Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg vil da opfordre folk til at tage kontakt til broens kundeservice og høre hvem der dækker eventuel tabt arbejdsfortjeneste, gener i forbindelse med hentning af børn osv.... De havde muligheden for at bruge det andet tunnelrør til trafikken, men brugte ikke mulighederne..... Det er skammeligt!!

Besvaret

Hvem er det egentligt der bestemmer i tilfælde af fx en ulykke?? politiet eller broen?? Hvem giver tilladelse til at åbne op for trafik i fx det andet tunnelrør?? politiet eller broen?? Jeg vil mene at det er politiet der helt og alene bestemmer, hvad det er der skal ske. Man kan så diskutere om broen skulle have 'spurgt' om ikke man kunne lukke op for trafik i det andet tunnelrør (som det pt er tilfældet i natte timerne), men det er stadig politiet som bestemmer det.

Besvaret

Udover det, så kunne det jo være smart at få trafikken VÆK, istedet for at folk skal lede efter alternativer..... Altså få folk over broen og hjem igennem det andet tunnelrør.....Det giver langt færre biler der skal håndteres af beredskabet....

Besvaret
Udover det, så kunne det jo være smart at få trafikken VÆK, istedet for at folk skal lede efter alternativer..... Altså få folk over broen og hjem igennem det andet tunnelrør.....Det giver langt færre biler der skal håndteres af beredskabet....
Nej ... at lukke broen giver langt færre biler der skal håndteres. Det er dog til gengæld en service (og noget nær en nødvendighed) at kunne sørge for at en mindre ulykke ikke spærrer den sydlige øresundsforbindelse i flere timer. Trods alt så er det jo ikke broens priser, brobizz'en eller selskabets mangelfulde håndtering af regninger der får folk til at køre galt vel ;)
Besvaret
Hvem er det egentligt der bestemmer i tilfælde af fx en ulykke?? politiet eller broen?? Hvem giver tilladelse til at åbne op for trafik i fx det andet tunnelrør?? politiet eller broen?? Jeg vil mene at det er politiet der helt og alene bestemmer, hvad det er der skal ske. Man kan så diskutere om broen skulle have 'spurgt' om ikke man kunne lukke op for trafik i det andet tunnelrør (som det pt er tilfældet i natte timerne), men det er stadig politiet som bestemmer det.
Det er brandinspektøren på opgaven der står som hovedansvarlig ifølge de meget udførlige beredskabsplaner der helt sikkert findes. Hvornår brandinspektøren "frigiver" broen ved kun dem der kender beredskabsplanerne. Men at oprydning og afvikling af køer kan gøres hurtigere og smidigere end det vi ser idag er der ingen tvivl om. Om det så er beredskabsplanernes eller broens skyld kan vi ikke vide.
Besvaret

Lad os antage noget..... Der holder 10.000 biler helt stille på den ene side af broen..... De er i vejen for alt og alle. Disse 10.000 biler får lov at passere broen når redningsmandskabet er væk... Altså flytter de sig fra dk til se. Og dette gøres helt pr automatik ved at lukke bommen i den ene kørebane... Fremfor at der skal 10-15 politifolk til at dirigere trafikken så langt tilbage som Bella Center og Fields.... Hvad er nemmest og hurtigst at få afviklet???? ;)

Nej ... at lukke broen giver langt færre biler der skal håndteres. Det er dog til gengæld en service (og noget nær en nødvendighed) at kunne sørge for at en mindre ulykke ikke spærrer den sydlige øresundsforbindelse i flere timer. Trods alt så er det jo ikke broens priser, brobizz'en eller selskabets mangelfulde håndtering af regninger der får folk til at køre galt vel ;)
Besvaret

ikke helt enig :)

Broen og de omkringliggende instanser (Politi/Brandvæsen) skulle da have en klar beredskabsplan' date=' således at noget så banalt som en påkørsel i et tunnelrør kun sløver trafikken, og ikke stopper den konkret. Der er lystavler, hvor svært kan det være at bruge dem ? :|[/quote'] Jeg synes at se det er utroligt svært, hver gang de lukker en bane i tunnelen, er der skam stadig folk der kører i den bane hvor der er rødt kryds, og med den i mente, ville jeg sgu heller ikke åbne op for det. faktisk var jeg selv ude for at næsten blive påkørt frontalt, og det havde jo været knap så heldigt fordi vejarbejdet havde de nok ikke stoppet og åbnet der i stedet for, så det kan nok kun være en klaphat der ikke tænker så langt... og det er jo mere reglen end undtagelsen for folk i sorte/hvide kassevogne!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...