Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Damn det var godt nok kreativt... Det må man godt nok gi' ham! :laugh: Hvad er der nu galt med en god gammeldags krypteringsalgoritme, men det er nok for let eller - eller hvis man nu har problemer med at huske sikre kodeord så måske......

Besvaret

Måske til hvis der er razzia og de er ude efter og se hvilke film/mp3 du måtte have downloadet. Med kryptering kan de som jeg har læst det tvinge dig til at åbne eller lade dig betale hvad det koster i computertid at bruteforce.

Besvaret
Måske til hvis der er razzia og de er ude efter og se hvilke film/mp3 du måtte have downloadet. Med kryptering kan de som jeg har læst det tvinge dig til at åbne eller lade dig betale hvad det koster i computertid at bruteforce.
Mmm... Men Truecrypt har jo den her fine-fine plausible denial funktion med "dobbeltdisk". Så kan man trygt åbne for sin krypterede disk bare man husker at bruge det "rigtige" af de to koder.
Besvaret
Det er rigtigt men så skal man indtaste begge kodeord når man åbner en disk for ikke at komme til at overskrive den anden' date=' lidt besværligt :([/quote'] Jow-det er rigtigt... Det skal vist da også være ekstremt hemmelige ting man gemmer hvis man vælger dén løsning. Men det er jo netop ulempen ved at have et system hvor man faktisk ikke KAN se at der er to diske i en. Ellers har TrueCrypt filerne så vidt jeg husker ingen kendetegn så hvis man navngiver dem .DOC eller et eller andet er det jo noget svært at bevise at det egentlig ikke blot er en korrupt fil. Og så måske bare have en anden disk med deres officielle extention liggende som "grund" til at have TrueCrypt installeret.
Besvaret

Men alt det besvær, og så ligger det hjemmelavede kabel (usb til rj6) og 'afslører' at der er noget med telefonstikket :D Nogle kabler ER altså bare påfaldende [ATTACH]2144[/ATTACH]

Besvaret
Mmm... Men Truecrypt har...
TrueCrypt er faktisk et rigtig fornuftigt program. Har langt om længe fået krypteret mine USB-sticks, så man ikke bare lige sådan kan hive certificater osv. ud af dem. Kan især godt li' Traveler Mode ved TrueCrypt, der gør, at man ikke behøver installere programmet på en computer, man lige låner. Eneste Windows (XP, ved ikke om det samme gør sig gældende i Vista) nu mangler, er at understøtte flere partitioner på en USB-stick. Så er vi faktisk i mål.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...