thn Skrevet February 24, 2008 Rapporter Skrevet February 24, 2008 Når man kommer ad S. Förstadsgatan nordgående, væk fra Södervärn. Lige inden vejen bliver til Bergsgatan, må man da svinge til venste og fortsætte af S. Förstadsgatan? Der står "även bus, taxi, cykel" på skiltet som jeg får til at betyde "også".. men også hvad? Men i svingbanen er der malet på vejen ligesom hvis det var en busbane. Må man det? Mvh Dennis
MC Manden Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Når man kommer ad S. Förstadsgatan nordgående, væk fra Södervärn. Lige inden vejen bliver til Bergsgatan, må man da svinge til venste og fortsætte af S. Förstadsgatan? Der står "även bus, taxi, cykel" på skiltet som jeg får til at betyde "også".. men også hvad? Men i svingbanen er der malet på vejen ligesom hvis det var en busbane. Må man det? Mvh Dennis Nope, det må man ikke. Du skal ned til næste sving, ved möllan
thn Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 men betyder "även" ikke også? så forstår jeg ikke hvor forbudet ligger. Samtidig er det blåt påbudsskilt og jeg ser ingen forbudsskilte
claus Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Tror der menes kun Taxi , bus osv .... men mc har ret ... du skal ned af den lille sidegade oppe ved krydset...
Fagerborn Besvaret February 24, 2008 Rapporter Besvaret February 24, 2008 Når man kommer ad S. Förstadsgatan nordgående, væk fra Södervärn. Lige inden vejen bliver til Bergsgatan, må man da svinge til venste og fortsætte af S. Förstadsgatan? Der står "även bus, taxi, cykel" på skiltet som jeg får til at betyde "også".. men også hvad? Men i svingbanen er der malet på vejen ligesom hvis det var en busbane. Må man det? Mvh Dennis Jeg kender ikke det pågældende sted, men jeg kan fortælle, at der er forskel på bus og bus. Kun busser i linjetrafik må benytte busbanen, (skal være skiltet med et rundt, blåt bussymbol samt som regel det lovligt set rent kosmetiske ord BUSS i vejbanen), hvis ikke der er anført undtagelser. En turistbus, og faktisk også ikke-i-rute bybusser, må derfor svinge til venstre det pågældende sted, kun fordi de er inkluderet i tillægget.
thn Besvaret February 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2008 Synes bare stadig jeg mangler et forbudsskilt.. men okay, sådan er det
Fagerborn Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Forbud mig her og forbud mig der, typisk dansker altid at lede efter forbudene ..... ;)
BS Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 men betyder "även" ikke også? så forstår jeg ikke hvor forbudet ligger. Samtidig er det blåt påbudsskilt og jeg ser ingen forbudsskilte Nej det betyder KUN.
Mohlin Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Nej det betyder KUN. Nix, det betyder "også". Tycker att det verkar märkligt skyltat. Hur ser skylten ut?
thn Besvaret February 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2008 Fagerborn: Ja hvis jeg ikke må køre der vil jeg da godt have et skilt der siger det. Hvordan skal man ellers vide det? Mohlin: Jeg tager et billede i morgen når jeg kommer forbi
Fagerborn Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Fagerborn: Ja hvis jeg ikke må køre der vil jeg da godt have et skilt der siger det. Hvordan skal man ellers vide det? Mohlin: Jeg tager et billede i morgen når jeg kommer forbi Hvis der er et blåt, rundt busskilt, så er det en busbane, og så er det per definition kun bus i linjetrafik, der må være der. På brede cykelstier f.eks., hvor der står knallert tilladt, der kører du jo (forhåbentlig) ikke ind med din bil, bare fordi det ikke udtrykkelig er forbudt I busgader og busveje i Danmark, bruger de andet end det blå busskilt, dvs. også forbudsskilte ?? ''Även'' betyder, som visse allerede har påpeget, at også de andre nævnte typer må svinge der.
thn Besvaret February 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 25, 2008 Ja det virker logisk nok hvis det er en alm busbane at der ikke står forbudsskilte over det hele. Men jeg tror nu ikke jeg har oplevet en hel vej der kun er til busser uden enten et indkørselsforbud eller gennemkørselsforbud sammen med. Men nu kender jeg heller ikke krogene af kbh så det kan sagtens være at det findes.
Fagerborn Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Ja det virker logisk nok hvis det er en alm busbane at der ikke står forbudsskilte over det hele. Men jeg tror nu ikke jeg har oplevet en hel vej der kun er til busser uden enten et indkørselsforbud eller gennemkørselsforbud sammen med. Men nu kender jeg heller ikke krogene af kbh så det kan sagtens være at det findes. Der er jo også en verden udenfor voldene :p I Ålborg f.eks. har de en hel del busveje gennem ellers ''lukkede'' kvarterer.
ulmus Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Ja det virker logisk nok hvis det er en alm busbane at der ikke står forbudsskilte over det hele. Men jeg tror nu ikke jeg har oplevet en hel vej der kun er til busser uden enten et indkørselsforbud eller gennemkørselsforbud sammen med. Men nu kender jeg heller ikke krogene af kbh så det kan sagtens være at det findes. Det er hellerikke hele vejen, kun den indkørsel. Som allerede nævnt kan du komme ind på gade ved næste stoplys af en lille sidegade. Skiltet er et blåt bussskilt, som antyder, at kun busser må køre der, "även" angiver, at "også" cykel og taxi må undtagelsesvis køre i busbanen.
Jeppe Besvaret February 26, 2008 Rapporter Besvaret February 26, 2008 Det er ikke kun mig som er forvirret over det skilt kan jeg se.... Det gør det hellere ikke nemmere at folk stadig kører derned....
hpn Besvaret February 29, 2008 Rapporter Besvaret February 29, 2008 Jeg körte forbi i går, og der er et skilt, hvor der står "även taxi och el-bil"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu