Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Why make it when you can fake it tv2nyhederne020807nybrooi2.jpgFlyttestrømmen går nu tilbage mod Danmark, rapporterer TV2-Lorry. :D Som sagt: Jo flere danskere, der bor i Skåne, jo flere vil flytte tilbage, så at flere flytter tilbage er ikke ensbetydende med, at nu gider danskerne sgu ikke det pjat mere, - sådan som Sydsvenskans og andres vinkel er. Der har hele tiden været en massiv strøm af danskere på vej tilbage til Danmark, men alligevel bor der dag for dag flere danskere i Skåne. Det er fakta. Noget andet er, at alle, der flytter tilbage, har boet i Skåne en vis tid. Ingen flytter hjem, dagen efter, de er kommet bare fordi det regner. HVIS man forestillede sig, at en tilbageflytter typisk har boet i Skåne i to år (bemærk at dette tal er grebet ud af luften), så skal tallet for tilbageflytninger egentlig sættes i forhold til, hvor mange, der flyttede ind for to år siden og ikke i forhold til, hvor mange, der flyttede ind samme år, sådan som man gør nu. Effekten af denne forskydning er, at tilbageflytningsprocenten egentlig er for lavt sat, så længe indflytningen stiger år for år. Hvis man forestillede sig, at stigningen i indflytning ophørte, så der hvert år flyttede samme antal ind, så ville tilbageflytningsprocenten alt andet lige stige, da der på trods af uændret indvandring ville blive en stigning i antallet af danskere, der har boet i Skåne en vis tid. Men hvis tilbageflytningsprocenten på grund af denne mekanik skulle stige, ville det uden tvivl række til at motivere en Jeppe Kofoed-klon til at rapportere, at nu gider danskerne ikke det pjat mere, mens der bag ham passerer en konvoj af flyttebiler på vej til... eh... på vej over broen. :)

Besvaret
Hej Niels, Tak for din kommentar. Kig med 22.20 /Thomas
Det har jeg desværre ikke mulighed for, men jeg håber ikke, du dummer dig alt for meget - eller dummer seerne alt for meget rettere sagt. :)
Besvaret
Er det ikke fuldstændig hamrende ligegyldigt om der flytter flere TIL Skåne end FRA Skåne ... eller omvendt... Man bor vel der hvor man helst vil bo ?
Under det eviges synsvinkel er alting naturligvis hamrende ligegyldigt, men hvis historien om at nu gider danskerne ikke det pjat mere bider sig fast - og det har den helt klart potentiale til, du har selv taget den til dig - så betyder det firkatet sagt, at alle de problemer, der er omkring det at være grænsegænger, bliver endnu mere ligegyldige set fra beslutningstagernes synsvinkel, for nu rejser de allesammen tilbage aligevel så hvorfor have besvær med at ændre på lovene eller nogetsomhelst. Hvad skal de med stemmeret, når de alligevel flytter tilbage? Jeg behøver ikke at se fjantsyn i aften for at vide, at det her vil blive impliceret, at nu gider danskerne ikke det pjat mere. Og dermed er der ingen grund til at røre en finger for at fjerne barrierer. Måske var historien søsat for at demonstrere krise i integration og ad den vej lægge et pres på beslutningstagerne, men det tror jeg så ikke, kommer til at fungere.
Besvaret
Er det ikke fuldstændig hamrende ligegyldigt om der flytter flere TIL Skåne end FRA Skåne ... eller omvendt... Man bor vel der hvor man helst vil bo ?
Ja jeg bor der hvor jeg helst vil bo. Det er bare irriterende af mange årsager at pressen laver en historie om at danskerne flytter tilbage fra skåne, når historien så indlysende ikke har hold i virkeligheden. Som Niels påpeger er det ikke i pendlernes interesse. Jeg har også funderet lidt over hvorfor pressen laver denne historie og jeg forstår det simpelthen ikke. Tror de virkelig på at øresundsintegrationen kommer til at "gå baglæns"? Det gør den jo selvfølgelig ikke, øresundsbroen har været diskuteret i 100 år før den blev bygget og det er jo oplagt at integrationen vil vokse i fremtiden. Det er blot et spørgsmål om tid.
Besvaret

Tænk på alle de smukke grønne planter vi ville omgive os med.....:)

Og hvor godt miljøet ville få det af al den CO2 de nye øresundspendlere ville generere......
Besvaret

Tænk på hvor meget CO2 vi lukker ud imens vi bygger toget.....det kommer vi aldrig til at spare tilbage igen.....;)

Vi skal da bare bygge et magnet-lyntog over øresund :th2: Det er super hurtigt og energi rigtigt :thumbup:
Besvaret
Billigere lejligheder og biler har i mange år fået et stigende antal danskere er flyttet FRA Danmark TIL Skåne i Sverige. Men nu vælger flere at vende hjem. Sidste år valgte 2000 nemlig at flytte TIL Danmark - efter at have boet i det sydsvenske. Og det er rekord mange. Foreningen Öresundsborger skyder skylden på de høje brotakster.
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=19-05-2008&cID=2&vId=424992
Guest michaelbo
Besvaret

Hvor tæller jeg ? Nu er det sådan at jeg ikke vil flytte tilbage til Danmark... Men istedet har jeg tænkt mig at lade mig naturalisere så at sige, altså blive begavet med svensk medbarskab. Hvordan tæller det så i statistikken? Forsvinder man så bare i den blå luft eller hvad? altså statistisk! Lis'som at stemmeretten også pludselig var væk? Eller vil man befinde sig i et slags statistisk Limbo, hvor ingen vil kendes ved en ? (ikke at der mange der vil i forvejen)

Besvaret

Fakta Fakta er vel at det er sandheden, der er ifölge de Svenske aviser mange der flytter tilbage. Så historien er vel holdbar. Jeg tror dog ikke at det er af ökonomiske årsager, mere at det er besvärligt med sprog, venner og familie.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...