Guest PeterK Skrevet March 18, 2008 Rapporter Skrevet March 18, 2008 Vi bor i Sverige og hvor skal vi forny/få lavet følgende pas: 1: Min kone har dansk pas som er udløbet, hvor skal det fornys? 2: Min datter har dansk pas som er udløbet, hvor skal det fornys? 3: Vores søn er født og døbt i Sverige (10mdr. i dag) og skal have sit første pas. Hvor skal det laves eller skal han skrives ind i vores, men vi har danske??? Forvirringen er total og vi skal rejse snart:)
Guest Trine Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Borgerservice har overtaget ansvaret for udstedelse af pas i Danmark. Mere ved jeg ikke:) http://nbb.kommuneinformation.dk/temp_pdfFiles/18-03-2008/829465081__18-03-2008.pdf?tid=11:26:40 her er et link til en vejledning
Nils Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 I skal på kommunekontoret i Danmark. :)
Guest PeterK Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 I skal på kommunekontoret i Danmark. :) Hele banden? (junior på 10mdr. har ikke dansk personnummer etc.)
Guest Trine Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Hele banden? (junior på 10mdr. har ikke dansk personnummer etc.) Hvis du læser vejledningen jeg linker til så står der at førstegangsudstedelse af pas også sker der. Personnummeret er jo et administrativt nummer, det er uafhængigt af statsborgerskabet.
skallstorp Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Dansk pas til Junior I skal også have Dansk pas til Junior. Alle börn har deres eget pas. Svenskfödte börn får et fiktivt cpr nr i passet.
thsk Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Min sön (födt i Sverige) hår fået sit pas via konsulatet på Stortoget i Malmö. Det tog ca. 3 uger og kostede 210 SEK. Hellere det end at tage til köbenhavn (ungen skal jo med), mener også at der ikke er så mange penge at spare. Alle danskere kan få et nyt pas via et danskt konsulat eller ambassade.
Guest PeterK Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Min sön (födt i Sverige) hår fået sit pas via konsulatet på Stortoget i Malmö. Det tog ca. 3 uger og kostede 210 SEK. Hellere det end at tage til köbenhavn (ungen skal jo med), mener også at der ikke er så mange penge at spare. Alle danskere kan få et nyt pas via et danskt konsulat eller ambassade. Jeg tror bare det er "smartest" at have 4 pas fra samme land. Gider ikke stå i Vietnam eller lign. og stå at forklarer en maskinpistol-tolder hvorfor "den lille dreng´s" pas er fra et andet land end os andre 3:) Faktisk fik min svoger megaproblemer i tolden med 2 papsønner på 7 og 9 som hed noget andet end ham. Dette var i indonesien og de var tilbageholdt i næsten et døgn!!
thsk Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Jeg tror bare det er "smartest" at have 4 pas fra samme land. Gider ikke stå i Vietnam eller lign. og stå at forklarer en maskinpistol-tolder hvorfor "den lille dreng´s" pas er fra et andet land end os andre 3:) Det kan godt väre jeg ikke var klar nok. Det er selvfölgelig et danskt pas han har fået! Han ville kun väre berettiget til et svenskt hvis min kone er svensker!
thn Besvaret March 27, 2008 Rapporter Besvaret March 27, 2008 Min sön (födt i Sverige) hår fået sit pas via konsulatet på Stortoget i Malmö. Det tog ca. 3 uger og kostede 210 SEK. Hellere det end at tage til köbenhavn (ungen skal jo med), mener også at der ikke er så mange penge at spare. Alle danskere kan få et nyt pas via et danskt konsulat eller ambassade. Er det 210SEK i alt eller ud over de normale 600? Det var da godt nok billigt Skal nemlig selv have lavet pas nu her
Miriam Besvaret March 27, 2008 Rapporter Besvaret March 27, 2008 Vi har også selv fået lavet pas til ungerne inde på Stortoget, og fornyet vores egne, men det var til normal pris og ungerne er til de 210.
thn Besvaret March 27, 2008 Rapporter Besvaret March 27, 2008 ahhh.. Det lød næsten også for godt til at være sandt :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu