larscph Skrevet December 16, 2007 Rapporter Skrevet December 16, 2007 Jeg har købt sådan en her: http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=3593&CatID=400 OG det er sgu en fiks lille køkkenradio der måde kan spille MP3'er fra min NAS, men også har en ordentlig stak webradio kanaler indbygget. Desværre kan den ikke p.t. spille Windows Media Player audio streams - men de påstår, at det er på vej (det betyder at DR kanalerne eksempelvis er no-go). Til prisen er den nu rigtig fin... 900 kroner... Fuldstændig plug-and-play og med et fint web-interface til at styre opsætningen - men også så man kan opbygge favoritliste med radiokanaler osv på sin PC.
Gio Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Fin sag - især prisen taget i betragtning. Dog er manglen på wma et ret stort minus. Men hvis de får det fikset snart, så kunne jeg godt finde på at nappe en enkelt eller to - forudsat lyden er ok på den(?) (størrelsen taget i betragtning) Selv har jeg en Pinnacle SoundBridge HomeMusic (Roku M400) smidt på sterero-setuppet i stuen, så jeg dén vej kan streame min musik fra pc´en, samt lytte til radiostreams fra nettet. Det virker forrygende - dog er M400´ens display og menusystem noget knald. Så der ryger nok en squeezebox på senere :)
larscph Besvaret December 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2007 Fin sag - især prisen taget i betragtning. Dog er manglen på wma et ret stort minus. Men hvis de får det fikset snart' date=' så kunne jeg godt finde på at nappe en enkelt eller to - forudsat lyden er ok på den(?) (størrelsen taget i betragtning)[/quote'] Den kan naturligvis ikke måle sig med et rigtig anlæg lydmæssigt, men jeg syntes faktisk den gør det OK, den kan spille pænt højt faktisk men som man nok kunne gætte er det ikke den dybe bas man får ud af den. Men altså til køkkenbrug, på terassen/altanen, osv er den ganske OK og meget transportabel. WMA kommer - lover de.. Men ikke noget om hvornår: Question: Can the MusicPal play back WMA streams (internet radio) and WMA files? Answer: : Not yet. The MusicPal currently only supports MP3 and WAV. However we are working on WMA support and this will be available in a future firmware update.
Gio Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Question: Can the MusicPal play back WMA streams (internet radio) and WMA files? Answer: : Not yet. The MusicPal currently only supports MP3 and WAV. However we are working on WMA support and this will be available in a future firmware update.De burde arbejde på at implementere AAC også - i.m.h.o.
credde Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Lars, har den en sleep og alarm funktion? Man kunne jo bruge den som vækkeur :th2:
Gio Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Lars' date=' har den en sleep og alarm funktion? Man kunne jo bruge den som vækkeur :th2:[/quote']Iflg. http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=3593&CatID=400, jeps. :D
larscph Besvaret December 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2007 Lars' date=' har den en sleep og alarm funktion? Man kunne jo bruge den som vækkeur :th2:[/quote'] Yes - det har den nemlig! Og kan synkronisere klokken med en timeserver og selv justere sommer/vintertid - så der er ingen undskyldning for at komme for sent op. Den kan endda sættes til kun at vække på hverdage og være stille i weekend'en.....
BS Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Den kan endda sættes til kun at vække på hverdage og være stille i weekend'en..... Findes den app også til Kæreste v1.0 ?:D
larscph Besvaret December 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2007 Findes den app også til Kæreste v1.0 ?:D Der skal du have den her... Jeg kan måske skaffe en billigt...
larscph Besvaret March 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 20, 2008 WMA Support Der er nu kommet ny firmware til den så den også kan spille WMA streams og antallet af bl.a. danske kanaler er hermed blevet mangedoblet inkl alle kanalerne fra Danmarks Radio.
koustrup Besvaret March 20, 2008 Rapporter Besvaret March 20, 2008 Jeg syntes ikke vi fik hørt noget om lyd kvaliteten??? :-)
larscph Besvaret March 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 20, 2008 Eh.. Lyden: Den er OK som køkkenradio, bestemt. Den spiller rimelig højt og tydeligt - dog sætter den lille højttaler en begrænsning. Den har en aux-ud bagpå så man kan sætte den til et anlæg, men der findes nok bedre løsninger til lige netop dét brug. Jeg syntes overall til prisen er det er godt køb.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu