Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, ville høre om nogle af jer herinde ejer eller har erfaring med disse små frækkerter? Jeg tænker på at købe en brugt cooper S model, og prøvede sådan én igår. Det er en 05, og har kørt 41.000 km. Det jeg dog undrede mig over var, at den allerede skulle have skiftet styrekugler foran, og selvfølgelig nye fordæk, den trækker jo godt når man fyrer den af. Men det med slidte styrekugler efter 40.000 km, har andre haft samme oplevelse? Eller er det helt normalt? Og er der andet man skal være opmærksom på med Mini´erne? På forhånd tak ;)

Besvaret
Hey, ville høre om nogle af jer herinde ejer eller har erfaring med disse små frækkerter? Jeg tænker på at købe en brugt cooper S model, og prøvede sådan én igår. Det er en 05, og har kørt 41.000 km. Det jeg dog undrede mig over var, at den allerede skulle have skiftet styrekugler foran, og selvfølgelig nye fordæk, den trækker jo godt når man fyrer den af. Men det med slidte styrekugler efter 40.000 km, har andre haft samme oplevelse? Eller er det helt normalt? Og er der andet man skal være opmærksom på med Mini´erne? På forhånd tak ;)
Vi er på nr 3 og 4 af slagsen lige nu, så du skal da være velkommen til at ringe hvis du har spørgsmål :) Ellers kan du læse mere her www.coopersweden.se eller www.newmini.dk sender dig nr på PM
Besvaret

hejsa... Hver gang vi får en mini ind på værkstedet for jeg sådan nogle mærkelige røde prikker og min lever begynder at klø helt fanatastisk, det resultere normalt i at jeg må gå hjem inden værkføren stiller den i min opgave-bakke:-) Om styrekugler er en speciel fejl på mini´erne vil jeg ikke sige, men der er jo normalt mange symptomer på en samlet alvorlig sygdom som sidder mellem nummerpladerne. Arj jeg skal nok være retfærdig og der er da sikkert også mange succefulde karrierekvinder og mere eller mindre homoseksuelle mænd der er glade for deres mini og som sikkert køre ganske fejlfrit, men min erfaring er at mini´en er for dyr, den larmer når du kører, der er for meget vindstøj og de kan fejle de mest mærkelige ting. Ud over det så falmer kabinen unormalt hurtigt i forhold til den høje nypris. Vi er derimod helt enige om at Mini cooper S er ganske sjov at køre i og med Cooper Works kit bliver det rigtig skægt og den kan virkelig køre rundt om hjørner som ingen andre. Men det er lidt lisom fulde mødre, de er meget sjove at se på det første stykke tid, men så bliver de bare larmende og ret problematiske. Men skulle du alligevel falde på den lille kompressor-bil så sørg for at se meget maskulin ud når du kører på værksted, for ellers tror de bare noget forkert om dig...:-) Og her er jeg helt klar over at Miriam på ingen måde er enig med mig, men jeg håber vi kan bære over med hinandens forskellige syn på livet, og har jeg i samme anledning fornærmet andre vil jeg godt undskylde på forhånd..

Besvaret
Og her er jeg helt klar over at Miriam på ingen måde er enig med mig' date=' men jeg håber vi kan bære over med hinandens forskellige syn på livet, og har jeg i samme anledning fornærmet andre vil jeg godt undskylde på forhånd..[/quote'] Og, vi andre klapper i hænderne :laugh: ... Det er lidt en frisørbil på linie med BMW Z3 og Mazda MX-5. Næ du.. find en ægte Cooper S 1275GT :th2:...så snakker vi
Besvaret

Ja her må jeg så lige sige min mening. Der findes jo Mini og så Mini! Den nye "Mini" er jo en styk produkt som BMW stjal fra Rover fabrikkerne, de fik lov til at betale for det hele, og så da produktet var næsten klart, så solgte BMW Rover og nuppede "Minien". Dvs at hvem hab´vde skummet fløden? Et lille hint, Rover gik total på røven over dette. Men ak det "smarte" tyskere havde lige glemt en lille ting....motoren, da de ikke kunne bruge K-serie motoren så valgte den meget kloge mennesker at købe en Chrysler motor som er bygget på licens i Mexico, så er stieln sådan lagt. Jeg må give MCmanden ret i hans udtalelse, manden er jo en klog mand, Triumph MC, og er vild med Cooper S og GT'er. Det er den ægte vare, og de kan køre om hjørner.

