Mc.Kinnell Skrevet February 23, 2008 Rapporter Skrevet February 23, 2008 På et større Dansk firma går der rygter om at Lufthavnen snart skal til at ansætte 100 nye sikkerhedsfolk - er er nogen der ved noget om det ??
BS Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Skulle ikke undre nogen da en del af dem der er der idag sagtens kunne skiftes ud : Ved der er en bruger herinde der er i security så ham kan jeg høre hvis han ikke selv svarer. Ellers kan jeg høre om nogen ved noget næste gang jeg kommer på arbejde.
Mc.Kinnell Besvaret February 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 23, 2008 Kunne være lidt interessant at vide mere så forhør dig bare.
cornisland Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 lufthavne De søger ca. hver 6 måned, bare hold øje på jobindex.dk de mangler altid folk derude
Mc.Kinnell Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 Nogen der kan gi en ide om hvad lønnen ligger på krav der stilles osv. ? Skal lige gøre opmærksom på at det altså ikke er mig der skal søge - har slet ikke autoritet nok til det ;) Hvis der er nogen der vil ud med fordele og evt. ulemper ( som der er ved et hvert job ) så er de også velkomne:D
EBL Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 De søger ca. hver 6 måned' date=' bare hold øje på jobindex.dk de mangler altid folk derude[/quote'] Ja men nu var det jo ikke det der var spørgsmålet :).... naturligvis er der løbende en ansættelse af nye folk, da sikkerhedsvagt er et typisk ufaglært erhverv som ofte har stor udskiftning af folk. (Det kan man så mene om hvad man vil, netop i sådan en type job er det nemlig vigtigt at der ikke er for stor en udskiftning). Spørgsmålet lød om det er rigtigt at CPH Lufthavn snart skal til at ansætte 100 nye sikkerhedsfolk, og det venter jeg med spænding på at høre om der er nogen der ved noget mere om....
EBL Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Nogen der kan gi en ide om hvad lønnen ligger på krav der stilles osv. ? Skal lige gøre opmærksom på at det altså ikke er mig der skal søge - har slet ikke autoritet nok til det ;) Hvis der er nogen der vil ud med fordele og evt. ulemper ( som der er ved et hvert job ) så er de også velkomne:D Gætter på at lønnen ligger omkring de 20-23 000 kr/mdr Gætter på at kravene er: Dansk indfødsret, flydende dansk, godt engelsk, ren straffeattest, skal kunne sikkerhedsgodkendes af PET Fordele: Hmmmmm...det er fast arbejde, og sandsynligheden for at der ikke længere er brug for sikkerhedsfolk i en nær fremtid er nok ikke så stor Ulemper: Skiftende arbejdstider, arbejdstider ofte udenfor normal arbejdstid, dårlig løn, røvkedeligt, ingen reel autoritet.
Jeppe Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Ja nu kan man jo så lige tænke over hvorfor de søger 100 nye sikkerheds folk.... Nu har jeg arbejdet i lufthavnen i 7 år. Og jeg har fulgt den udvikling der er været forskellige steder. Jeg kender flere af de sikkerhedsvagter og snakker jævnligt med dem. Det korte og lange er hvad de giver udtryk for. Og det er nu ikke en skide imponerende arbejdsdag de har. Nogle har et mere spændende job end andre selvfølgelig. Men de fleste nye ansatte laver det samme røvsyge og intetsigende arbejde hver dag. Og det er der da ikke noget at sige til folk bliver træt af og skrider. Men jeg tager sgu hatten af for dem der bliver! Problemet er at det er EU der laver reglerne for sikkerhed i lufthavne. Og de laver så mange nye sikkerhedsregler at det kræver nye sikkerhedsfolk som aldrig før.... Så kan folk jo selv tænke sig til om det er spændende jobs de nye vagter kommer til at lave. Jeg kunne skrive mange ting om det at arbejde i lufthavnen efterhånden. Men det er ikke hoved emnet i denne tråd. Og er desværre ikke noget vi almindelige mennesker kan ændre på.
