Jump to content

Pas hvor?

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Vi bor i Sverige og hvor skal vi forny/få lavet følgende pas: 1: Min kone har dansk pas som er udløbet, hvor skal det fornys? 2: Min datter har dansk pas som er udløbet, hvor skal det fornys? 3: Vores søn er født og døbt i Sverige (10mdr. i dag) og skal have sit første pas. Hvor skal det laves eller skal han skrives ind i vores, men vi har danske??? Forvirringen er total og vi skal rejse snart:)

Besvaret
I skal på kommunekontoret i Danmark. :)
Hele banden? (junior på 10mdr. har ikke dansk personnummer etc.)
Besvaret
Hele banden? (junior på 10mdr. har ikke dansk personnummer etc.)
Hvis du læser vejledningen jeg linker til så står der at førstegangsudstedelse af pas også sker der. Personnummeret er jo et administrativt nummer, det er uafhængigt af statsborgerskabet.
Besvaret

Min sön (födt i Sverige) hår fået sit pas via konsulatet på Stortoget i Malmö. Det tog ca. 3 uger og kostede 210 SEK. Hellere det end at tage til köbenhavn (ungen skal jo med), mener også at der ikke er så mange penge at spare. Alle danskere kan få et nyt pas via et danskt konsulat eller ambassade.

Besvaret
Min sön (födt i Sverige) hår fået sit pas via konsulatet på Stortoget i Malmö. Det tog ca. 3 uger og kostede 210 SEK. Hellere det end at tage til köbenhavn (ungen skal jo med), mener også at der ikke er så mange penge at spare. Alle danskere kan få et nyt pas via et danskt konsulat eller ambassade.
Jeg tror bare det er "smartest" at have 4 pas fra samme land. Gider ikke stå i Vietnam eller lign. og stå at forklarer en maskinpistol-tolder hvorfor "den lille dreng´s" pas er fra et andet land end os andre 3:) Faktisk fik min svoger megaproblemer i tolden med 2 papsønner på 7 og 9 som hed noget andet end ham. Dette var i indonesien og de var tilbageholdt i næsten et døgn!!
Besvaret
Jeg tror bare det er "smartest" at have 4 pas fra samme land. Gider ikke stå i Vietnam eller lign. og stå at forklarer en maskinpistol-tolder hvorfor "den lille dreng´s" pas er fra et andet land end os andre 3:)
Det kan godt väre jeg ikke var klar nok. Det er selvfölgelig et danskt pas han har fået! Han ville kun väre berettiget til et svenskt hvis min kone er svensker!
  • 2 weeks later...
Besvaret
Er det 210SEK i alt eller ud over de normale 600? Det var da godt nok billigt Skal nemlig selv have lavet pas nu her

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...