Joel Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jag veva ner rutan när jag körde förbi i eftermiddags, (det låg då ute på alla banor och endast en tullare var ute) sa till henne att de gula hinderna var olagliga. Det enda hon svarade var att det inte var hon som hade lagt ut dem...
Futz Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Her til aften havde de lagt 2 stk. i den nye 30 km/t bane og kun en i de andre. Det er et dårligt bytte i forhold til tidligere med bommen. Sverige er med i Shengen og derfor bør der være lige så lidt kontrol som ved Padborg. I øvrigt hvad fanden leder de der dovne toldere efter, får ikke alle pr. automatik opholdstilladelse i Sverige ?
Breznew Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Her til aften havde de lagt 2 stk. i den nye 30 km/t bane og kun en i de andre. Det er et dårligt bytte i forhold til tidligere med bommen. ja fuldstændig enig, det virker rimelig velovervejet at "teste 30km/t gennem hele bomsystemet" men det skal tolderne nok smadre, men hey så kan det jo være øresundsbroen flytter meget af hadet over på tolderne? :) den rigeste tolder med den dyreste bil burde have lov at se sin bil smadre over de 2 med 31kmt,, såen en 8-10gange..
credde Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Igen i dag omkring 16 tiden var de ved alle boksene - damn de er bare irriterende de s*DF¤%¤%¤" bump
EBL Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 De følger vel bare den generelle svenske trend med hysteriske bump - man bliver jo helt overrasket' date=' hvis man møder et bump, som man IKKE skal kravle over. Når det så er sagt: Nej, jeg forstår heller ikke pointen, og da slet ikke når tolderne ikke er at se.[/quote'] ILVA i Svägertorp har det vildeste "fartbump" på tværs af deres parkeringsplads. Kun med et umådeligt held overlevede fælge og undervogn på min bil, da jeg tordnede over det med 30-40 Km/t, de havde ellers markeret det fint med en række blomster på midten Dog kun 5-10 cm høje så jeg så dem ikke lige i farten. :( Det er iøvrigt 'fartbump' af denne her type ILVA har, ...jeg er sikkert ikke den eneste der har overset dem.
Gio Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jeg kørte over her kl 18:45...og nu ligger der to bump ved hver bane, og hurtig-banen var lukket af. Så nu måtte jeg simpelthen have fat i en tolder e.l. - og hans svar var "Det er fordi i kører for hurtigt! Mange kører 70-80 km/t ud igennem told-området". Jeg spurgte ham om han mente det seriøst? "JA!"....og så kørte jeg - uden egentlig at tjekke om han ville sige mere - eller evt. flå mine bagsæder ud. Men...dét var svaret! Og lidt til galleriet
EBL Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jag veva ner rutan när jag körde förbi i eftermiddags' date=' (det låg då ute på alla banor och endast en tullare var ute) sa till henne att de gula hinderna var olagliga. Det enda hon svarade var att det inte var hon som hade lagt ut dem...[/quote'] På hvilken måde er de ulovlige? Ikke at jeg betvivler det, jeg er blot lidt nyfiken.
Buddha Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jeg har lige noget jeg skal ha' testet..... Vender lige tilbage med en opdatering snart. Send lige flere af dine shots til mig Gio på mail. Jeg skal bruge det som dokumentation.....
Gio Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Send lige flere af dine shots til mig Gio på mailJeg tog kun det ene - så blev det min tur til at blive tull´et. Jeg er sikker på de ikke har noget imod du drøner ud på Lernacken her til aften og knipser nogle billeder. Det er jo offentligt område ;) Bare husk at overholde færdselsreglerne, og se dig for inden du går over vejen.
Buddha Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 OK.....Det er ganske fint. Jeg skal ud og ha' testet min undervogn hos Audi/SMC og fejler den noget, så får de regningen......
larscph Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Det er simpelthen så latterligt... "kør 30 km/t uden at stoppe" - og de dér to gule bump der lå i dag var da nogen man passerede med aller-mest-max 5 km/t.. Og nej, der var ingen tolder i båsen heller da jeg passerede. Gad vide hvad Øresundsbron siger til det, at Tullverket på den måde generer kunderne?
Martin R Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 det er simpelthen toppen af idioti - hvis det var farten der var problem så sæt da for h**** et kamera op på kaffeboksene - kan nok hold 30 km på det korte stykke, hvis man så slipper for at smadre bil og øvrige organer....
Guest Mogens Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jag undrar mig... Den ene dag bliver I enige om, at man sparer ikke en skid (tid) ved at vælge testbanen - den næste dag brokker I jer over, at de smider gule bjælker for at dæmpe farten i netop dén bane. Vælg dog en bane, der ikke har bjælkerne - dét spotter man jo nemt :)
Gio Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Den ene dag bliver I enige om' date=' at man sparer ikke en skid (tid) ved at vælge testbanen - den næste dag brokker I jer over, at de smider gule bjælker for at dæmpe farten i netop dén bane. Vælg dog en bane, der ikke har bjælkerne - dét spotter man jo nemt :)[/quote']....nu ligger der to bump ved hver bane - som jeg skrev i http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=145648&postcount=31
Guest Mogens Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Nope... ....nu ligger der to bump ved hver bane - som jeg skrev i http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=145648&postcount=31 Jég kørte kl. 16:30 igennem - uden bump ;)
Joel Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 På hvilken måde er de ulovlige? Ikke at jeg betvivler det' date=' jeg er blot lidt nyfiken.[/quote'] Man är enligt svensk lag skyldig att använda något av följande märken: http://www.vv.se/templates/Roadsign____20346.aspx http://www.vv.se/templates/Roadsign____20347.aspx om farthindret inte är anpassat till den gällande farten (30km/h). Det här hindret kan man ju inte köra över i mer än 5km/h, vilket även är svårt att se på dem... Är det någon av oss som inte körde över dem i 30km/h första gången??? Vägmärket ska även vara uppsatt minst 5 meter före hindret. Det är således tillåtet för dem att använda sig av hinder som gör att man inte kan köra fortare än 30km/h (de sa ju själva att det var för att folk kör i 70-80km/h). Källor:VVFS2007:305, SFS 2007:90 (VägVerkets FörfattningsSamling & Svensk FörfattningsSamling)
larscph Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jég kørte kl. 16:30 igennem - uden bump ;) Jow-jow.. Men os der først havde sent fri... Havde bump over hele linjen...
Guest Mogens Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Jow-jow.. Men os der først havde sent fri... Havde bump over hele linjen... Det var min første dag på mit nye arbejde, hvorfor jeg var tidligere afsted end ellers. Jeg tror næppe, der var gule planker helt ude til højre - brug den ;)
biz Besvaret April 2, 2008 Rapporter Besvaret April 2, 2008 Dobbelte killerplanker overalt og toldere ved siden af den lukkede "hurtig" bane her kl. 23.50.. SUK!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu