Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg synes selv jeg betaler alt for meget i forsikring på min bil og kunne godt bruge nogle gode råd til at få den billigere. Jeg er en dreng på 22 år. kørekort i 3½ år, skadesfrit. Jeg kører ca. 35.000 km om året. Bilen er en Audi A6, 1.9Tdi avant årgang 2001. 130hk. Bilen har kørt 235.000 km totalt. Jeg parkerer på egen plads ude foran min bostadsret. Hos IF betaler jeg 21.000 sek. årligt. (og det er kun for 10.000 km. årligt, har meddelt dem 2 gange at den skal sættes op, men lader ikke til at de har gjort noget ved det) Her er 2 eksempler på hvorfor jeg synes det er dyrt: 1. Bilens værdi ligger på omkring 60.000 sek. og derfor synes jeg det er dyrt at betale 1/3 i forsikring om året. 2. For nylig har min kammerat på 23 år købt en Mercedes E200 sport fra 2006 til en værdi af 295.000 sek. og han skal kun betale 9200sek årligt. for samme strækning. I begge tilfælde er der tale om en helforsikring. muligvis ikke 100% ens, da vi bor i forskelligt postnummer, han har haft kørekort lidt længere ej mig osv, men jeg synes dog alligevel forskellen er utrolig stor. Ikke kun i pris, men også når man ser på bilens værdi. Er det mig der er helt galt på den eller er min forsikring for dyr? På forhånd tak

Guest jxhab
Besvaret
Hej Jeg synes selv jeg betaler alt for meget i forsikring på min bil og kunne godt bruge nogle gode råd til at få den billigere. Jeg er en dreng på 22 år. kørekort i 3½ år, skadesfrit. Jeg kører ca. 35.000 km om året. Bilen er en Audi A6, 1.9Tdi avant årgang 2001. 130hk. Bilen har kørt 235.000 km totalt. Jeg parkerer på egen plads ude foran min bostadsret. Hos IF betaler jeg 21.000 sek. årligt. (og det er kun for 10.000 km. årligt, har meddelt dem 2 gange at den skal sættes op, men lader ikke til at de har gjort noget ved det) Her er 2 eksempler på hvorfor jeg synes det er dyrt: 1. Bilens værdi ligger på omkring 60.000 sek. og derfor synes jeg det er dyrt at betale 1/3 i forsikring om året. 2. For nylig har min kammerat på 23 år købt en Mercedes E200 sport fra 2006 til en værdi af 295.000 sek. og han skal kun betale 9200sek årligt. for samme strækning. I begge tilfælde er der tale om en helforsikring. muligvis ikke 100% ens, da vi bor i forskelligt postnummer, han har haft kørekort lidt længere ej mig osv, men jeg synes dog alligevel forskellen er utrolig stor. Ikke kun i pris, men også når man ser på bilens værdi. Er det mig der er helt galt på den eller er min forsikring for dyr? På forhånd tak
Der er desværre ikke megen logik i forsikringer, det kommer an på så mange forskellige ting, så det er svært for "os" at kvalificere hvad der er for dyrt.. du kan prøve at høre hos andre forsikringsselskaber, men det er så individuelt som noget kan være..
Besvaret
ja jeg fik en chock også da jeg sku checke hos et par forsikring selskaber , men til sidst endte jeg hos Vesta gennem Nordea, man får vist 10-13% rabat hvis man tegner det gennem banken og hvis man er fordel kunde. IF sagde 13000kr. til en Audi TT 1,8 fra 2004 mens jeg fik det hos Vesta til 6400kr.... undrer mig hvorfor er det så stor forskel.......
Besvaret

Vi har hos Vestas forsikring. Og hvis du er kunde i Nordea får du god rabat. Det var klart den billigste forsikring vi kunne finde! Men hvis du er under 25 år er forsikringerne typisk dyrere.

Besvaret

Vi fik tilbud der gik fra 31000sek til 4600sek vi valgte selvfølgelig de 4600sek via nordea /vestas (det er dog inkl 15% rabat - den rabat bruges til at betale den anden forsikring vi har)

Besvaret

Vi har også Vesta, men som nævnt hænger ikke alt sammen.. Vi betaler 5500 sv.kr for kasko på vores Saab 9-5 3,0 V6 TiD (177 hk), mens vi betaler 7500 sv.kr for vores Lancia Lybra 1,6 16v (103 hk).. Om min mc ville de nærmest ikke røre ved. Der snakker vi 42000 sv.kr (Kawa zx9r fra 1999)... Så den er i Folksam og så kun halvforsikring...

Besvaret
Ja du har haft kørekort i 3½ år, men har du været registreret som ejer af en bil/kunde i et forsikringsselskab i 3½ år? Det med at man har haft kørekort i x antal år tæller ikke ret meget. Det er reel erfaring der tæller. Nu er jeg ikke flyttet til Sverige endnu, men i DK betalte jeg 13.000 kr for en ren ansvars-forsikring det første år. Nu har jeg haft bil i 2 år, og præmien er nu på 4000 kr.
Besvaret
Det med at man har haft kørekort i x antal år tæller ikke ret meget.
Det er lige præcis hvad det gør i Sverige. Her afgøres din pris af adresse' date=' antal kørekorts-år, alder og hvordan køretøjet parkeres ved nattetide.
Det er reel erfaring der tæller.
Fører du kørebog? :rolleye::laugh:
Besvaret
Ja du har haft kørekort i 3½ år, men har du været registreret som ejer af en bil/kunde i et forsikringsselskab i 3½ år? Det med at man har haft kørekort i x antal år tæller ikke ret meget. Det er reel erfaring der tæller. Nu er jeg ikke flyttet til Sverige endnu, men i DK betalte jeg 13.000 kr for en ren ansvars-forsikring det første år. Nu har jeg haft bil i 2 år, og præmien er nu på 4000 kr.
udover Gio's pointe omkring at det faktisk netop er antal år med kørekort som tæller i sverige, så har reel erfaring vist heller aldrig haft noget at gøre med hvor længe man har haft bil forsikret hos et selskab. jeg kørte da i 4-5 år dagligt i min mors bil, forsikret i hendes navn - det "tæller" ikke noget i danmark, men det gør det i sverige(fordi jeg så har haft kørekort i den periode)...og det er vist yderst rimeligt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...