cornisland Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 løn Har været til samtale hos dem, fik jobbet men takkede nej, især lønnen var for dårlig, mener at kunne huske den lå på lidt 16000 i start løn og slut efter 16 år var ca. 28 000kr
Johnzie Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 se link om job i lufthavnen http://www.cph.dk/CPH/DK/JOB/Ledige+stillinger/ Johnzie:love2:
Buddha Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 CPH Security har en meget lav status i lufthavnen.....Bevares reglerne skal følges, men folk er bare hamrende ligeglade derude..... Der er tale om skiftehold og det slår din familie ihjel i det lange løb, samt dig selv før tid..... Så ville jeg hellere gøre rent fast om natten, end stå derude i lufthavnen. Det er bare et lavstatus job uden lige.....:(
Mc.Kinnell Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 Gætter på at lønnen ligger omkring de 20-23 000 kr/mdr Gætter på at kravene er: Dansk indfødsret, flydende dansk, godt engelsk, ren straffeattest, skal kunne sikkerhedsgodkendes af PET Fordele: Hmmmmm...det er fast arbejde, og sandsynligheden for at der ikke længere er brug for sikkerhedsfolk i en nær fremtid er nok ikke så stor Ulemper: Skiftende arbejdstider, arbejdstider ofte udenfor normal arbejdstid, dårlig løn, røvkedeligt, ingen reel autoritet. :surprise:20000-23000 Det var edder #atme ikke meget. Kan det virkelig passe? Det er sg kun 2000 højere end 31 timer som omsorgsmedhjælper. Er der så ikke kvalifikationsløn, erfaring osv der kan hive det lidt op? Nogt der reelt ved hvad indgangslønnen er ? PET-er ikke noget problem der er allerrede clearing.
Mc.Kinnell Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 CPH Security har en meget lav status i lufthavnen.....Bevares reglerne skal følges, men folk er bare hamrende ligeglade derude..... Der er tale om skiftehold og det slår din familie ihjel i det lange løb, samt dig selv før tid..... Så ville jeg hellere gøre rent fast om natten, end stå derude i lufthavnen. Det er bare et lavstatus job uden lige.....:( Well efter 6 år med skiftehold bl.a med ½ nat ½ dag så er det ikke noget nyt! Man skal se det på den måde at man ikke kommer op at skændes så længe;) Vi vælger at sige jamen der bliver mere tid til ungerne og det er så dem der bliver prioteret højest på listen - at vi ser hinanden max 15 min om dagen den ene uge er det ikke noget at gøre ved når man så ved at ungerne har haft en ½ dag sammen med deres far. Så på den måde er det faktisk ok med skiftehold/skævearbejdstider.
thn Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Det er sg kun 2000 højere end 31 timer som omsorgsmedhjælper. Ja hvis vi lige kunne få udryddet alle de dårlige rygter om at de går til sulteløn. Altså de offentlige
Mc.Kinnell Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 Ja hvis vi lige kunne få udryddet alle de dårlige rygter om at de går til sulteløn. Altså de offentlige :D Sagtens Jeg fik 17500 for 31 timer som ufaglært med 5 år på (_)_) + aften/nattillæg og så var jeg oppe omkring de 18000 - Syntes jeg sg var ok .... den gang .....
EBL Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 CPH Security har en meget lav status i lufthavnen.....[...] Det er bare et lavstatus job uden lige.....:( Jeg tænker også hver gang jeg er derude og passerer paskontrolen; "hvad har den politimand mon gjort galt siden han sidder her?". Jeg mener som uddannet politimand kan det ikke være den fedeste tjans at få, at se på pas hele dagen. Så kan jeg bedre leve med at sikkerhedsfolkene har et lortejob, de har et eller andet sted selv bedt om det. ....men når det er sagt skal man ikke dømme andre folks job for hårdt, vi har jo hver vores krav, præferencer og interesser og det kan da godt være at politiet derude selv synes de har verdens sjoveste job som første bastion i Fort Danmark.
Jabbekot Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Jeg arbejder som fængselsbetjent og er superglad for det. Lønnen er ikke vanvittig god med jeg har ca. 26.000 med diverse tillæg.. Og så kommer der lånefordele og ikke mindst tjenestemandspensionen (senere i livet, hehe)... Men arbejdet er helt i orden og jeg bestemmer nærmest selv mine arbejdstider og -dage... www.kuc.dk
Jabbekot Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Sorry, det hedder www.rykifængsel.dk
EBL Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Jeg arbejder som fængselsbetjent og er superglad for det. Hej Jabbekot, Nu når du er fængselsbetjent, og dermed formentlig tjenestemand, kan du så ikke hjælpe mig med at besvare et spørgsmål som har undret mig hver gang jeg har set et eller andet dokumentarprogram om danske fængsler. :) Når nu en fange slår eller truer en af de betjente der vogter ham, burde de så ikke retteligt hver gang sigtes efter straffelovens § 119 * for det der populært kaldes "vold mod tjenestemand", med deraf følgende høj straf (< 8 år), eller er det noget man 'ser stort på' og klarer inden for fængslets vægge? *§ 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder nogen, hvem det påhviler at handle i medfør af offentlig tjeneste eller hverv, under udførelsen af tjenesten eller hvervet eller i anledning af samme, eller som på lige måde søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling, straffes med bøde eller fængsel indtil 8 år. Stk. 2. På samme måde straffes den, som, uden at forholdet falder ind under stk. 1, fremsætter trusler om vold, om frihedsberøvelse eller om sigtelse for strafbart eller ærerørigt forhold mod nogen, der af det offentlige er tillagt domsmyndighed eller myndighed til at træffe afgørelse vedrørende retsforhold eller vedrørende håndhævelse af statens straffemyndighed, i anledning af udførelsen af tjenesten eller hvervet, eller som på lige måde søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling. Stk. 3. Lægger nogen ellers de nævnte personer hindringer i vejen for udførelsen af deres tjeneste eller hverv, straffes han med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
Jabbekot Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Det blir de også... Har dog ikke selv været ude for vold og kører trods alt på 5. år. Har dog en enkelt gang fundet en der havde hængt sig, men vi har super krisehjælp til alle "situationer".. Vil gerne være med til at gøre folks mening om jobbet mere "positivt".. Jeg vil i hvert fald anbefale det til alle, der vil prøve noget nyt. Mine egne forudsætninger var: Folkeskolen, sudent, lidt uni-læsning (uden succes), hjemmehjælp og pædagogmedhj. i div. børnehaver, fritidshjem osv...
JNG Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Så en artikel i ekstrabladet hvor der stod at lufthavnen ville securitykøerne til livs. Derfor 100 ekstra ansættelser. http://ekstrabladet.dk/kup/rejser/article977580.ece
Bjarne233 Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Ja hvis vi lige kunne få udryddet alle de dårlige rygter om at de går til sulteløn. Altså de offentlige Jeg er så offentlig ansat brandmand med 10 års anc. og jeg tjener med div tillæg og lokalløn/kval.løn mm 21000 kr pr måned....hvis ikke det er sulteløn ved jeg ikke rigtigt ??
claus Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Spørg kassedamen i Bilka om hun synes det ... alt er relativt...
Pede Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Hmm Claus - mener du selv at de to jobs er til at sammenligne? Det sjove er at de fleste KRÆVER at offentligt ansatte nærmest lever for deres job, står til rådighed døgnet rundt, yder det maksimale til enhver tid, finder sig i hvad som helst fra dem de har med at gøre i dagligdagen, sætter livet på spil mod forbrydere og brande. Det sørgelige er at de ikke får den løn de burde. Det fantastiske er at dem der besidder de offentlige jobs ofte har et stort personligt engagement i deres job der rent faktisk betyder at de leverer "varen". En vare de bestemt ikke bliver betalt for når man sammenligner med hvad der bliver hevet hjem i løn i det private. Hvis jeg var brandmand og en mente min løn kunne sammenlignes med en kassedames tror jeg sku ikke jeg gad slukke branden i vedkommendes hus :-) LET THE MOTHERFUCKER BURN !!! Pede
Sokralex Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Jeg er så offentlig ansat brandmand med 10 års anc. og jeg tjener med div tillæg og lokalløn/kval.løn mm 21000 kr pr måned....hvis ikke det er sulteløn ved jeg ikke rigtigt ?? Jeg er chokkeret .....det kan fandeme ikke være rigtigt at du sætter livet på spil for den løn ... Så er det ud på barrikaderne folks
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu