Michael111 Skrevet December 22, 2007 Rapporter Skrevet December 22, 2007 Kan man køre på danske plader selv om man bor i Sverige?
LotteB Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Kan man køre på danske plader selv om man bor i Sverige? Taget fra VV´s hjemmeside: http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx (punkt4) Jeg troede egentlig det var kortere tid:o
Guest Mogens Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Taget fra VV´s hjemmeside: http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx (punkt4) Jeg troede egentlig det var kortere tid:o Spændende læsning: 4. Jag äger en danskregistrerad bil och arbetar i Danmark men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, men under högst ett år. 5. Jag är bosatt i Sverige men äger ett företag i Danmark. Företaget äger en danskregistrerad bil och jag pendlar dagligen till Sverige,...kan jag använda bilen i Sverige? Ja, men under högst ett år.
claus Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Men hvorfor skulle man ønske det? Man kunne jo have firmabil..... Mogens , tror du også det gælder hvis man kører i firmabil, og man ikke ejer firmaet selv.....
Michael111 Besvaret December 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 22, 2007 Takker for linket, Lotte :-) Det er netop et spørgsmål om firmabil.
Guest Mogens Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Man kunne jo have firmabil..... Mogens, tror du også det gælder hvis man kører i firmabil, og man ikke ejer firmaet selv..... Jeg finder det interessant, fordi jeg ikke var klar over, at der var de begrænsninger ift. Sverige - måske andre var på samme oplysningsniveau...
CoolAIR Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Jeg finder det interessant' date=' fordi jeg ikke var klar over, at der var de begrænsninger ift. Sverige - måske andre var på samme oplysningsniveau...[/quote'] Ja, det er unægteligt lidt længere end i Danmark hvor man har 14 dage til at omregistrere bilen...
Gio Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Ja' date=' det er unægteligt lidt længere end i Danmark hvor man har 14 dage til at omregistrere bilen...[/quote']Sverige har jo heller ikke en masse penge "i klemme". Det siger jo igen mere om Danmark end Sverige, når det kommer til Statens tommelskruer og stejle *pfft* :o
Bigmike Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Det her er en begrænsning af den fri bevægelighed i EU... 7. Jag är bosatt i Danmark, har en danskregistrerad bil, arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete. Får jag göra det? Ja, men under högst ett år. Det betyder den skal på svenske plader og derved må du ikke køre i den som dansk bosiddende...... Så du kan kun arbejde maks 1 år i sverige, såfremt du vil beholde din bil.
Gio Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 7. Jag är bosatt i Danmark, har en danskregistrerad bil, arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete. Får jag göra det? Ja, men under högst ett år.Lige præcis dén sætning harcelerede jeg over for længe siden herinde. Det skal de da lige netop ikke bestemme en dyt over! Fatter ikke at den stadig er "in effect" *pfft* :thumbdown
Bigmike Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Ja det kan man vel godt kalde en hindring af integrationen over sundet......:(
CoolAIR Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Ja det kan man vel godt kalde en hindring af integrationen over sundet......:( Ja. Men den er ikke alene ;)
EBL Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Det her er en begrænsning af den fri bevægelighed i EU... 7. Jag är bosatt i Danmark, har en danskregistrerad bil, arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete. Får jag göra det? Ja, men under högst ett år. Det betyder den skal på svenske plader og derved må du ikke køre i den som dansk bosiddende...... Så du kan kun arbejde maks 1 år i sverige, såfremt du vil beholde din bil. Er det ikke netop i sådanne tilælde at man så kan køre på svenske grænseplader (hvis man altså svensk statsborger)... jeg ved det ikke men det er et bud. Den går ikke med danske grænseplader (jvf registreringsbekendtgørelsens § 119-127), men jeg kan ikke lige finde de svenske regler for grænseplader...
Bigmike Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Men hvorfor skal man behøve at gøre det, når man bare skal på job i sin danske bil???? Og hvad så med den danske reg afgift???? Er det ikke netop i sådanne tilælde at man så kan køre på svenske grænseplader (hvis man altså svensk statsborger)... jeg ved det ikke men det er et bud. Den går ikke med danske grænseplader (jvf registreringsbekendtgørelsens § 119-127)' date=' men jeg kan ikke lige finde de svenske regler for grænseplader...[/quote']
Gio Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 Men hvorfor skal man behøve at gøre det, når man bare skal på job i sin danske bil???? Og hvad så med den danske reg afgift????Det behøver man heller ikke. De kan lige præcis blande sig udenom i det specifikke tilfælde. Det er en and - og jeg fatter ikke at de ikke har fået det ændret endnu. Jeg er overbevist om at det er en smutter...og ikke andet.
cbpwr Besvaret December 22, 2007 Rapporter Besvaret December 22, 2007 er der ikke nogle bil typer som det kan betale sig at holde på dk.plader? Tænker på store 4x4 diesel. Men ellers kan det slet ikke betale sig, men tror ikke de siger noget til man har dem i flere år. Ser de samme biler på polske plader holde de samme steder, dag efter dag. Man har indtrykket af, der er flere biler på polske plader, en der findes mennesker i polen :) Iøvrigt kan det være svært at forlænge forsikringen på en dansk bil da, man er flyttet ud af landet, div. autohjælp opsiges så snart man er flyttet ud -Claus-
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu