø fra Fields gennem København er jo nærmest som en fest i forhold til at lege med toget - og så tager det jo lige en time mindre hver vej.
Jeg kan berolige dig med "køen fra fields" var ekstra nasty i dag. Det tog ca. 10 min. længere end normalt at komme ind til Dr. tværgade i dag. Så du kom kun 50 min. senere med toget vs. bil :p Håber du får en god julefrokost... :D
Besvaret
Den er jo også "midlertidig" :rolleyes::o
Og det er den jo så ikke mere. De har fundet ud af, at Svågertorp St. ikke kan undværes, hvilket bl.a. indebærer, at man nu laver en parkeringsplads mere. :th2:
Besvaret
Jeg kan berolige dig med "køen fra fields" var ekstra nasty i dag. Det tog ca. 10 min. længere end normalt at komme ind til Dr. tværgade i dag. Så du kom kun 50 min. senere med toget vs. bil :p Håber du får en god julefrokost... :D
Skulle i dag være inde på St. Kongensgade senest kl. 9. Det burde man kunne nå med 8:11 fra Svågertorp. Klog af skade, vælger man selvfølgelig at tage afgangen 20 min. før. Men da vi kommer ud til Svågertorp, står der pænt mange mennesker - til syneladende er 7:31 ikke kørt endnu, men der er ingen information på nogen skærme, så who knows :rolleyes: 7:51 bliver forsinket til lidt over 8, og vi begynder efterhånden at se hvor det bærer hen. Jeg gider bare ikke stå i de overfyldte tog mere, så jeg ville med 8:11 i stedet, og forhåbentlig stadig nå min aftale - men det er også forsinket 8 min. ifølge skærmen. Så tilbage til bilen, lidt over 8 - parkerede på dr. tværgade 5 min. i 9. Så meget for DSB/SJ og deres skod-service - har kørt med dem 4 gange i denne uge. 2 gange var de forsinkede på afgangene - alle 4 forsinkede i ankomst ... Lallende amatører... Det er _alt for farligt at have bizz'en liggende i bilen :)
Besvaret

Med chance for at blive svinet til på det groveste, mener jeg ikke at det er det store problem at pendle med toget. Jeg ta'r toget mellem Malmö C og Nörreport 6 dage om ugen på alle mulige tidspunkter. Og ja, der er forsinkelser men ikke det store. Aflysninger forekommer også, men det er själdent. Nu bryder min verden heller ikke sammen hvis jeg skulle komme lidt senere hjem end planlagt. Og min chef bor selv i Sverige, så han ved at det ikke er altid man kommer til jobbet til tiden. Jeg synes at der er for mange der tuder over togpendlingen. Men er det ikke noget de fleste har valgt selv..?? Find ud af om I bare vil tude, eller I vil göre noget....!

Besvaret

Det er helt i orden. Jeg tror simpelthen det er FORDI du pendler på forskellige tidspunkter du ikke har det store problem. I myldretiden går det HEEELT galt for DSB/Skånetrafikken.

Besvaret
Jeg synes at der er for mange der tuder over togpendlingen. Men er det ikke noget de fleste har valgt selv..?? Find ud af om I bare vil tude, eller I vil göre noget....!
Jo for mit vedkommende er det er helt bevidst valg at jeg pendler i bil. Jeg konstaterer blot, at der er en rigtig god grund til fortsat at gøre det.
Besvaret
Ah.. Ja det er da lidt en trøst. Men okay, havde jeg været i bilen havde jeg jo undgået kvægtransporten og slagregnen og i stedet bare kunne rulle stille gennem Københavns regnvåde gader med P3 på radioen (orv, det lyder næsten som en positiv ting at holde i kø nu!). Anyhow, jeg var jo forberedt på det værste - så hey... Det gik fint, glæder mig til bilen igen på mandag og nu ser jeg bare frem til julefrokost senere!
Besvaret
Med chance for at blive svinet til på det groveste
Der er vel ikke nogen der sviner noget til her - vi diskuterer jo bare :)
Nu bryder min verden heller ikke sammen hvis jeg skulle komme lidt senere hjem end planlagt. Og min chef bor selv i Sverige' date=' så han ved at det ikke er altid man kommer til jobbet til tiden.[/quote'] Min verden bryder heller ikke sammen, men jeg mærker efterhånden indebrændtheden hobe sig op ;) Hvor jeg arbejder er der også forståelse for, at man kommer når DSB har lyst til at smide en af. Selvom min chef ikke bor i Sverige. Jo, jeg har selv valgt det ... Jeg valgte selv at flytte til Sverige ... Bl.a. ud fra forventningen om, at den offentlige trafik fungerede bare nogenlunde... Med alt det tuden fra politikere om, at man skal benytte det offentlige, og bilister er miljø-svin, når de sidder alene i hver deres bil, så havde man måske forventet, at der var taget initiativ til et eller andet... Men hey - jeg er da ligeglad - så tager jeg da bare bilen til 3.5 km/l ind gennem københavn.
Besvaret

Nu forlyder det at DSB på visse strækninger vil forringe garanti-ordningen: http://www.berlingske.dk/article/20071207/danmark/71207075/ Glæder mig til jeg skifter bilen ud med toget fra 2. uge i januar. :scared: Kan simpelthen ikke fatte at det er DSB selv der for lov til at sætte præmisserne for erstatning. Kan et firma ikke levere den vare de lover må der gives nedslag eller fuld erstatning. Det bør fandeme også gælde om toget blot er 5-7 minutter forsinket og ligegyldigt om du pendler eller blot har købt en enkelt billet. Nej, ingen her klynker for meget. Man køber et produkt og bør forvente man får det man bliver lovet. Det man bliver lovet er det som står i køreplanen. Det som står i køreplanen bliver ikke leveret. Ganske simpelt. Pede

Besvaret
Jeg synes at der er for mange der tuder over togpendlingen. Men er det ikke noget de fleste har valgt selv..?? Find ud af om I bare vil tude, eller I vil göre noget....!
Hvad mener du pendlerne skal göre? Tag bilen eller? Svömme? Jeg pendler ikke, men halvdelen af gangene jeg tager toget er der problemer (og var tidligere ofte i DK med toget, hvilket mit helbred bestemt ikke havde godt af). Det pisser mig af ikke at kunne vide hvornår jeg kommer frem. Det pisser mig af altid at skulle tage toget en gang tidligere end ifölge tidsplanen for at väre sikker på at nå at väre fremme. Mener du at pendlerne kan ikke tillade sig at tude, fordi der er börn i afrika der har det meget värre eller? Udfra det du läser af andres erfaringer, mener du så ikke at der reelt er et problem? Det er da dejligt for dig med de erfaringer du har, men tror (ved) desvärre at det ikke ser sådan ud fra alle:(
Besvaret

Nu pendler jeg også i bil, men de gang jeg har taget toget i de sidste 2 måneder har de kørt til tiden 1 gang ud af en 5-6 gange, så hvis jeg skulle med det hverdag ville jeg godt nok også være rødgløende af raseri. Jeg er faktisk overrasket over hvor stille og roligt folk faktisk tager det på peronen når meddelsen om forsinkelse igen kommer. Også er jeg da nysgærrig, hvad er alternativet, man kan jo ikke lige hoppe over og tage det konkurrerende tog selskab, for det findes ikke rigtigt. Og pendle i bil er altså væsentlig dyrer. Så har du et super alternativ så tror jeg der er mange det rigtig gerne vil høre det:th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...