GoldMan Skrevet May 15, 2008 Rapporter Skrevet May 15, 2008 Hej I DK havde jeg Selector med en udenlandsk pakke så jeg kunne se hjemlandets tv kanaler, men kan man få noget lignende i Sverige? Især i Malmø/Almvik
thomas_lund Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Billigst er at knalde en DVB-T antenne op. For under 500 kr er du kørende med tuner og antenne. Alternativt er satellit med et familiemedlem i DK som adresse til et dekoderkort.
jacobe Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Alternativt er satellit med et familiemedlem i DK som adresse til et dekoderkort. HAH!!! Må jeg i dén forbindelse på det kraftigste advare imod ViaSPAT!!! Vi har netop gennemgået det mest groteske forløb for at få en satellit-pakke ud af dem - efter to MÅNEDER gav vi op... magen til inkompetente lortefirma skal man sgu lede længe efter!!
GoldMan Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Jeg vil meget gerne undgå dekoderkort men vil hellere gerne have det simple med antene og tuner. Det er sådan så at her på axel danielssons Väg er det imod reglerne at have antenne i altanen så jeg ved ikk helt hvordan jeg skal gøre det. Måske skal man købe en meget lille en som er kraftig? Er meget ny på området med antenne og tuner
dannemare Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 HAH!!! Må jeg i dén forbindelse på det kraftigste advare imod ViaSPAT!!! Vi har netop gennemgået det mest groteske forløb for at få en satellit-pakke ud af dem - efter to MÅNEDER gav vi op... magen til inkompetente lortefirma skal man sgu lede længe efter!! For vores vedkommende forløb det - på tilfredsstillende vis - således: Ind på viasat.dk, bestille kampagnetilbud (med leveringsadr. til lillebror i Lyngby), vente et par dage, modtage pakke med dekoderboks og -kort, købe mini-parabol hos Kjell & Co., opsætte parabol samt konfig af dekoder (men damn, det tog mig da en evighed at tune parabolen ind på fuld signalstyrke - første gang jeg prøver den slags). Alt i alt thumbs up herfra. :th2: Og ud over viasat har vi da også alle de ukodede digitale "marknäts"-kanaler.
GoldMan Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 For vores vedkommende forløb det - på tilfredsstillende vis - således: Ind på viasat.dk, bestille kampagnetilbud (med leveringsadr. til lillebror i Lyngby), vente et par dage, modtage pakke med dekoderboks og -kort, købe mini-parabol hos Kjell & Co., opsætte parabol samt konfig af dekoder (men damn, det tog mig da en evighed at tune parabolen ind på fuld signalstyrke - første gang jeg prøver den slags). Alt i alt thumbs up herfra. :th2: Og ud over viasat har vi da også alle de ukodede digitale "marknäts"-kanaler. Hvor meget kostedet det dig i alt?
thomas_lund Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 DVB-T antenner i dag er ca på størrelse med en dobbelt brobizz. Check en her: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=124821 http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=133345 Den helt store fordel med DVB-T er, at det er gratis. Ingen kortafgift eller andet. Køb antenne + tuner (med/uden kortlæser), og du kan se både svensk og dansk
Lasse Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 DVB-T antenner i dag er ca på størrelse med en dobbelt brobizz. Check en her: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=124821 http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=133345 Den helt store fordel med DVB-T er, at det er gratis. Ingen kortafgift eller andet. Køb antenne + tuner (med/uden kortlæser), og du kan se både svensk og dansk Den der indendørs antenne ser fornuftig ud. Hvilken (gerne billig) tuner kan man eksempelvis bruge til den?
Lasse Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 HAH!!! Må jeg i dén forbindelse på det kraftigste advare imod ViaSPAT!!! Vi har netop gennemgået det mest groteske forløb for at få en satellit-pakke ud af dem - efter to MÅNEDER gav vi op... magen til inkompetente lortefirma skal man sgu lede længe efter!! Vi har bestilt Viasat i Sverige uden problemer. Det virker fint, det er dog argeligt at vi ikke kan tage de danske TV2 zulu, dr2 og tv3...
jacobe Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Den helt store fordel med DVB-T er' date=' at det er gratis. Ingen kortafgift eller andet. Køb antenne + tuner (med/uden kortlæser), og du kan se både svensk og dansk[/quote'] Ah, spis nu brød til.... Dansk DVB-T begrænser sig til DR1 og DR 2. Svensken må siges at være noget længere fremme på denne front. Og gratis og gratis.... husk nu licensen :-)
dannemare Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Hvor meget kostedet det dig i alt? Jeg mener, den samlede sum for 1. år bliver omkring 3000,- inkl. alles (vi betaler kvartalsvis). Dette er for alle 6 tv-pakker og alt udstyr (minus parabol, som jeg købte for SEK 399,- hos Kjell & Co i Burlöv-centret).
Lasse Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Vi betaler 299/måned i abb, plus 299/halvår i kortgebyr, kører over bredbandskablet
Toft Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Ah' date=' spis nu brød til.... Dansk DVB-T begrænser sig til DR1 og DR 2. [/quote']...samt TV2 ;)
Pede Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Vi har bestilt Viasat i Sverige uden problemer. Det virker fint' date=' det er dog argeligt at vi ikke kan tage de danske TV2 zulu, dr2 og tv3...[/quote'] Vi har dansk viasat og der kan vi se både svensk og norsk tv3 så mon ikke du alligevel kan modtage både dansk 3 og 3+?
Lasse Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 det tror jeg ikke indgår i den svenske del, men måske jeg lavede en fejl da vi installerede kanalerne?
jacobe Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 ...samt TV2 ;) Ja, sørme... my bad. Vi har dansk viasat og der kan vi se både svensk og norsk tv3... Stadigvæk? Troede det var lavet om. Det fremgår slet ikke af ViaSpat.dk at de fører svensk og norsk TV3.
Pede Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Ja, sørme... my bad. Stadigvæk? Troede det var lavet om. Det fremgår slet ikke af ViaSpat.dk at de fører svensk og norsk TV3. Rigtigt, man kan ikke se nogen steder at man får de kanaler men den er god nok. Tegnede vores abonnement i efteråret så jeg kunne følge superligaen - og netop Dk bold er grunden til at jeg ikke allerede har skiftet til Canal Digital. De har et langt bedre udbud af specielt HD kanaler.
jacobe Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 SAS-Liga dækningen var den ENESTE årsag til, at vi overhovedet overvejede en ViaSpat-parabol, for vi havde jo hørt alle mulige skrækhistorier om dem... og det endte jo naturligvis også med, at vi idag selv kan fortælle en skrækhistorie. Vi skal ALDRIG have ViaSpat, og hvis det betyder at jeg må tage til Parken/Bundby/Farum or wherever for at se dansk bold, so be it. Jeg ser frem til sæsonen 2009/2010, hvor ViaSpasserne ikke længere har monopol på live-dækning af dansk bold. Indtil da overlever jeg fint uden. Hvis jeg da ikke når at blive hardcore MFF-fan inden
dannemare Besvaret May 17, 2008 Rapporter Besvaret May 17, 2008 SAS-Liga dækningen var den ENESTE årsag til' date=' at vi overhovedet overvejede en ViaSpat-parabol, for vi havde jo hørt alle mulige skrækhistorier om dem... og det endte jo naturligvis også med, at vi idag selv kan fortælle en skrækhistorie. Vi skal ALDRIG have ViaSpat, og hvis det betyder at jeg må tage til Parken/Bundby/Farum or wherever for at se dansk bold, so be it. [/quote'] Kan du ikke uddybe helt præcis, hvad der var så grotesk ved jeres forløb? Var det, fordi I insisterede på at have jeres svenske adresse som leverings-/betalingsadresse? Jeg fulgte såmænd bare alle de råd andre herinde havde givet (i.e. brug DK adresse), klisterede mit navn på min lillebrors postkasse (efter hans accept ;)), bestilte online, afhentede pakken og satte skidtet op. Piece of cake. :p
EBL Besvaret May 17, 2008 Rapporter Besvaret May 17, 2008 det tror jeg ikke indgår i den svenske del' date=' men måske jeg lavede en fejl da vi installerede kanalerne?[/quote'] Ja det må du have gjort et eller andet forkert. Hvis du starter forfra og vælger "Sverige" som det land du befinder dig og starter en kanalscanning, så kommer Dansk TV3 default til at ligge på kanal 100, Dansk TV3+ kommer til at ligger på kanal 101 og Norsk Tv3 på kanal 102.
Lasse Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Ja det må du have gjort et eller andet forkert. Hvis du starter forfra og vælger "Sverige" som det land du befinder dig og starter en kanalscanning, så kommer Dansk TV3 default til at ligge på kanal 100, Dansk TV3+ kommer til at ligger på kanal 101 og Norsk Tv3 på kanal 102. hvordan starter man forefra med indstilling af kanalerne? Så vidt jeg husker var de installet fra starten?
Admin Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Hej I DK havde jeg Selector med en udenlandsk pakke så jeg kunne se hjemlandets tv kanaler, men kan man få noget lignende i Sverige? Især i Malmø/Almvik Måske lidt info om hvad "hjemlandets tv kanaler" er ?
thomas_lund Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Korrekt Steen Hjemlandets kanaler ser jeg som Dansk DR, DR2, TV2, Svensk SV1, SV2 og lidt ekstra. Hvis man er ude efter TV3, filmkanaler og lignende, så er det lidt en anden boldgade. Så slipper man jo ikke for satellit eller kabelforening, og så er spørgsmålet et lidt andet.
EBL Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 hvordan starter man forefra med indstilling af kanalerne? Så vidt jeg husker var de installet fra starten? Du går ind på Menu -> indstillinger -> gendan fabriksindstillinger -> ja Alternativt kan du også bare auto scanne for kanaler igen, så finder den også hvad der er af kanaler.
Gjol Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Måske lidt info om hvad "hjemlandets tv kanaler" er ? Hjemlandet det er da Sverige
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu