Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Antivirus OG Antispyware!...samlet i én pakke nu. Jeg har kørt med den siden den kom - og har haft issues med at den kan få problemer med at scanne åbne/voksende filer på eksterne drev (USB/1394). Your mileage may vary... :D Men den har stadig chancen hér - og mon ikke et par updates løser mit problem!? :th2:

Besvaret

Finno er den da, pånær linkscanner - den er irriterende synes jeg, og når man slår den fra, så ser det ud som om, at ens AVG har en fejl - selvom den ikke har det. Derudover gad jeg godt kunne slukke for anti-spyware delen. Har i forvejen én jeg er tilfreds med (superantispyware), der er jo ingen grund til at at have to programmer installeret som gør det samme.

Besvaret

Enig vedr. Linkscanner. Den irriterer også mig - og det gør resultatet ved at slå den fra også *hmm*. Jeg oplevede mit tidligere nævnte problem igen. Programmet går kold ved scan af ekstern disk (ikke samme sted hver gang). Tror AVG lige skal bruge lidt mere tid på den hér fætter - tilsyneladende :o

Besvaret

Jeg tror der kommer ganske mange opdateringer her det første stykke tid.... Problemet er at opdateringerne til 7.5 løber ud den 31 maj.... Så den har travlt.....:)

Enig vedr. Linkscanner. Den irriterer også mig - og det gør resultatet ved at slå den fra også *hmm*. Jeg oplevede mit tidligere nævnte problem igen. Programmet går kold ved scan af ekstern disk (ikke samme sted hver gang). Tror AVG lige skal bruge lidt mere tid på den hér fætter - tilsyneladende :o
  • 4 weeks later...
Besvaret
Kan da lige tilføje at avast 4.8 free home eidition også har fået anti-spyware...
Nå...jeg tester lige Avast, da jeg er lidt irriteret over at AVG brokker sig, når jeg slår "Link Scanner" fra :rolleye: Desuden synes jeg dén feature er sådan lidt *hmm*...så, nu håber jeg Avast kan gøre det bedre. Desuden er AVG´s hukommelsesforbrug (i v.8) lidt skræmmende. I mit tilfælde små 61MB (avgrsx.exe, avgtray.exe og avgwdsvc.exe til sammen).
Besvaret

Helt enig omkring AVG 8, er selv skiftet til avast som tilbyder flere funktioner til mindre forbrug af mine ram "bagdelen" er så at man skal regge sig, men den er stadig gratis

Besvaret

Ja og Resident shield er pisse irreterende.......:mad: Når man har haft en virus eller andet og fjernet programmet, så kan man ikke få lov til at inst. en virusfri version af det samme program..... Hvis filen har det samme versionsnr. Og det kan man ikke slette fra AVG........grrrrrrrrrrr.......... Synes fandme det er blevet lidt for smart......

Besvaret

Efter nogle dage med Avast, så er jeg ikke imponeret. De syv komponenter den indeholder virker som de skal - men deres "Web-shield" suger ofte hastigheden ud af normal surf på nettet. Alle filer tilhørende en given side der besøges, scannes i hoved og r**, inden du får siden op i din browser. Det kan slås fra - men så forsvinder humlen jo ligesom. Og jow, man kan definere hvilke filer den skal scanne, istedet for "alt" - men det er lidt af et arbejde at konfigurere, og langt fra noget der bidrager til sikkerheden. Avast får lidt mere tid til at give indtryk. Men hvis den fortsætter som den gør nu, så tror jeg det bliver AVG igen - eller et andet alternativ.

Besvaret

I kan disable linkscanner i IE7 ved at disable det plugin til browseren under funktioner->administrer tilføjelses programmer->aktiver osv.... Der skal i bare disable avg safe search..... Så skulle den ikke scanne links osv når i browser og jeg kan mærke betydelig forskel.....Og den melder ikke fejl i tray.

Besvaret
I kan disable linkscanner i IE7 ved at disable det plugin til browseren under funktioner->administrer tilføjelses programmer->aktiver osv.... Der skal i bare disable avg safe search..... Så skulle den ikke scanne links osv når i browser og jeg kan mærke betydelig forskel.....Og den melder ikke fejl i tray.
Noteret :thumbup:
Besvaret
Ah takker, det hjalp godt nok :th2:
  • 1 month later...
Besvaret

Farvel Avast! Nu gad jeg ikke Avast længere. Kan godt være det er gratis, og det er blåt...men, nej. 10fvtjc.jpg Fem programmer kørende i baggrunden 24/7, for at skidtet skal virke. Ingen mulighed for at schedulere scans "udenfor åbningstid" osv.... Goddag til AVG 8 igen - som i den nyeste installer nu har indbygget mulighed for at slå link-scanning fra :thumbup: Footprint: Ca. 65 MB fordelt på tre programmer/services. Tak AVG...:fight:24ewffs.jpg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...