Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Tror desvære, det er en fusk test - jeg sad bare og kiggede lidt og den gik begge veje for mig - så tror der er lagt en random rotation ind, som skifter tilfældigt. Men den startede med at gå med uret - og de ord der stod om det, passede ret godt på mig :-)

Besvaret
Tror desvære' date=' det er en fusk test - tror der er lagt en random rotation ind, som skifter tilfældigt.[/quote'] Det tror jeg ikke... Jeg kan få den til at skifte "som jeg vil"... Men, jeg kan også få den til kun at køre den ene vej... Jeg har lige spurgt en veninde (hvor jeg var ret sikker på resultatet)... kun MOD uret.... :)
Besvaret
Når hun nu rent faktisk kører med uret, så er der jo ingen grund til prøve at få hjernen til at tro andet ;) (ja, hun kører kun med uret hos mig....)
Samme resultat her.... Jeg skal bare tænke i lidt abstrakte baner... pling.... så drejer den mod uret :D
Besvaret
http://www.moillusions.com/2007/06/spinning-sihouette-optical-illusion.html Hun drejer ikke nogen bestemt vej. Der er lidt mere 'forklaring' på ovenstående site... og et bedre billede. Tricket er, at når man kigger på billedet længe nok, er man faktisk i stand til selv at bestemme hvilken vej, den skal dreje... Jeg vil i øvrigt advare om sitet - det er virkelig en tidsrøver, når man først er faldet over de underligste illusioner, fedeste malerier og så videre... Jeg har selv 'dagens illusion' liggende på min Google-startside, og det kan også anbefales... :th2:
Besvaret

Nu har vi prøvet at kigge på "kvinden".... 4 personer kigger på samme skærm, og vi kan, uafhængigt af hinanden få "hende" til at dreje mod højre eller venstre...helt uafhængigt af hinanden.... Det skal lige siges at jeg arbejder et sted hvor vi bliver betalt for at tænke logisk... Derfor er lidt sjovt at se... En af mine kollegere kunne absolut ikke for hende til at dreje mod uret :)

Besvaret

jeg kan kun få hende til at dreje med uret lige meget hvor meget jeg end prøver. Det hænger bare overhovedet ikke sammen med at jeg skulle være mest domineret af højre hjernehalvdel. Jeg har en kandidatgrad i matematik og økonomi og er vant til at tænke bundlogisk - dvs. primært med venstre halvdel. Og det er ikke fordi jeg er kejthåndet eller dårlig til det jeg laver.:confused:

Besvaret
jeg kan kun få hende til at dreje med uret lige meget hvor meget jeg end prøver.
Havde samme 'problem' og det lykkedes først da jeg fokuserede på skyggen under fødderne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...