larscph Skrevet May 18, 2008 Rapporter Skrevet May 18, 2008 Jeg har lige fået den nye sikkerhedsdims fra Nordea - undrede mig over en ting. Den kan validere om man angiver korrekt PIN kode uden kontakt til noget som helst. Er der nogen der ved hvordan det fungerer så det er sikkert? Låser chippen efter x antal fejlagtigt angivne koder? Ellers er det jo godt nok ikke ret mange kombinationer der lige skal prøve igennem før man har PIN koden til kortet...
Gio Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Teknikken bag hedder CAP - http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_Authentication_Program Operating principle The CAP specification supports several authentication methods. The user first inserts their smartcard into the CAP reader and enables it by entering the PIN. A button is then pressed to select the transaction type: Identify: Without requiring any further input, the CAP reader interacts with the smartcard to produce a decimal one-time password, which can be used, for example, to log into a banking website. Response: This mode implements challenge-response authentication, where the bank's website asks the customer to enter a "challenge" number into the CAP reader, and then copy the "response" number displayed by the CAP reader into the web site. Sign: This mode is an extension of the previous, where not only a random "challenge" value, but also crucial transaction details such as the transferred value, the currency, and recipient's account number have to be typed into the CAP reader.
Rene Larsen Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 Jeg har lige fået den nye sikkerhedsdims fra Nordea - undrede mig over en ting. Den kan validere om man angiver korrekt PIN kode uden kontakt til noget som helst. Er der nogen der ved hvordan det fungerer så det er sikkert? Låser chippen efter x antal fejlagtigt angivne koder? Ellers er det jo godt nok ikke ret mange kombinationer der lige skal prøve igennem før man har PIN koden til kortet... Danske bank's Active Card låser hvis man taster for mange gange forkert (stå i vejledningen til den) - om Nordea's nye dims gør det samme, bør stå i vejledningen til dén.
Rene Larsen Besvaret May 18, 2008 Rapporter Besvaret May 18, 2008 I.f. denne side (Frågor och svar) hos Nordea har du 3 forsøg.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu