Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

er lige blevet ringet op om at sælger har stoppet bud runden, og at vi har højeste bud. men hvad nu, vi skal til malmø og skrive under på et papir, er det også der at der skal betales de 10% kontant??

Besvaret
er lige blevet ringet op om at sælger har stoppet bud runden' date=' og at vi har højeste bud. men hvad nu, vi skal til malmø og skrive under på et papir, er det også der at der skal betales de 10% kontant??[/quote']Tillykke. Indtil underskriften er sat, så har i ikke så meget som skyggen af retten til noget som helst husmæssigt. Ha´ lige dette in mente, inden i glæder jer gule og blå ;) (ikke for at tage glæden fra jer - men for lige at gøre opmærksom på det) Sælger kan stadig sælge til hvem han lyster, skulle han få roterende pip i kasketten :laugh: - uden at i kan gøre andet end at sige "nå!?". Med andre ord -det er bare med at få sat underskriften...a.s.a.p. 10% ved underskrift ja, det er det normale. Resten af beløbet ved overtagelse - typisk over en kop kaffe og en småkage i sælgers bank.
Besvaret
10% ved underskrift ja' date=' det er det normale. Resten af beløbet ved overtagelse - typisk over en kop kaffe og en småkage i sælgers bank.[/quote'] Ja - eller hos mægleren. Der var en ganske hyggelig oplevelse af købe hus i Sverige da vi købte vores sted. Efter vi havde skrevet under blev vi sgu "bortført" af sælger i 4 timer og fik den store rundvisning i området efterfulgt af fika hjemme hos dem.
Besvaret
Det har du helt ret i... er i fuld gang med at hæve penge. men det skal vel være svenske kroner som man aflevere?? og det er vel godt for os at kursen er 79.3 nu??
Yes - du skal betale i Svenske kroner. 79,3 er ikke den værste kurs da! ;) Alternativt kunne du bare få banken til at overføre dem til mæglers konto - det gjorde vi - så slipper man for at rode rundt med en masse cash.
Besvaret
Det har du helt ret i... er i fuld gang med at hæve penge. men det skal vel være svenske kroner som man aflevere?? og det er vel godt for os at kursen er 79.3 nu??
Danske ----> bankoverførsel:D 79,3:th2: Tager det stille og roligt. Da vi vandt bud runde ringede ejendomsmægler til os og sagde at vi bliver nødt til at underskrive kontrakten i dag eller senest imorgen. Men det kunne vi ikke...vi skulle på arbejde og dengang boede vi i Ribe. Så sagde han at vi risikerer at den bliver solgt til anden. Jeg sagde til ham at vi ikke kan komme i dag og heller ikke i morgen....så forsat han med at presse os at vi skulle komme.... Til sidst sagde jeg til ham "Så sælg lortet til anden, vi gider ikke at købe din lorte lejlighed." 14 dage efter underskrev vi kontrakten:)
Besvaret
Kontanter har en helt elendig vekslekurs - at betale 10% i udbetaling med kontanter vil være højst usædvanligt - og dyrt for dig selv. Derudover er køber heller ikke så glad for kontanter - de kan blive stjålet og hos mange banker må man ikke modtage kontantbeløb over 100.000 kroner - anti-terror og hvidvaskningsregler. Få et kontonnummer fra mægler du kan overføre til. Hvis han kan give et IBAN (International Bank Account Number) og en SWIFT-kode (internationalt genkendelseskode for hver bank) så skulle din egen bank kunne klare resten.
Besvaret
79' date='3:thumbdown [/quote'] Hvorfor :thumbdown til den kurs, er det noget skidt, jeg troede at jo lavere den er jo bedre er det for mig lige nu, eller er jeg helt ude i hampen?? :new: Nå men jeg har nu mulighed for at tage derover imorgen, og det er også rart iforhold til min sjælefred. men jeg kan høre at jeg skal have banken til at stå for overførselen, det er sgu også en helt del lettere.
Besvaret

I skal ikke betale 10% den dag I underskriver kontrakten, det vil være højst unormalt! Der imod står der sandsynligvis i kontrakten I skal underskrive, at I forpligter jer til at indbetale de 10%, inden 8 dage på en konto som tilhører mægleren.

Besvaret

Enig med Toft - efter signering får I mellem 3 og 8 dage til at indbetale de 10% til mæglers konto. Og en kurs på 79,3 er god. ca 78 er vel blandt det bedste vi har observeret de senere mange år. Og 84 bland de værre. Dvs for 100 DKK har spændet været mellem 119 og 128 SEK. Med kursen 79,3 får du 126 SEK.

Besvaret
I skal ikke betale 10% den dag I underskriver kontrakten, det vil være højst unormalt! Der imod står der sandsynligvis i kontrakten I skal underskrive, at I forpligter jer til at indbetale de 10%, inden 8 dage på en konto som tilhører mægleren.
Enig med Toft - efter signering får I mellem 3 og 8 dage til at indbetale de 10% til mæglers konto.
Helt enig. Det var mig der var en kende hurtig på aftrækkeren :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...