Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Enig i din kritik, Buddha-Mule. Ufatteligt at noget så simpelt som 2 biler uden alvorligt tilskadekomne skal lukke broen i 3 timer. Det er simpelthen ikke muligt at være så længe om at feje de 2 biler væk om få gang i trafikken igen. Det er det sammen hver gang de lukker: overdre´ven lang lukketid efter simple uheld. Bom -bom - op på et fajeblad med bilen - frem med kosten og feje lidt og så igang igen. Måske broen skulle se på hvor effektivt og hurtigt de rydder op efter uheld på motorvejene i Tyskland.

Besvaret
Enig i din kritik, Buddha-Mule. Ufatteligt at noget så simpelt som 2 biler uden alvorligt tilskadekomne skal lukke broen i 3 timer. Det er simpelthen ikke muligt at være så længe om at feje de 2 biler væk om få gang i trafikken igen. Det er det sammen hver gang de lukker: overdre´ven lang lukketid efter simple uheld. Bom -bom - op på et fajeblad med bilen - frem med kosten og feje lidt og så igang igen. Måske broen skulle se på hvor effektivt og hurtigt de rydder op efter uheld på motorvejene i Tyskland.
Jamen vi skal vel virkelig mærke konsekvensen af at køre for stærkt. Hvis nu kun broen var lukket i en ½-1 time, lærer vi jo ikke noget af det... :cool:
Besvaret

Nej..... Vi skal lære konsekvensen af UOPMÆRKSOMHED!!!! Men det er ikke broens job at lære os det......PERIOD!! Kan fandme ikke være rigtigt at min højgravide kone skulle sidde i 3 timer i bilen og ikke kunne komme hjem og slappe af....:mad: På grund af sådan nogle imkompetente fjolser der sidder i trafikstyringen af broen!

Jamen vi skal vel virkelig mærke konsekvensen af at køre for stærkt. Hvis nu kun broen var lukket i en ½-1 time' date=' lærer vi jo ikke noget af det... :cool:[/quote']
Besvaret

Jeg ville nu mere klage over de fjolser der ikke kunne køre ordentligt, det er vel ret beset dem der er skyld i problemet;)

Kan fandme ikke være rigtigt at min højgravide kone skulle sidde i 3 timer i bilen og ikke kunne komme hjem og slappe af....:mad: På grund af sådan nogle imkompetente fjolser der sidder i trafikstyringen af broen!
Besvaret
Jeg ville nu mere klage over de fjolser der ikke kunne køre ordentligt' date=' det er vel ret beset dem der er skyld i problemet;)[/quote'] Uenig! Når noget går galt - så skal broen bare sørge for hurtigst muligt at få problemet af vejen, så vi andre kan komme forbi!
Besvaret
Uenig! Når noget går galt - så skal broen bare sørge for hurtigst muligt at få problemet af vejen, så vi andre kan komme forbi!
Danny...mener du dét seriøst!? :surprise:
Besvaret
Danny...mener du dét seriøst!? :surprise:
Til dels... det kan selvfølgelig ikke være broens problem (i dette tilfælde), at der sker et uheld, men jeg mener helt klart at det er broens ansvar at hurtigst muligt få rydtet for trafikken efterfølgende!
Besvaret
Til dels... det kan selvfølgelig ikke være broens problem (i dette tilfælde)' date=' at der sker et uheld, men jeg mener helt klart at det er broens ansvar at få rydtet for trafikken efterfølgende![/quote']Prøv lige at læse Lynge´s indlæg igen. Vil du stadig påstå at broen bare skal lade folk køre som det passer dem, og ellers fise ud og rydde ligstumperne op bagefter, når det ér gået galt!? :surprise:
Besvaret
Prøv lige at læse Lynge´s indlæg igen. Vil du stadig påstå at broen bare skal lade folk køre som det passer dem' date=' og ellers fise ud og rydde ligstumperne op bagefter, når det ér gået galt!? :surprise:[/quote'] Nej bestemt ikke :)... Folk skal køre ordentligt, men broen skal også lære at rydde effektivt op hvis noget går galt (som det heldigvis ikke gør ret ofte).
Besvaret
Ok - så er jeg mere rolig. Vi har også mere end rigeligt i én BuddhaMule herinde...:rolleyes:
Hehehehe...:lol: Men jeg mener bare, som så mange andre herinde, at det er utroligt det tager så lang tid for broen at rydde op. Ligesom dengang der skete et uheld midt på broen fornyligt - der sad jeg også i kø i 2 timer hvor de skulle ud og salte osv. Det er træls der ikke bliver tænkt på sådan noget i forvejen og at broen ikke har nogle ordentlige procedure når de skal afrydde broen/tunellen.
Besvaret
Hehehehe...:lol: Men jeg mener bare, som så mange andre herinde, at det er utroligt det tager så lang tid for broen at rydde op. Ligesom dengang der skete et uheld midt på broen fornyligt - der sad jeg også i kø i 2 timer hvor de skulle ud og salte osv. Det er træls der ikke bliver tænkt på sådan noget i forvejen og at broen ikke har nogle ordentlige procedure når de skal afrydde broen/tunellen.
Ja det ville sku ikke være helt af vejen at pålægge "barrieren" at have et beredsskab klar. Evt. lave en kontrakt med Falck eller lign. Især når problemet/ulykken var begrænset til det ene rør (og man havde udelukket at bilerne var lastet til randen med TNT), så skulle der fluks lukkes op for gennemgang i det andet rør begge veje. Der er jo endda nogle fine lystavler som jeg tror kan bruges til selv samme arrangement. ------ Og som en side kommentar til hastigheder, hvis folk kører lige stærkt og holder behørlig afstand (som dikteret af færdselsloven), så vil der foregå færre ulykker og i de tilfælde hvor der opstår ulykker har de uheldige sjæle længere til til at reagere (eller kysse deres røv farvel).
Besvaret

Ja det skal broen Jesper..... Broen skal blande sig HELT udenom politiets arbejde. Der findes den udøvende magt og broen er mig bekendt ikke en del af styrken..... Så de skal bare lukke røven og lade politiet om deres arbejde.... Længere er den bare ikke!!

Prøv lige at læse Lynge´s indlæg igen. Vil du stadig påstå at broen bare skal lade folk køre som det passer dem' date=' og ellers fise ud og rydde ligstumperne op bagefter, når det ér gået galt!? :surprise:[/quote']
Besvaret
Ja det skal broen Jesper..... Broen skal blande sig HELT udenom politiets arbejde. Der findes den udøvende magt og broen er mig bekendt ikke en del af styrken..... Så de skal bare lukke røven og lade politiet om deres arbejde.... Længere er den bare ikke!!
Personligt er jeg ligeglad hvem der gør det - bare det bliver gjort effektivt, hermed ment hurtigt og ordentligt! :D:rose::love2:
Besvaret

Uanset om hvem der er den dømmende eller den udøvende magt, burde broen have lettet R.... og fået åbnet for det andet rør så hurtigt som muligt. Når de har konstateret at der ikke er fyldt med bumbum osv i de forudlykkede biler. De ved udemærket godt at folk ikke har alternativer og derfor burde de tænke mere service venligt, når risikoen for brand mm er så forsvindende lille. Og skulle det sige "Fuut" i det ene rør burde de kunne nå at lukke igen for rør nr 2 og få afviklet den trafik der i det rør hurtigt. Det tager vel ikke længere tid end den hastighed de biler der befinder sig i rører kører med eller ca 4 min.

Besvaret
Det er korrekt, politiet skulle i stedet tappesere hele tunnellen til med hastigheds målere (med dobbelt bestemmelse for at undgå problemer med unøjagtigheder), og samtidig indføre Finske afstraffelses metoder (dvs. indkomst bestemte bøder). På den måde kan det være at folk begynder at respektere færdselsloven, og så kan vi sætte farten op, når folk begynder at køre som anvist.
Besvaret

Mind mig lige om at jeg skal ud og nakke et par nr plader......:lol:

Det er korrekt, politiet skulle i stedet tappesere hele tunnellen til med hastigheds målere (med dobbelt bestemmelse for at undgå problemer med unøjagtigheder), og samtidig indføre Finske afstraffelses metoder (dvs. indkomst bestemte bøder). På den måde kan det være at folk begynder at respektere færdselsloven, og så kan vi sætte farten op, når folk begynder at køre som anvist.
Besvaret

Broen's agenda i forbindelse med en ulykke som i går må være: 1: sikre at oprydnings- og redningsarbejde foregår sikkert og hurtigt. 2: få afviklen den hurtigt voksende kø så folk ikke bliver utålmodige og dermed med det samme kører vanvittigt bagefter, og derved skaber nye farlige situationer (det er set før) For at løse 2, kunne man sagtens have åbnet det andet tunnelrør og lade trafikken afvikles igennem der i hvert sit spor. Hvis der skulle redningskøretøjer igennem det tunnelrør kunne man kortvarigt have lukket for trafikken. Men, der er jo ingen grund til at skabe større gene end højst nødvendigt.

Besvaret
Broen's agenda i forbindelse med en ulykke som i går må være: 1: sikre at oprydnings- og redningsarbejde foregår sikkert og hurtigt. 2: få afviklen den hurtigt voksende kø så folk ikke bliver utålmodige og dermed med det samme kører vanvittigt bagefter, og derved skaber nye farlige situationer (det er set før) For at løse 2, kunne man sagtens have åbnet det andet tunnelrør og lade trafikken afvikles igennem der i hvert sit spor. Hvis der skulle redningskøretøjer igennem det tunnelrør kunne man kortvarigt have lukket for trafikken. Men, der er jo ingen grund til at skabe større gene end højst nødvendigt.
I forhold til 1: Har Broen selv personale til dette? Jeg havde indtrykket af det f.eks. var brandvæsen eller falck der ryddede op. I forhold til begge punkter: Broen og de omkringliggende instanser (Politi/Brandvæsen) skulle da have en klar beredskabsplan, således at noget så banalt som en påkørsel i et tunnelrør kun sløver trafikken, og ikke stopper den konkret. Der er lystavler, hvor svært kan det være at bruge dem ? :|
Besvaret

Ja og de fine bomme med lys og det hele virker de kun når der skal vaskes tunnel. det ville da være oplagt at stoppe trafikken for dernæst få "bommet" af også få ledt trafikken videre i det ledige spor.

Besvaret
I forhold til 1: Har Broen selv personale til dette? Jeg havde indtrykket af det f.eks. var brandvæsen eller falck der ryddede op.
Det er da naturligvis Politi, Brandvæsen osv. som står for det, det er der da ingen tvivl om.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...