Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
Besvaret
Hvad sker der så hvis man arbejder 35 timer den ene måned og 45 timer den næste?
Det bliver beregnet ud fra antal timer i den pågældende lønperiode. Hvis du er månedslønnet, vil du ikke blive opkrævet ATP af 35 timer. Du skal ha´ min. 39 timer pr. md. De 39 timer fremkommer ved at udregne timerne over en 3 måneders periode=13 uger. Altså 9t.x13u./3mdr. 45 timers arbejde om måneden vil så udløse betaling til ATP, dog ikke fuld sats. ATP kører med differentieret satser. ATP indberettes af arbejdsgiveren kvartalsvis.
Besvaret
Det bliver beregnet ud fra antal timer i den pågældende lønperiode. Hvis du er månedslønnet, vil du ikke blive opkrævet ATP af 35 timer. Du skal ha´ min. 39 timer pr. md. De 39 timer fremkommer ved at udregne timerne over en 3 måneders periode=13 uger. Altså 9t.x13u./3mdr. 45 timers arbejde om måneden vil så udløse betaling til ATP, dog ikke fuld sats. ATP kører med differentieret satser. ATP indberettes af arbejdsgiveren kvartalsvis.
Jeg er med på at man ikke indbetaler til ATP ved 35 timer. Men hvad sker der så med sygeforsikringen. Skal der bare indbetales noget hvert kvartal. Eller skal man pine død over 39 timer hver måned?
Besvaret
Jeg er med på at man ikke indbetaler til ATP ved 35 timer. Men hvad sker der så med sygeforsikringen. Skal der bare indbetales noget hvert kvartal. Eller skal man pine død over 39 timer hver måned?
Kommunerne bruger de seneste indberetninger fra ATP, når de skal afgøre, hvorvidt man er berettiget til det famøse sundhedskort. Så hvis den seneste indberetning ikke indeholder ATP, ja så tror jeg der er et problem:sad:
Besvaret
Nu har jeg fået "Det særlige sundhedskort" som det hedder. ved I om min nuværende prak læge kan afvise mig på grund af det ?
Alt kan ske. Hvis ikke at han 'gider' det manuelle arbejde der uden tvivl vil forekomme når du besøger ham - ja, så kan han da godt afvise dig. Du har dog ret til en læge, og du kan vælge en ny, og det kan være hvem du vil - også en som har lukket for tilgang.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...