tim_pedersen_ Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 ØRESUNDSBROEN - Nu også politi. ØRESUNDSBROEN - Nu også politi. Ja, det kunne man vel passende kalde dem. Da først broen blev åbnet kørte der 2-3 af øresundsbroens biler forrest for at holde folk på den tilladte hastighed på 50 km / t. Mener ikke det er broens opgave at agere politi.... Mvh Tim
Pede Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Hold da op. Øresundsbroens eget politi? Det lyder mildest talt ulovligt selvom jeg bestemt godt kan se fidusen i det. Men lovligt er det bestemt ikke at et privat firma agerer politi og spærrer vejen foran en. Er heldigvis hjemme på fædreorlov men kan se jeg fik en SMS 7:41 om at broen er lukket og at den stadig ikke er åbnet igen. Ufatteligt at noget så simpelt som en SMS service ikke fungerer. Det er jo blot at skrive beskeden på deres computer og så trykke på SEND.
spinner Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 ØRESUNDSBROEN - Nu også politi. Ja, det kunne man vel passende kalde dem. Da først broen blev åbnet kørte der 2-3 af øresundsbroens biler forrest for at holde folk på den tilladte hastighed på 50 km / t. Mener ikke det er broens opgave at agere politi.... Mvh Tim Kunne jo også være de skulle over på den anden af broen, og bare valgte at overholde de gældende hastighedsregler? (ja ja, i know, overhaling, hold til højre, osv.) Eller måske er de bare blevet klog af skade, og det i sidste ende var til din egen fordel at de gjorde det ... Sidst broen var lukket p.gr.a. uheld, gik der vidst ikke længe efter den igen var blevet åbnet, før de måtte lukke den, fordi nogen havde kløe i højre fod...
Mulde Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Eller måske er de bare blevet klog af skade' date=' og det i sidste ende var til din egen fordel at de gjorde det ... Sidst broen var lukket p.gr.a. uheld, gik der vidst ikke længe efter den igen var blevet åbnet, før de måtte lukke den, fordi nogen havde kløe i højre fod...[/quote'] Vi så dem også, og vi funderede lidt over, om der var nogle lignende køretøjer i retning mod Danmark? Dem vi så kørte mod Sverige. Nå, men selvom det gik laaangsomt over broen, så var vi bare ekstatiske over overhovedet at bevæge os. 2 timer i kø en tidlig morgen - damn... Så var det da altid noget, at Jette Beckmann fra Kbh.'s radio kunne underholde med, at "køen i Sverige strækker sig tilbage til Foxie... Fosie? Nej, Oxieby har jeg lige fået at vide"... :p
bluee Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Jeg tog lige en status fra broens hjemmeside: 2008-03-26 08:39 Placering: Øresundsbron Hændelse: Normal trafik Hvad er normal trafik? Er det broens definentionen på at køre 35km/t over broen? Jeg har forsøgt at tilmelde deres SMS service mindst 5 gange nu siden jeg sidst blev koblet af. Det er ikke lykkedes endnu. Men når man ser hvor mange biler der skal over om morgen så må man mene at hvis alle tog en "måned fri fra broen" og tog toget så ville broen måske kunne mærke det og tvinges til at sætte prisen ned?
Buddha Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Det var det så ikke...... Det var manglende afstand. Uheldet skete med lige omkring 90 km/t. Kunne jo også være de skulle over på den anden af broen, og bare valgte at overholde de gældende hastighedsregler? (ja ja, i know, overhaling, hold til højre, osv.) Eller måske er de bare blevet klog af skade, og det i sidste ende var til din egen fordel at de gjorde det ... Sidst broen var lukket p.gr.a. uheld, gik der vidst ikke længe efter den igen var blevet åbnet, før de måtte lukke den, fordi nogen havde kløe i højre fod...
larsk Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Fik sms fra broen 7.42 at der var lukket, men der holdt jeg også stille ved svågertorp i køen Og hvis min SMS-tjeneste har ret er broen ikke åbnet endnu (selvom jeg holder parkeret i Bredgade)
Junkeren Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 ØRESUNDSBROEN - Nu også politi. Ja, det kunne man vel passende kalde dem. Da først broen blev åbnet kørte der 2-3 af øresundsbroens biler forrest for at holde folk på den tilladte hastighed på 50 km / t. Mener ikke det er broens opgave at agere politi.... I Formel 1 kaldes det safety car :) De skal vel tjekke om broen er farbar. Er netop kommet over med 40 km/t sneglefart. Der er trængsel. Det tog ca. 25 min ekstra. Undervejs kom min SMS om at broen var lukket. Måske det er 3's net.....
Toft Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Da først broen blev åbnet kørte der 2-3 af øresundsbroens biler forrest for at holde folk på den tilladte hastighed på 50 km / t. Inden broen blev åbnet, da var der en halv times tid inden kørt 3-4 store saltbiler mod DK. De 50 km/t var sikkert sat pga af det ville være total uforsvarligt at køre hurtigere på 4 lag groft salt! Asfalten var jo nærmest hvid, for så at blive til grød med små klumper i Ved ikke om broen saltede i nat eller hvad, men det hjælper jo ikke meget at man om morgenen salter fuldstændig uhæmmet, pga et uheld, så vi andre efterfølgende nærmest skøjter rundt på salt... Fucking saltbiler! PS. Men så kan jeg bedre forstå med de safety cars hvorfor folk ikke kørte hurtigere, troede ellers det var pga folk kørte med sommerdæk. Selv kørte jeg stort set 60 km/t hele vejen over, hvilket var rigeligt hvis mine vinterdæk skulle have en chance for at finde fæste i salthelvede Hvor jeg bor, var der (igen) i nat faldet 5 x så meget sne som i Malmö, og vejene var bedre at køre på der kl 6, end broen var at køre på kl 9 Så få dog lortet skovlet væk fra vejbanen i tide, og lagt et enkelt lag salt om nødvendigt, færdig arbejde! Man skulle tro det var danskere der styrede snerydningen af broen...
skallstorp Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Så kom der sms Öresundsbroen er lukket i retning mod Danmark, eller er det lukket igen
skallstorp Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Singel ulykke ?? Nu skriver de at det var en singelulykke, var det ikke oprindelig 2 biler ? Og så holder Supermules teori om manglende afstand ikke. Er der nogen der ved hvilken bil det var ? Jeg har nemlig gode bekendte der körer over på den tid, og de har stadigväk ikke svaret på min SMS. De kan selvfölgelig have glemt telefonen der derhjemme, håber det :)
Gio Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Hvor jeg bor' date=' var der (igen) i nat faldet 5 x så meget sne som i Malmö, og vejene var bedre at køre på der kl 6, end broen var at køre på kl 9 Så få dog lortet skovlet væk fra vejbanen i tide, og lagt et enkelt lag salt om nødvendigt, færdig arbejde! Man skulle tro det var danskere der styrede snerydningen af broen...[/quote']Jeg kan forstå de salter på broen, men sgu´ ikke andre steder, hvor det ville være mere sikkert og forsvarligt at rydde først - og derefter køre grus på. Det sjap der kommer ud af at salte er både værre at køre i, samt det æder bilerne op m.m. :thumbdown
Martin_M Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 De lallende amatører er da dem, der ikke har hjerne nok til at tage hensyn til vejret og vejbanens beskaffenhed... Men går man ikke ind for personligt ansvar, ja så er det da broens skyld Selvfølgelig går jeg da ind for personligt ansvar, men lidt mystisk, at der saltes på broen når skaden er sket og ikke før... Det var det, jeg mente, med det jeg skrev... Men fedt endeligt at være på arbejde 4 timer efter man kørte!
spinner Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Nu skriver de at det var en singelulykke' date=' var det ikke oprindelig 2 biler ? Og så holder Supermules teori om manglende afstand ikke. [/quote'] Supermule svarer på mit indlæg, om sidst hvor broen blev lukket 2 gange efter hinanden med meget kort mellemrum ... Ikke om dagens hændelse. :) Har dog ikke haft tid til at grave i arkivet endnu, og undersøge det nærmere ... Mit første indlæg var frit fra hukommelsen ;)
Gio Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Flot! Fik en sms for to minutter siden, om at broen nu er åben for al trafik. Desuden.... Fra http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=1698 Mon de har glemt at skifte batterier i følerne? :thumbdown
larsk Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Har den strækning ikke altid været sort (=no data) ?
Buddha Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Min teori holder ganske fint..... For det var ved den sidste brolukning, at den blev lukket igen i retning mod Sverige lige efter tunnelen. Det er det jeg svarer på og ikke relateret til dagens lukning. Nu skriver de at det var en singelulykke' date=' var det ikke oprindelig 2 biler ? Og så holder Supermules teori om manglende afstand ikke. Er der nogen der ved hvilken bil det var ? Jeg har nemlig gode bekendte der körer over på den tid, og de har stadigväk ikke svaret på min SMS. De kan selvfölgelig have glemt telefonen der derhjemme, håber det :)[/quote']
Toft Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Jeg kan forstå de salter på broen' date=' men sgu´ ikke andre steder, hvor det ville være mere sikkert og forsvarligt at rydde først - og derefter køre [i']grus på. Nu var min pointe, at der stort set ikke er faldet sne i Malmö og omkring broen i nat, blot et par cm. I hvert fald er den smule intet at sammenligne med hvad der lå i Skurup omegn i morges. Da jeg kørte hjemmefra kl 5.50 i morges, var vejene og E65 faktisk nogenlunde ok, i hvert fald langt bedre end det lort som asfalten på broen var lavet om til kl 8.45 :thumbdown Så hvor svært kan det være at holde asfalten på broen fri for sne og is I det meste af Skåne salter man jo lige så hjernedødt som vi kender det fra DK, så det må vi finde os i, desværre. Man skal vist et godt stykke nord for Malmö før salt erstattes med grus. Ellers helt enig i at salt er en skandale, både for biler og miljø.
skallstorp Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Ok forstået Ok forstået. Jeg har iövrigt stadigväk bare fået sms 10.35 om at den er lukket mod DK. Det körer bare for dem Min teori holder ganske fint..... For det var ved den sidste brolukning, at den blev lukket igen i retning mod Sverige lige efter tunnelen. Det er det jeg svarer på og ikke relateret til dagens lukning.
Homer Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Hvorfor er det at de resolut skal lukke i begge retninger p.g.a et uheld?? Kan de ikke lave et system hvor trafikken begge veje kan afvikles i den ene dobbelte vognbane? Det virker fint i tunellerne i Alpen, så det kan vel også fungere på vores breddegrader??!! Synes i øvrigt det er en trist udvikling på broen - jeg har pendlet i snart 7 år, og der har aldrig været så mange uheld og brolukninger som det seneste år. Ved godt at trafikmængden er steget, og dermed risikoen for uheld, men det virker som en forholdsvis stor stigning i antal af uheld i forhold til stigningen i trafikmængden. Har i øvrigt endnu ikke modtaget sms om hverken lukning eller åbning!
Buddha Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Folk bliver ringere og ringere bilister..... Og med den strøm af Svensson's og Nielsen'er, der kører over broen, så er det vel ganske givet at der skal ske flere uheld.... Broen har jo lige sat priserne ned med 25% for lastbiler, således at den trafik også vil stige betydeligt......= flere uheld!!! LORTEBRO!!! Den kan bare helt spolere glæden ved at bo i Sverige......Hvorfor er det at de resolut skal lukke i begge retninger p.g.a et uheld?? Kan de ikke lave et system hvor trafikken begge veje kan afvikles i den ene dobbelte vognbane? Det virker fint i tunellerne i Alpen, så det kan vel også fungere på vores breddegrader??!! Synes i øvrigt det er en trist udvikling på broen - jeg har pendlet i snart 7 år, og der har aldrig været så mange uheld og brolukninger som det seneste år. Ved godt at trafikmængden er steget, og dermed risikoen for uheld, men det virker som en forholdsvis stor stigning i antal af uheld i forhold til stigningen i trafikmængden. Har i øvrigt endnu ikke modtaget sms om hverken lukning eller åbning!
Juff Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 ja så kom man på arbejde..... men hvad sker der med de 50 km/t på en våd bro i høj sol ........ sikke forsigtige de er nu.. :D
EBL Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 Nu skriver de at det var en singelulykke' date=' var det ikke oprindelig 2 biler ? Og så holder Supermules teori om manglende afstand ikke. Er der nogen der ved hvilken bil det var ? J[/quote'] På billederne fra TV2s helikopter lignede det en sort Audi A6, og det så ud til at være en ikke særlig alvorlig eneulykke.
larsk Besvaret March 26, 2008 Rapporter Besvaret March 26, 2008 jeps : 11.24 "Øresundsbron er lukket" Fed info
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu