Jan Skrevet January 24, 2008 Rapporter Skrevet January 24, 2008 Så tror jeg at det er min tur til at løbe panden mod en Svensk mur. Jeg ønsker at få et Shell benzin kort, da vi skal køre på ferie til sommer. Jeg søger derfor om et sådan kort på deres hjemmeside. Det er Citibank der står for kortene, så de foretager en kredit vurdering. Efter at havde gjort det, kan de meddele mig at de ikke kan tilbyde mig et kort. Da jeg arbejder i Danmark, så kan de jo ikke se en indtægt i Sverige. Alle mine forklaringer er nytteløse. Det er heller ikke muligt at få et kort igennem Shell danmark, da jeg jo bor i Sverige. Som jeg ser det, så er her et kæmpe hul. Der bliver jo flere og flere der arbrejder i Danmark og bor i Sverige. Dette har jeg forsøgt at forklare til Shell, men jeg tror ikke at de forstår. Har i andre også haft sådanne oplevelser?
Homer Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Ja, men med et par lønsedler og et "arbetsgivareintyg" plejer de at give sig... Problemet er nok størst for de nyankomne i Sverige...
bananas Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Søg hos Statoil i stedet for - de kan godt finde ud af at bede om en dansk arbejdsgivers erklæring på hvad man tjener og derefter udstede benzinkort. Det er da forøvrigt også lidt tosset bare at spørge om folks indtægt uden at spørge om deres formue. Hvad med folk der lever af deres formue - der er måske slet ikke nogen tilbage af den slags i Sverige? Gad vide om Shell ville nægte Bill Gates at få benzinkort hvis han flyttede til Sverige?
thn Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Jeg sender altid et par lønsedler med fra starten til diverse ansøgninger. Og har aldrig oplevet et nej
Admin Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Så tror jeg at det er min tur til at løbe panden mod en Svensk mur. Jeg ønsker at få et Shell benzin kort, da vi skal køre på ferie til sommer. Jeg søger derfor om et sådan kort på deres hjemmeside. Det er Citibank der står for kortene, så de foretager en kredit vurdering. Efter at havde gjort det, kan de meddele mig at de ikke kan tilbyde mig et kort. Da jeg arbejder i Danmark, så kan de jo ikke se en indtægt i Sverige. Alle mine forklaringer er nytteløse. Det er heller ikke muligt at få et kort igennem Shell danmark, da jeg jo bor i Sverige. Som jeg ser det, så er her et kæmpe hul. Der bliver jo flere og flere der arbrejder i Danmark og bor i Sverige. Dette har jeg forsøgt at forklare til Shell, men jeg tror ikke at de forstår. Har i andre også haft sådanne oplevelser? Ja, jeg har også prøvet at få Audi-kort med samme reseultat. Det undrer dem slet ikke at man ikke har nogen indkost. Det er bare AFVIST !
koustrup Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Søg hos Statoil i stedet for - de kan godt finde ud af at bede om en dansk arbejdsgivers erklæring på hvad man tjener og derefter udstede benzinkort.: Helt enig, og så smid en PB hvis du alligvel støder på nogle problemer:D
Guest Mogens Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Det er heller ikke muligt at få et kort igennem Shell danmark, da jeg jo bor i Sverige. OK? - dét har jeg ellers. Etableret da vi boede i DK, men Dansk Shell sender mig da her i Sverige et nyt fra tid til anden. Prøv igen at bestille et kort i DK og skriv en c/o adresse - f.eks. din arbejdsplads'
Koch Besvaret January 24, 2008 Rapporter Besvaret January 24, 2008 Hej Emnet er også omtalt her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=11085 mvh Koch
larsk Besvaret November 12, 2008 Rapporter Besvaret November 12, 2008 Nej til Motormannens kreditkort Jeg har lige haft 'fornøjelsen' af at søge om Motormannens mastercard, som giver rabat hos bla Preem, og fik bare et blankt afslag, uden yderligere forklaring Formentlig min danske indkomst, der udløser afvisningen, men det er jo helt håbløst, især når de ikke begrunder det, bare skriver at kortet ikke kan bevilges - farvel og tak. Det er i øvrigt skrevet fra Handelsbanken, som åbenbart administrerer kortet for Motormannen. Men man føler sig jo noget til grin over at spilde tid med at søge kortet, vide sig sikker på at være ganske kreditværdig, og så få sådan et afslag, fordi de ikke 'gider' se på dansk indtægt. Så kunne de jo have skrevet i vilkårene at man skulle godkendes i en svensk kreditvurdering/have svensk arbejdsgiver (man skulle oplyse arbejdsgiver+dennes telefon, så det kan ikke være svært at verificere). Jeg synes jeg engang hørte at man kunne lade sig frivilligt registrere i UC med sin udenlandske indkomst, men kan ikke finde noget om det?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu