Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi har lige fået et start-kit fra megaphone til pröve gratis i 30 dage. Vi har aldrig haft IP telefoni tidligere, men har kun hört dårligt om det. Er der nogle erfaringer?

Besvaret

Hejsa Vi bruger det og har brugt det i ca 1½ år. Har kun haft problemer en enkelt gang og der skulle vi genstarte "kassen" som konen kalder den. Ellers har vi vores gamle telefon tilsluttet og det virker gange godt. Mobiler, alm. telefoner, udlandet, danmark osv. ingen problemer ved opkald eller dårlig lyd. Mvh Nenad

Besvaret

Tror det kommer meget an på hvor du bor i landet. Kører selv Megaphone via vores Stadsnätt 100Mbit. Af og til kobler den af. Når det virker, så virker det godt. Men der er altid en vis usikkerhed omkring IP-telefoni, er den "online" eller ej? Så lige meget hvordan du vender og drejer det bliver det aldrig helt som en normal kobber linie. \Tom

Besvaret

En ven af mig bruger en Grandstream adapter til IP-telefoni (anden udbyder) som lyser grøn når den er "på" og rød hvis der er fejl (som normalt løses ved at genstarte den)... det kunne måske være en overvejelse?

Besvaret
En ven af mig bruger en Grandstream adapter til IP-telefoni (anden udbyder) som lyser grøn når den er "på" og rød hvis der er fejl (som normalt løses ved at genstarte den)... det kunne måske være en overvejelse?
Jeg har en Grandstream telefon fra Telsome (udbyder) og har ikke haft problemer overhovedet de sidste 4 ½ år. Der var lidt vanskeligheder helt i starten med at få den konfigureret, men da jeg snakkede med supporten et par gange, blev det klaret. Nu kan jeg kun anbefale det.:love2:
Besvaret

jeg har megaphone, og jeg må sige at jeg er meget positiv, jeg fik også sådan en start pakke der og var sådan lidt lodden ved tanken...men det fungerer faktisk perfekt, og det var nemt at sætte op. i øvrigt er det p**** billigt.

Besvaret

Også kun godt at sige om Megaphone herfra - det eneste der er lidt forvirrende er deres fakturering som foregår ved at man skal oprette en konto i Resurs Bank, men det virker fint. Er der i øvrigt nogen der ved hvor man får fat i ekstra handset til den Siemens C450IP som følger med??

Besvaret

det der gør megaphone billigt er at det ikke er et abonnement på 69SEK du betaler, det er et minimumsforbrug. og selv det har jeg svært ved at få brugt med de lave priser de tager for opkaldene. jeg ringer meget til frankrig og danmark, men jeg bruger stadig ikke op til minimumsforbrugets max...(desuden er deres minutpris lavere end redspots - ihvertfald til frankrig)

Besvaret
Er der i øvrigt nogen der ved hvor man får fat i ekstra handset til den Siemens C450IP som følger med??
Enhver Siemens-pusher burde kunne sælge dig et ekstra handset. Mener du kan bruge de fleste DECT-kompatible til basen - men hvis du vil have IP-funktionalitet, så skal du vælge de håndsæt der "hører til" VoIP-produkterne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...