Buddha Skrevet March 14, 2008 Rapporter Skrevet March 14, 2008 :D 13,66sek her i Vellinge....... Damn det er dyrt med diesel......
dannemare Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 :D 13,66sek her i Vellinge....... Damn det er dyrt med diesel...... Ja, jeg tankede diesel til hele DKK 10,43 ved Statoil/Kastrup i torsdags (tror jeg, det var). Frederik
Buddha Besvaret March 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2008 Puuuha der er mange der er kede af deres diesel biler pt tror jeg......:( Kender en med en Fabia RS'er....Til høj dieselskatt og 80 øre dyrere pr liter..... bvaadr...
Paul Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Puuuha der er mange der er kede af deres diesel biler pt tror jeg...... Sikkert... Bare ikke mig for min Lupo 3L. :)
Toft Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Ja' date=' jeg tankede diesel til hele DKK 10,43 ved Statoil/Kastrup i torsdags (tror jeg, det var). [/quote'] Det er også en af StorKøbenhavns dyreste tankstationer, hvis ikke dén dyreste. Tank et andet sted, det er ikke værd at give extra penge for at tanke pga tankens beliggenhed. For 3 uger siden tankede jeg i DK til 7.89....... Det var den gang....... Udviklingen er total syg! Sikke et held at befordringsfradraget er steget med 5 øre
Markowitch Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Kender en med en Fabia RS'er....Til høj dieselskatt og 80 øre dyrere pr liter..... bvaadr... Jeg har også en fabia rs'er - men den kører stadig længere på literen end en benzin'er. Men lidt nedtur alligevel... Jeg talte for et par dage siden med en af statoils planlæggere. Konfronteret med min vilde påstand om en global sammensværgelse mod diesel-ejerne kunne han kun ryste på hovedet :D. Sagen skulle ifølge ham være, at der har været en kold vinter, hvilket har øget forbruget af fyringsolie (som jo er diesel). Samtidigt er en større del af vognparken dieseldrevet end man regnede med. Den kombination giver den høje pris på diesel. Sjovt nok sagde han at de havde en overproduktion benzin, hvilket giver den *host* "lave" benzinpris.
Toft Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Sagen skulle ifølge ham være' date=' at der har været en kold vinter[/quote'] Ja på Grønland, men hvad har deres kolde vinter at gøre med "vinteren" i DK/SE Tror at de dage det har været frostvejr denne vinter her, de stadig kan tælles på én hånd. Denne vinter har været = regn, blæst og regn, så nu kan vi sikkert også se frem til forhøjede el-priser, da el-selskaberne sikkert mener at der ikke faldt så meget regn hen over "vinteren"
Guest PeterK Besvaret March 14, 2008 Rapporter Besvaret March 14, 2008 Dielsel-biler giver efterhånden KUN mening hvis man køber en i Lupo-størrelsen!! Min MB 350 Kombi, 272HK, 7 gear, benzin kører 12 km/l, LIGESOM min kollega´s BMW 525D kombi, 163HK........(fra Malmø til Ballerup). Mercedes forstår virkelig at lave effektive benzinmotorer. Bilerne koster stort set det samme 2-3 år gamle... Eneste Diesel jeg OVERHOVED vil overveje er en 535D, men den er også 150-200.000sek dyrere end min egen (ca. 2 år gammel). Så skal man have en superhurtig kombi med plads til hund, barnevogn og to møgunger og samtidig køre over 10-11 km/l og igen med en fornuftigt afskrivning, så er MB 350 sagen!!! Og VIGTIGST: MB kan imodsætning til alle andre biler godt sælges til fornuftig pris, selvom den har gået 150-200.000km!!!! Er efterhånden blevet træt af at høre såååå mange gå op i om en bil kører 10,11 eller 13 km/l............Drop det!....Det handler om 3 ting: AFSKRIVNING AFSKRIVNING og AFSKRIVNING
SweaDan Besvaret March 15, 2008 Rapporter Besvaret March 15, 2008 Brandstof og politik Ja det handler om afskrivning/penge og ikke meget andet, men en ting jeg sjovt nok ikke kan forstå er hvorfor diesel lige pludselig er blevet så dyr i Danmark og Sverige ? Der har de sidste 5-10 år kørt sindsyg mange diesel biler i de store billande som tyskland og frankrig mm. uden at prisen er steget. Der er diesel stadig billigere end benzin. Men i Danmark og Sverige er vi først begyndt at køre diesel i det store omfang som idag indenfor de seneste par år. Mærkeligt at når salget af dieselbiler stiger følger prisen på diesel med:rolleyes: Kunne det tænkes at brandstof selskaber idag ikke tjener nær så meget som tidligere - fordi vi forbrugere er blevet mere miljø/brandstof orienterede og idag køre længere på literen (det er jo et faktum at både nye benzin og diesel biler er langt mere effektive end tidligere) Så når der ikke tankes så ofte som tidligere - ja så må prisen jo op for at selskaber kan tjene det tabte hjem....mig bekendt er prisen ikke steget på grund af højere afgifter. Afgifterne er måske steget lidt, men selve prisen pr. liter er pludselig sat op:mad: Jeg forstår ikke altid politik - når vi nu ved at dieselbiler er mere effektive og partikelfilter mm. hjælper på miljøet - hvorfor kan man så politisk tillade at brandstof som bensin pludselig skal blive billigere og måske få folk tilbage til bensin bilerne. Iøvrigt burde partikelfilter og alt det sikkerhedsmæssige udstyr som fx. min. 4 airbags, eps, abs med mere være lovkrav. Istedet oplever vi nu at prisen på det pt. mest miljørigtige brandstof er højere end på bensin og at skylden for alle trafikofre skyldes farten.... Politik burde være et middel der kan styre forbrugerne til at forurene lidt mindre og opnå så høj trafiksikkerhed som muligt....men hvad ved jeg....jeg må ikke engang stemme EU har lige vedtaget at især Danmark skal gå forrest i miljø kampen og nedsatte co2 udslippet med så vidt jeg husker 20% i transportsektoren. Hvordan skal vi nogensinde nå det, når vi politisk ikke gør noget. En af de største miljø syndere er vores vejnet - vi oplever desværre næsten alle at sidde i kø og ikke komme videre. Dette er blevet mere og mere almindeligt og i den tid vi holder stille - siver co2'en ud - Hvorfor bliver man så ved med at udskyde veje og toglinier når problemet er så akut som det er....Desværre kan man ikke bare skifte politikkerne ud for de andre udenfor regeringen er desværre ikke bedre.....ak og ve
Buddha Besvaret March 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 15, 2008 Det handler om øget efterspørgsel på de globale markeder og der er efterspørgslen størst efter diesel.... Derfor er det blevet væsentligt dyrere.... Ja det handler om afskrivning/penge og ikke meget andet, men en ting jeg sjovt nok ikke kan forstå er hvorfor diesel lige pludselig er blevet så dyr i Danmark og Sverige ? Der har de sidste 5-10 år kørt sindsyg mange diesel biler i de store billande som tyskland og frankrig mm. uden at prisen er steget. Der er diesel stadig billigere end benzin. Men i Danmark og Sverige er vi først begyndt at køre diesel i det store omfang som idag indenfor de seneste par år. Mærkeligt at når salget af dieselbiler stiger følger prisen på diesel med:rolleyes: Kunne det tænkes at brandstof selskaber idag ikke tjener nær så meget som tidligere - fordi vi forbrugere er blevet mere miljø/brandstof orienterede og idag køre længere på literen (det er jo et faktum at både nye benzin og diesel biler er langt mere effektive end tidligere) Så når der ikke tankes så ofte som tidligere - ja så må prisen jo op for at selskaber kan tjene det tabte hjem....mig bekendt er prisen ikke steget på grund af højere afgifter. Afgifterne er måske steget lidt, men selve prisen pr. liter er pludselig sat op:mad: Jeg forstår ikke altid politik - når vi nu ved at dieselbiler er mere effektive og partikelfilter mm. hjælper på miljøet - hvorfor kan man så politisk tillade at brandstof som bensin pludselig skal blive billigere og måske få folk tilbage til bensin bilerne. Iøvrigt burde partikelfilter og alt det sikkerhedsmæssige udstyr som fx. min. 4 airbags, eps, abs med mere være lovkrav. Istedet oplever vi nu at prisen på det pt. mest miljørigtige brandstof er højere end på bensin og at skylden for alle trafikofre skyldes farten.... Politik burde være et middel der kan styre forbrugerne til at forurene lidt mindre og opnå så høj trafiksikkerhed som muligt....men hvad ved jeg....jeg må ikke engang stemme EU har lige vedtaget at især Danmark skal gå forrest i miljø kampen og nedsatte co2 udslippet med så vidt jeg husker 20% i transportsektoren. Hvordan skal vi nogensinde nå det, når vi politisk ikke gør noget. En af de største miljø syndere er vores vejnet - vi oplever desværre næsten alle at sidde i kø og ikke komme videre. Dette er blevet mere og mere almindeligt og i den tid vi holder stille - siver co2'en ud - Hvorfor bliver man så ved med at udskyde veje og toglinier når problemet er så akut som det er....Desværre kan man ikke bare skifte politikkerne ud for de andre udenfor regeringen er desværre ikke bedre.....ak og ve
Guest PeterK Besvaret March 15, 2008 Rapporter Besvaret March 15, 2008 Jeg tror roligt man kan konkluderer at olieindustrien er svinsk/beskidt og de tager deres træk, når teknologien tillader biler som kører langt på literen!! Religion og olie er årsagen til alt ondt i verden!!!
