Plesner Skrevet January 28, 2008 Rapporter Skrevet January 28, 2008 Jeg har kig på en 997S, men kan se at den jeg har fundet frem til har keramiske bremser. Hvad er holdningen generelt til keramiske bremser vs almindelige bremser, når bilen primært skal bruges på almindelig vej ?
MRoderick Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Nu er jeg ikke den store teknik-nørd, når det kommer til biler ... men, så vidt jeg har forstået, så er det fede ved keramiske bremser, at du kan blive ved med at køre bilen hårdt, da de ikke bliver bløde efter et stykke tid, som almindelige bremser gør, når de er ved at nedsmelte ... Så det store spørgsmål er vel, hvor råddent kører du? :D Du kan evt. kigge lidt på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake
MC Manden Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Nu er jeg ikke den store teknik-nørd, når det kommer til biler ... men, så vidt jeg har forstået, så er det fede ved keramiske bremser, at du kan blive ved med at køre bilen hårdt, da de ikke bliver bløde efter et stykke tid, som almindelige bremser gør, når de er ved at nedsmelte ... Så det store spørgsmål er vel, hvor råddent kører du? :D Du kan evt. kigge lidt på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake Problemet med keramiske bremser er at de skal være varme før de virker optimalt. Men, jeg er sikker på at Porsche har lavet nogle der også fungere fint i hverdagen. Jeg ville klart gå for de keramiske bremser.
Guest Mogens Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Jeg har kig på en 997S, men kan se at den jeg har fundet frem til har keramiske bremser. Hvad er holdningen generelt til keramiske bremser vs almindelige bremser, når bilen primært skal bruges på almindelig vej ? Jég ville have sagt alm. bremser, indtil jeg læste dette her (min 996 bi-turbo har alm. - de funker fantastisk): www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/2001/6/porsches-meisterst%C3%BCck "De keramiske bremser er ikke billige, eftersom teknikken bag dem nedstammer direkte fra Formel-1 og Le Mans racerbilerne. Derfor kan GT2 også købes med almindelige skivebremser i metal med et klækkeligt nedslag i prisen som konsekvens. Men det kan ikke anbefales, fordi de keramiske både er fantastiske at bremse med og meget sikrere" Jeg vil tro, at keramiske uanset årgang matcher teksten - så man ikke "snydes" af det...
MRoderick Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Problemet med keramiske bremser er at de skal være varme før de virker optimalt. Men' date=' jeg er sikker på at Porsche har lavet nogle der også fungere fint i hverdagen. Jeg ville klart gå for de keramiske bremser.[/quote'] Ehm, jeg mener at de keramiske bremser man anvender i køretøjer til forbrugere sagtens kan bremse når de er kolde ... alt andet vil jo være hul i hovedet, og vil ikke blive godkendt ved bilinspektionen.
MC Manden Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Ehm' date=' jeg mener at de keramiske bremser man anvender i køretøjer til forbrugere sagtens kan bremse når de er kolde ... alt andet vil jo være hul i hovedet, og vil ikke blive godkendt ved bilinspektionen.[/quote'] Det er så også cirka det jeg skriver, ikk ?:th2:
2EThADoN Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Selvfølgelig vælger man keramiske bremser... skiverne holder hele bilens levetid, de bremser bedre end almindelige, der går ild i dem når de bruges meget og hårdt (se Top Gear afsnittet hvor Clarkson laver bremsetest med en McLaren SLR) og vigtigst af alt (!) så er 'wauw' effekten 100 gange større :)
Peter H. Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Selvfølgelig vælger man keramiske bremser... skiverne holder hele bilens levetid' date=' de bremser bedre end almindelige, der går ild i dem når de bruges meget og hårdt (se Top Gear afsnittet hvor Clarkson laver bremsetest med en McLaren SLR) og vigtigst af alt (!) så er 'wauw' effekten 100 gange større :)[/quote'] De holder ikke sååå lang tid og et sät kan nemt koste 50-100,000 sek...
Buddha Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Bremser til en S8 koster ca 75000dkk aftermarket og holder iflg fabrikken, ca 300.000km...... Men nok ikke hvis man banker rundt på nürburgring hver weekend....:D De holder ikke sååå lang tid og et sät kan nemt koste 50-100' date='000 sek...[/quote']
Nils Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Bremser til en S8 koster ca 75000dkk aftermarket Dog kan man spare en del, hvis man er lidt fiks på fingrene. :D
biz Besvaret January 29, 2008 Rapporter Besvaret January 29, 2008 Jubii, pottemager/skivebremse kursus hos Nils med start d. 1.April :D PS. tilmelding via F.M.A på +45 3314 1448
Michael Stilling Besvaret February 1, 2008 Rapporter Besvaret February 1, 2008 Keramiske bremsere er i dag "som flere skriver" også til at bruge i hverdagen uden problemer, der er sket rigtigt meget på området og jeg ved godt det udtales at du KAN holde bilens levetid, men det er vidst også trukket tilbage lige som gearkasser men ikke skal skifte olie på. Det er stadig ekstremt dyrt at skifte og den bedste måde at passe på keramiske bremsere er at bruge dem hårdt, men der kan ske meget under vejs med bremsere, så hvis man er reservedelsindex følsom så skal man nok drible uden om endnu.
PRESTIGE AUTO Besvaret February 3, 2008 Rapporter Besvaret February 3, 2008 Som de andre skriver så er Porsche bremser med Gule Calibre=keramiske ekstremt effektive selv når de er rødglødende hvilket jo er rigtig godt hvis du hele tiden kører på bane eller ligger og kører virkelig voldsomt på vejen. Men som det også blir beskrevet så holder de ALDRÌG bilens levetid da de kan blive skæve og alt muligt andet..og så spiser de bremse klodser som intet andet og de er også ret dyre. De Røde Porsche bremser "S modeller og Turbo" er MEGET effektive til næsten alt andet end kun bane(de virker altså også fint på bane ved jeg, bare ikke ligså godt som Keramiske) Men de Røde er rigeligt til 80% af alle Porsche kørere!! Du kan så købe special skiver og klodser til de "røde" og de virker mindst ligså godt som de "gule". MEN wau effekten er bedre på de "gule".
Kvalm Besvaret March 5, 2012 Rapporter Besvaret March 5, 2012 Noget nyt under solen? Nu tales der meget Porsche i denne tråd, men hva med Ferraris udgave - gør det samme sig gældende?
Rikke Rost Besvaret March 5, 2012 Rapporter Besvaret March 5, 2012 De er ekstremt "skøre". Det vil sige at kommer der en sten i klemme imellem klods og skive, skal der nye på....(skiver). Jeg ville ikke gøre det....dét er bare min personlige holdning. Til hardcore banebrug i en racerbil er de perfekte. Til hverdag og bane 5-10 gange om året, er gode stålskiver langt at foretrække.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu