Jump to content

er det tilladt at "byde under" prisen?

Recommended Posts

Skrevet

Lad os sige, at et hus er udbudt til 3 mio, og at et badevärelse + gäste wc + kökken skal renoveres. Er det så tilladt/accepteret at byde under den udbudte pris? Jeg kan läse mig frem til at nogle mäglere välger at ignorere sådanne bud, og at de ser det som useriöse, men ellers kan det jo gå hen og blive rigtigt dyrt. Erfaringer?

Besvaret

Det første hus vi bød på bød vi også under priser. De kom så med et nyt tilbud, hvor vi så bød lidt under dette igen. Så kom 3. køber desværre og bød op, så trak vi os. Så det er bestemt en mulighed at byde under. Husk også at selvom i vinder en budrunde på et bud, kan i godt efter en nøjere gennemgang sige at i vil have lidt rabat pga dit og dat. Vi fik et afslag på 50.000 SEK, på baggrund af nogle gamle vinduer, samt nogle problemer ved garagen. God jagt.

Besvaret

Vi købte i 2003 ... Vores første bud - pænt under udbudsprisen - kunne mægleren med det samme sige ikke vil gå igennem - andre havde prøvet før. Et bud tættere på udbudsprisen blev ikke accepteret - nu var der andre købere :thumbdown - vi gik så op med 20.000 (måske i 2 forsøg - husker ikke så nøje - det er jo 5 år siden). Sælger accepterede - og vi havde sparet 4 % af den udbudte pris :thumbup: Så skulle huset jo besigtiges - og den flinke mand fandt, at tag og tagrender havde det dårligt. Ny henvendelse til sælger via mægler om at vi måtte have yderligere et nedslag, så vi kunne skifte taget. Efter lidt palaver i flere afdelinger fik vi yderligere et afslag på 6,66 % :th2: Alt i alt kom vi altså godt 10 % under den udbudte pris.

Besvaret

Dårlige tider?

Det er ikke sådan det ser ud i Malmö lige for tiden vist...
Områdebestemt, men du har sikkert ret i, at priserne pt. stagnerer. Da vi iøvrigt købte på VH ultimo '05, bød vi noget under den annoncerede pris og fik handlen. Det samme gjorde sig gældende for en række af min naboer - især dem der købte under krisen i '01. BO01 var langt fra en succes i starten, fordi pressen i Sverige/Malmö sværtede projektet voldsomt til... :)
Besvaret
Lige et ? mere; hvor meget går man op' date=' når man byder? Taler vi 10.000 eller 40.000?[/quote'] Hej hpn, Det er forskelligt. Men 10.000 er nok meget normalt. Mægleren vil sikkert ikke acceptere lavere, det kan jo tage tåbeligt lang tid med små bud. Da vi købte hus for et par år siden, var vi 10 par om buddet. Der var et par som ikke havde budt men blot siddet over. Pludselig gav vedkommende den "gas" og bød 50.000... helt sikkert for at skræmme os andre af banen. Vi bød dog 10.000 over og så røg vedkommende ud. :o Taktik er forskellig... personligt vil jeg ikke byde med de store summer, da man aldrig ved hvilke penge konkurrenterne sidder med. Du kunne jo komme til at byde 50.000 mere for et hus, som du kunne have fået for blot 10.000 oveni... ja, hvis du spørger mig synes jeg jo det er temmelig dumt. ;) Held og lykke, Winnie
Besvaret

Vi var ude for at en anden bød 5.000 over vores bud. Så det er vist kun din egen samvittighed som stopper dig. Selvom jeg nu synes at 5.000 sek var lige i underkanten til et hus som koster 2.000.000. Men lidt har jo også ret.

Besvaret

Mäklarens skyldighet Mäklaren i Sverige är skyldig att framföra ditt bud till säljaren enligt lag. Oavsett om det är ett skambud eller ej. Det är sedan helt upp till säljaren att acceptera ditt bud eller neka till det. I Sverige kan säljaren acceptera vilket bud han vill. Han behöver heller inte sälja till den som har bjudit högst ens. Han kan också ändra sig ända tills ni skrivit under kontraktet. Mvh. Joel

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...