Gio Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 P.t. er jeg glad for jeg ikke kører diesel...
Guest Mogens Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Andet brændstof... P.t. er jeg glad for jeg ikke kører diesel... Hvad er dagsprisen for brint? BMW har foræret 100 stk af følgende model væk til velvalgte celebrities i verden - www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&PID=103&NewsID=1322 Der står lidt her om foræringen - http://nyheter.se.msn.com/motor/article.aspx?cp-documentid=8044007
Kvist Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 P.t. er jeg glad for jeg ikke kører diesel... .. og jeg er glad for, at jeg hver dag kører forbi Jet i Tårnby - de er tit billige om morgenen :)
claus Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Og jeg er glad for jeg ikke selv betaler min diesel
Guest jxhab Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Hvem tanker også diesel i Sverige, hvis man arbejder i Danmark ?!?! ..
claus Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Hvis man nu løber tør...... desuden har jeg set diesel i DK på kongevejen til over 11 kr...
Markowitch Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Sparetips. Husk at tjekke dæktrykket. En bil på halvflade dæk sluger mere brændstof.
Paul Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Tjae... RME koster 11,70 SEK literen, så det kører jeg på for tiden.
Mouse Besvaret May 6, 2008 Rapporter Besvaret May 6, 2008 Tjae... RME koster 11' date='70 SEK literen, så det kører jeg på for tiden.[/quote'] Hvordan er det så med den samlede driftsøkonomi? Har læst et sted (husker ikke hvor), at man kører ca. 12% mere RME end diesel? Så er de 2 kr. jo hurtigt spist op... Specielt hvis man skal have skiftet slanger osv.
Kvist Besvaret May 6, 2008 Rapporter Besvaret May 6, 2008 Ja, det er da ærgerligt, at diesel er steget så meget - men jeg kan nu stadig glæde mig over at køre diesel. Min Skoda Octavia 2.0 kører ca. 20 km/l og den årlige fordonsskatt er inden for de sidste 3 år faldet fra 5767 kr. til 3866 kr. :th2:
Mouse Besvaret May 7, 2008 Rapporter Besvaret May 7, 2008 Ja' date=' det er da ærgerligt, at diesel er steget så meget - men jeg kan nu stadig glæde mig over at køre diesel. Min Skoda Octavia 2.0 kører ca. 20 km/l og den årlige fordonsskatt er inden for de sidste 3 år faldet fra 5767 kr. til 3866 kr. :th2:[/quote'] Får du den rent faktisk til at køre 20 km/l eller er det bare noget computoren i bilen siger? Jeg har en Pegøj 307. Efter fabrikken skulle den også køre 20 på literen, og computeren i bilen siger 20,8... Men, men i virkelighedens verden hedder det noget i retningen af 17,2-17,5 på sommerdækkene... Ikke lige det jeg forventede...
Buddha Besvaret May 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2008 Jeg havde en Peugeot Partner om firmabil for st stykke tid siden.... Den stod til 17 km/l men kom aldrig over 14......:( Nulstil triptælleren når du tanker og se hvor langt den kører på de næste liter du tanker... Får du den rent faktisk til at køre 20 km/l eller er det bare noget computoren i bilen siger? Jeg har en Pegøj 307. Efter fabrikken skulle den også køre 20 på literen, og computeren i bilen siger 20,8... Men, men i virkelighedens verden hedder det noget i retningen af 17,2-17,5 på sommerdækkene... Ikke lige det jeg forventede...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu