Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Fakta er vel at det er sandheden' date=' der er ifölge de Svenske aviser mange der flytter tilbage. Så historien er vel holdbar. Jeg tror dog ikke at det er af ökonomiske årsager, mere at det er besvärligt med sprog, venner og familie.[/quote'] Jamen, "historien" er jo den samme... der er jo ikke (i procent) flere der flytter tilbage.... Altså, der var rekord mange der flyttede til sverige sidste år, og rekord mange der flyttede tilbage.... er det ikke status qoe ?? (ikke at forveksle med et 70'er band)
Besvaret

Hvad er det for familie og venner kvinden i indslaget har?? Hun har lige fået et barn og de kære familiemedlemmer bliver hjemme i Danmark fordi broprisen er for høj! HVOR DRAMATISK! Så nu flytter hun hjem til sin familie og omgangskreds, som åbenbart ikke finder hende en brobillet værdig - hvor sygt er det lige? Broprisen tur/retur er ikke en plovmand som indslaget giver indtryk af. Køber man et bropas, der gælder et år, så er det halv pris. Men det glæder mig at indslaget løber med halve sandheder og skruer det dramatiske niveau op i det røde felt. Alt for at få en billigere bro!

Besvaret
Nu er det sådan at jeg ikke vil flytte tilbage til Danmark... Men istedet har jeg tænkt mig at lade mig naturalisere så at sige, altså blive begavet med svensk medbarskab. Hvordan tæller det så i statistikken? Forsvinder man så bare i den blå luft eller hvad? altså statistisk! Lis'som at stemmeretten også pludselig var væk? Eller vil man befinde sig i et slags statistisk Limbo, hvor ingen vil kendes ved en ? (ikke at der mange der vil i forvejen)
HVis du kigger på de to grafer jeg har lavet, opgør den ene antallet af danske statsborger, og i den vil du jo så ikke figurerer hvis du blev svenskmedborger, i den anden graf er det antallet af flytninger så der vil du figurerer i det år hvor du flytter uanset statsborgerskab.
Besvaret
Fakta er vel at det er sandheden' date=' der er ifölge de Svenske aviser mange der flytter tilbage. Så historien er vel holdbar. Jeg tror dog ikke at det er af ökonomiske årsager, mere at det er besvärligt med sprog, venner og familie.[/quote'] Ja der er flere der slytter tilbage isoleret set. Men der er stadig 3 gange så mange der flytter over, så reelt er den "øgede" tilbage flytning grundet i at flere vælge at flytte til Sverige.
Besvaret
Jamen' date=' "historien" er jo den samme... der er jo ikke (i procent) flere der flytter tilbage.... Altså, der var rekord mange der flyttede til sverige sidste år, og rekord mange der flyttede tilbage.... er det ikke status qoe ?? (ikke at forveksle med et 70'er band)[/quote'] Netop :th2:
Besvaret
Hvad er det for familie og venner kvinden i indslaget har?? Hun har lige fået et barn og de kære familiemedlemmer bliver hjemme i Danmark fordi broprisen er for høj! HVOR DRAMATISK! Så nu flytter hun hjem til sin familie og omgangskreds, som åbenbart ikke finder hende en brobillet værdig - hvor sygt er det lige? Broprisen tur/retur er ikke en plovmand som indslaget giver indtryk af. Køber man et bropas, der gælder et år, så er det halv pris. Men det glæder mig at indslaget løber med halve sandheder og skruer det dramatiske niveau op i det røde felt. Alt for at få en billigere bro!
Hvis det kan gøre broen billigere er det jo fantastisk. Vil lige tilføje at man også kan tage bussen 999 til omkring 100 kr tur/retur (så vidt jeg husker). og man kan få et 5-tur rabat kort til toget som også gør rejsen over sundet en del billige.
Besvaret
Hvis det kan gøre broen billigere er det jo fantastisk. Vil lige tilføje at man også kan tage bussen 999 til omkring 100 kr tur/retur (så vidt jeg husker). og man kan få et 5-tur rabat kort til toget som også gør rejsen over sundet en del billige.
Ja og hvis man brobizz'er er det sku ikke meget dyrere end at køre over storebælt. Husk første tur er dyr, men derefter så er det bare at ride den mare ;)
Guest michaelbo
Besvaret
HVis du kigger på de to grafer jeg har lavet' date=' opgør den ene antallet af danske statsborger, og i den vil du jo så ikke figurerer hvis du blev svenskmedborger, i den anden graf er det antallet af flytninger så der vil du figurerer i det år hvor du flytter uanset statsborgerskab.[/quote'] Tak , så er jeg mere rolig (lugn)
Besvaret

Jeg fatter ikke at medierne bruges mere konstruktivt fra Øresundsborgers side..... Der skal skabes kontakt og netværk, således at de kan komme i bedste sendetid med holdningerne...... Ellers ebber det ud og der sker intet......

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...