Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Suk, har en nyvasket bil - ønskes, råd mod forelsket Vipstjært med diarre....:scared: Muligvis lyder dette helt sygt, men vi bor en anelse ude på landet, og hver gang vi har vasket bilerne så kommer en af de mest elskede sommer fugle, en lille sød Vipstjært, og sætter sig på spejlene - bliver meget forelsket samtidigt med at den får en heftig Roskilde-syge :rolleye: - og er det ikke på spejlene, så er det på tagrælingen istedet. Møghamrende irriterende, hvilket fik mig til at skrive nogle rovfugle-silhuet billeder ud og klistre på indersiden af ruderne - hmmm, resultatet var desværre kun marginelt bedre! HAR overvejet at binde vores vildeste fuglejæger hankat til taget af bilen, men det ville han sikkert IKKE synes om...! Har IKKE lyst til at perforere hverken bil, hus eller nærmeste omgivelser med hagl... Derfor, hvis nogle har et godt forslag eller råd at give, er jeg mere end lutter øre :th2: En million gange tak på forhånd. Tommy PS: Der må godt grines - og man får så bløde fingre af at vaske bil....

Besvaret
Skift vaskemiddel..... Der må være duftstoffer i som den elsker og får tyndskid af....
:lol: Tak for indslaget - har også prøvet forskellige shampoer - og at skylle bilen af uden tilsætning, og derefter tørre den af med vaskekind.. Men tak og andre råd er selvfølgelig meget velkomne. Tommy
Besvaret

Sikke da et problem - måske fuglebassen bare har fundet sit yndlings-ski**-sted? :scared: Hvor parkerer du din bil henne? Ude i det fri eller i en garage eller carport? Hvis du parkerer den et sted med tag over, så kan du tage en masse farvestrålende plasticposer og klippe dem i strimler og sømme dem fast i taget over bilen. Det er fuglene ikke så glade for ( skal ikke kunne sige noget mht katten - det kunne jeg godt blive yndligs-legestedet... ) Plasticstrimlerne skal helst lige røre taget og gerne være af noget tyndt plastic som flagrer lidt og ser "farligt" ud for fugle. Det er desværre ikke noget der pynter enormt på hele bil-parkerings-området, men dengang jeg var lille og min far og alle andre naboer i miles omkreds havde duer og andre præmie-pippere, der var det her det eneste tip, der holdt dem fra at pølle på bilerne... Håber det kan bruges lidt... og ellers held og lykke med det! :th2:

Suk, har en nyvasket bil - ønskes, råd mod forelsket Vipstjært med diarre....:scared: Muligvis lyder dette helt sygt, men vi bor en anelse ude på landet, og hver gang vi har vasket bilerne så kommer en af de mest elskede sommer fugle, en lille sød Vipstjært, og sætter sig på spejlene - bliver meget forelsket samtidigt med at den får en heftig Roskilde-syge :rolleye: - og er det ikke på spejlene, så er det på tagrælingen istedet. Møghamrende irriterende, hvilket fik mig til at skrive nogle rovfugle-silhuet billeder ud og klistre på indersiden af ruderne - hmmm, resultatet var desværre kun marginelt bedre! HAR overvejet at binde vores vildeste fuglejæger hankat til taget af bilen, men det ville han sikkert IKKE synes om...! Har IKKE lyst til at perforere hverken bil, hus eller nærmeste omgivelser med hagl... Derfor, hvis nogle har et godt forslag eller råd at give, er jeg mere end lutter øre En million gange tak på forhånd. Tommy PS: Der må godt grines - og man får så bløde fingre af at vaske bil....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...