Besvaret

Rover var gået ned flere gange da BMW købte fallitboet, med det formål at få fat i firehjulstrækket til X5 fra Landrover som formentligt er det bedste der findes, det var for ikke at opfinde den dybe tallerken en gang til når nu det var her. Så fandt man Rolls Royce og fik formentligt bygget den bedste af slagsen nogensinde, sådan er udviklingen jo det bliver jo sjældent dårligere. Så var der sku også lige Mini, som man øjnede en mulighed for at lave en succes ud af, men også en måske større chance for det modsatte, men BMW er måske en af de mest succesfulde fabrikker i verden så hvis nogen skulle samle den bold op så var der måske ikke så mange andre der reelt set ville kunne det. Så solgte man resten af fallitboet og fyrrede iøvrigt samtlige ledende engelske medarbejdere på Mini og ansatte tyskere på de væsentlige poster. Idag må vi så sige at BMW med Mini formentligt har skabt den største bilsucces i nyere tid, i 2006 rundede man Mini nr 1 million siden 2001. Hoved grunden til man lancerede R56 2. gen. Mini i 2007 var at det gamle værktøj var slidt op, så enten skulle man bygge nyt eller simpelthen komme med den nye model nu. Man har endda øget salget med 12% på den nye model så succesen fortsætter man sælger idag mere end 9000 minier i England om måneden, her i Sverige over 1000 om måneden, så det var lidt historie drenge. Men den første Cooper S er en formidabel bil, motoren er en af de allerbedste der nogen sinde er bygget, det er udtalt af en række tunere som levere kits med over 300 hk til den, den kan holde til hvad som helst. Jeg har kørt rigtigt mange BMWer og jeg skulle bare lige have en Mini for at prøve det troede jeg, for jeg køre godt 50.000 km om året og det gjorde jeg også med min første Cooper S, uden et eneste problem 2 x service til 2500 kr. ca. det er det, så fik fruen en og nu er hun ikke til at lokke til noget som helst andet. Der er sket en kvalitets øgning fra 1. til 2. generation det er tydeligt, men jeg synes på ingen måde der er nogen problemer med 1. gen den bliver naturligvis grim hvis man ikke passer på den, men mon ikke det er sådan på de fleste biler. Jeg får problemer med ryggen og specielt baglåret når jeg køre over 800 km i et stræk, første gang vi gjorde det, forventede jeg at det ville komme efter 500 km, men nej, jeg har aldrig haft problemet i nogen af vores minier, selv når vi køre til Italien med ungerne. Cooper S er lavet med udgangspunkt i den klassiske, den skal først og fremmest styre eminent og den hylende lyd fra kompressoren finder du også i den klassiske der kommer den bare fra synkromessen, men lydbilledet er intakt og det skal det være ellers vil den ikke holde som Mini. Jeg har aldrig kørt i en bil der giver så mange positive tilkendegivelser som Minien, den gør folk glade, langt de fleste elsker den med det samme de ser en, den gir langt flere head turns end en Porsche f.eks. Men det er nu ikke det fede det er hele fornemmelsen af hele pakken. Til lige at slutte af så der lidt statistik her : 75% af Cooper S ejerne er mænd, 55% af Cooper ejerne er mænd og 30% af Mini one ejerne er mænd. Jeg siger Go for it, hvis du vil vide mere så spørg bare løs eller kig ud en dag vi har nogle meter literatur og blade :-)

Besvaret
Til lige at slutte af så der lidt statistik her : 75% af Cooper S ejerne er mænd, 55% af Cooper ejerne er mænd og 30% af Mini one ejerne er mænd. :-)
100% frisør :D (I'm ready... shoot me :fight:........:lol:)
Besvaret

Det må jeg sige MC, selv om du er nogles øjne har lidt en morfar-bil så er du altså ikke uden humor:-) Som jeg også sagde, der er sikkert mange Mini´er der starter hver dag og køre uden de mindste problemer, og det må man da også håbe til den pris. Men min personlige erfaring er at dem der arbejder med mærket ikke har den vilde lyst til at eje en af dem. Men jeg vil give dig ret i en ting, det er meget sjældent vi ser egentlige motorhavarier på mini´erne, det kan så også have noget at gøre med at de fleste bruger dem som bybil (host café-racer) i stedet for pendler-bil, så det høre til sjældenhederne at de har trillet særlig mange km.. Men nu vil jeg tøffe på arbejde og se om jeg kan finde ud af hvorfor en mini kun blæser periodisk...

Besvaret
Det må jeg sige MC, selv om du er nogles øjne har lidt en morfar-bil så er du altså ikke uden humor:-) Som jeg også sagde, der er sikkert mange Mini´er der starter hver dag og køre uden de mindste problemer, og det må man da også håbe til den pris. Men min personlige erfaring er at dem der arbejder med mærket ikke har den vilde lyst til at eje en af dem. Men jeg vil give dig ret i en ting, det er meget sjældent vi ser egentlige motorhavarier på mini´erne, det kan så også have noget at gøre med at de fleste bruger dem som bybil (host café-racer) i stedet for pendler-bil, så det høre til sjældenhederne at de har trillet særlig mange km.. Men nu vil jeg tøffe på arbejde og se om jeg kan finde ud af hvorfor en mini kun blæser periodisk...
Jeg har så vist en af de Minier der giver mekanikere røde knopper og ticks... Seneste.... 6 uger på værksted pga elektrisk fejl..fik den retur og 183,4 km senere samme fejl. Regningen "kigger de på" de har bla skiftet en motorstyringsenhed til 10.000 uden resultat og brugt over 40 fejlfindingstimer på en "liten lurig detalj".... jeg fornemmer et udfaldsrum på den fornøjelse på mellem 5000 og 50.000 sek:) Ih hvor jeg venter i spænding på hvor årets feriebudget skal fyres af....
Besvaret
Det må jeg sige MC, selv om du er nogles øjne har lidt en morfar-bil så er du altså ikke uden humor:-)
Min bil er da total onkel-morfar bilen... Altså, det er jeg ikke 2 sekunder i tvivl om :D Til gengæld blev den synet i onsdags, uden en eneste anmærkning og den kører egentlig fint nok. Den er købt til at trække en trailer og samtidig give mulighed for at sove i den... Den kan begge dele :th2: Men, nogen skønhed bliver den jo nok næppe
Besvaret
Ud fra det jeg læser her, foruden man åbenbart også skulle være frisør & til det samme køn, er at det at eje en mini kan sammenlignes lidt med at køre Harley, en livstil med masser af sjæl og køreglæde, og måske masser af ture på værkstedet. Men efter at have gennemlæst div. forums tror jeg lige jeg tænker det over en gang mere. Som gammel mekaniker kunne jeg også godt fornemme lidt faresignaler med denne mini jeg kiggede på, der var lidt småfejl, både elektriske og mekaniske, og her bliver det så også bekræftet. Synes stadig det er en yderst tiltalende bil, og jeg har ingen problemer i at se maskulin ud i den hehe :cool:
Besvaret

Hej JkMA Ja det er lidt underligt med det her forum at hvergang man spørger på erfaringer på en bil så kommer der de 5 første indlæg der indeholder allemulige andre biler end den der er tale om, plus..... Æææææ.... jeg har godt nok ikke selv haft en men jeg synes eller jeg har hørt at ..... Men køb den her i stedet for, den er 20 år ældre og det er godt nok en helt anden bil, men det er nok noget der ligger til forummet her. Nå man sælger over 200.000 nye biler af en model som Mini der er så anderledes, så er der naturligvis ind i mellem nogen af dem der fejler, sådan er det jo, det har jeg hørt op på en Audi en gang også. Men generelt set har jeg aldrig hørt om noget større problem med en Mini af nogen art, det er som regel småting. det eneste jeg ville være opmærksom på ville være at bilen har holdt normalt service hos original forhandlere og der ikke er pillet ved den, for i og med at det er en kompressor bil er der mange der får rigtigt meget lyst til at skrue på den og bevægelige dele omkring den, det kan give problemer. Men der er også rigtigt mange anerkendte firmaer der laver magne ting der bare virker (Hartge, Kelleners, Lohen, BBR m.fl.) ud over deres eget tuningsselskab John Cooper Works som BMW også overtog for 2 år siden. Forruden er et svagt punkt, ikke fordi ruden er svag, men den står næsten lodret og karosseriet bruger forruden meget som en del af afstivningen, så får du et stenslag i den nederste del af ruden under viskerne så revner den nærmest med det samme, men sådan er det. Kig ind på www.newmini.dk eller www.coopersweden.se hvis du vil vide lidt mere om erfaringerne. Jeg havde min Clubman Diesel på bane for snart 2 uger siden og det var fantastisk sjovt, alle minier har en helt eminent styring og vi oplever jo ofte både klassiske Minier og nye minier på bane, det er jo tydeligt at se at de begge er lavet til at køere om hjørner, de nye er naturligvis noget hurtiger, men sådan er udviklingen jo. Ni har i klubberne et fantastisk samarbejde med de klassiske miniklubber og de opfatter jo BMW købet, af Mini som det der redede mærket for rover havde aldrik kunne løfte den opgave. Det er skønt at være på f.eks. Mini united med godt 3000 Minier og en stor del af dem er klassiske, hvor alle bare er fælles om et fantastisk mærke med en fantastisk historie og nu en fantastisk fremtid, helt uden at tage stilling til hvilken er bedst.

Besvaret
det at eje en mini kan sammenlignes lidt med at køre Harley' date=' en livstil med masser af sjæl og køreglæde[/quote'] Her kunne du ikke ramme det meget bedre. Jeg har nu haft den her i snart et år, klart det længste jeg endnu har haft en bil herovre. Jeg har kigget på mange andre biler, for jeg tænkte nu er det jo tid til at skifte, men men men jeg har den sgu endnu, kan ikke lige finde andet jeg hellere vel have :) og nej den har ikke været på værksted udover service :th2:
Besvaret

Jeg er slet ikke i tvivl om at dette er en bil med udstråling og efter jeg fik prøvet denne copper s i lørdags kunne jeg ikke blive andet end vild med bilen. Er også altid blevet trukket af lidt anderledes køretøjer, har ejet både ita. & amerikanske motorcykler, og jeg kan kun sige at jeg aldrig kommer til at eje en japansk mc igen. Med så mange solgte mini´er kan der jo kun være en del mandags-modeller imellem, kan bare læse at mange fejl går igen hos folk, så er det jeg undrer mig over en gigant som bmw ikke får rettet de småfejl. Måske det har hjulpet på 2. generation?! Disse fejl gik også igen på denne cooper s og jeg synes at en 3 år gammel bil gået 41.000 km. skal stå bedre. Derfor vælger jeg at kigge videre på andre MCS, selvom det river for at komme hurtig ud og køre i én, må jeg slå lidt koldt vand i blodet. Det var også den første jeg var ude og prøve. Tak for jeres input, og kom endelig med masser af + & - omkring emnet :th2:

Besvaret

Jeg tror du skal se lidt flere, jeg har set MCS, der har kørt meget mere end det som, ligner en der lige er kørt ud fra fabrikken, men der er selvfølgelig også det modsatte, her følges pris og stand jo også noget ad. En ting mere 1. gen modellerne bliver ekstremt beskidte i motorrummet, så du skal ikke blive nervøs over et motorrum det er meget beskidt, det skal altså rengøres hvis man vil have det pænt. Jeg tror i den grad BMW gør alt for at løse generelle problemer, i 2005, tog man jo bl.a. og udskiftede den kompressor man havde kørt med fra 01 af, det blev den fra works kittet der kom på, den fik på papiret 7 hk mere, men den holder ikke helt, de har ofte meget mere og et helt andet antrit. Der er ingen problemer i at købe en 01-04 udgave, men hvis økonomien er til det ville jeg gå efter en 170 HK som er modellerne efter 05, hvis det er muligt men det skal jo hænge sammen og jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på en 01-04 model hvis økonomien er til det.

Besvaret
Jeg tror du skal se lidt flere, jeg har set MCS, der har kørt meget mere end det som, ligner en der lige er kørt ud fra fabrikken, men der er selvfølgelig også det modsatte, her følges pris og stand jo også noget ad. En ting mere 1. gen modellerne bliver ekstremt beskidte i motorrummet, så du skal ikke blive nervøs over et motorrum det er meget beskidt, det skal altså rengøres hvis man vil have det pænt. Jeg tror i den grad BMW gør alt for at løse generelle problemer, i 2005, tog man jo bl.a. og udskiftede den kompressor man havde kørt med fra 01 af, det blev den fra works kittet der kom på, den fik på papiret 7 hk mere, men den holder ikke helt, de har ofte meget mere og et helt andet antrit. Der er ingen problemer i at købe en 01-04 udgave, men hvis økonomien er til det ville jeg gå efter en 170 HK som er modellerne efter 05, hvis det er muligt men det skal jo hænge sammen og jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på en 01-04 model hvis økonomien er til det.
Så du siger jeg skal begynde at kigge på MCS fra 06? Men det er stadig 1. gen. med kompressor, eller hvornår skifter den til 2. gen??
Besvaret

Hvis økonomien tillader det så vil jeg anbefale dig at gå efter 05 og frem, det er stadig 1.Ger R52 hedder de så begynder 2.Gerne R56 at komme i slutningen af 06 / stert 2007 med en helt ny turbomotor. Men du kan stadig købe nye R53 MCS med kompressor, men kun som Cabrio. Den nye generation Cab kommer først i begyndelsen af 2009, formentligt i forbindelse med 50 år jubilæumet. I slutningen af 2007 kommer R55 som er den nye Clubman. Men du kan kende forskel på dem ved at se på effekten, den er opgivet til 163 HK (1. version af 1.Gerne), 170 Hk (2. version af 1.Gerne).

Besvaret
Hvis økonomien tillader det så vil jeg anbefale dig at gå efter 05 og frem, det er stadig 1.Ger R52 hedder de så begynder 2.Gerne R56 at komme i slutningen af 06 / stert 2007 med en helt ny turbomotor. Men du kan stadig købe nye R53 MCS med kompressor, men kun som Cabrio. Den nye generation Cab kommer først i begyndelsen af 2009, formentligt i forbindelse med 50 år jubilæumet. I slutningen af 2007 kommer R55 som er den nye Clubman. Men du kan kende forskel på dem ved at se på effekten, den er opgivet til 163 HK (1. version af 1.Gerne), 170 Hk (2. version af 1.Gerne).
Ok tak, vil følge dit råd og gå efter 06 ;) Det har vist været oppe og vende før, men hvad kan man cirka forvente i brændstofforbrug med 170 HK, 1. version ved blandet pæn kørsel? (hvis man kan styre sig hehe) Noget med max. 12km/l?!
Besvaret

Du kan altså sagtens gå efter en 05er :-) bare den gir 170 HK :-) Vores kører 10 km/l rent i snit, men det er helt uden at tænke over det, den gik mellem 11-12 km/l på sin debut tur til Italien, med fuld oppakning og 2 voksne og 2 børn. Så jeg vil sige max. 12 tror jeg du skal regne med sådan i snit.

Besvaret
Nå man sælger over 200.000 nye biler af en model som Mini der er så anderledes, så er der naturligvis ind i mellem nogen af dem der fejler, sådan er det jo, det har jeg hørt op på en Audi en gang også.
Nej, Audi kører jeg heller ikke mere:) Måske er det bare mig der har dårlig bilkarma:confused: Til info min er den Cooper S fra december 2003. Kørt 40.000 da jeg fik den sidste sommer, 63.000 nu. Ingen problemer overhovedet udover min lille lurige detalj... Støj i bilen er korrekt, primært vindstøj og dækstøj. Endda markant mere end andre biler i samme klasse. I mit tilfælde kompenseres det af et fint Harmon Kardon anlæg... Forrude, har jeg ikke haft problemer med...
Besvaret

Nå ja der var noget med en Audi :) Der forskes faktisk meget i lyd på biler og nye motoere siger faktisk ikke ret meget så det er efterhånden svært at få dem til at larme meget. Men specielt BMW har en stor afdeling der i lydstudier tilstræber den perfekte lyd for det er meget vigtigt for deres kunder. Det samme gør sig gældende for Mini, det er naturligvis også undersøgt til bunds og det lyd billede der er i Minien er det målgruppen elsker ved den.

Besvaret

Har kørt lidt i svogers Mini CooperD fra `06. Fantastisk trækkraft. Mener den har 110 hk. Styrer kanon og en rigtig sjov bil. Dog er der en del knirkelyde i kabinen, og noget der irriterer mig meget er, at man for at åbne dørerne med motoren igang, skal trykke på en kontakt....:eek: De låser automatisk når man sætter igang. Ser man bort fra dette, er den absolut en bil jeg ville overveje selv. Hilsen Dan

Besvaret

Du skal bare hive to gange i dør håndtaget så åbner din dør. Det er en sikkerheds foranstaltning, som jeg faktisk mener er lovpligtigt i USA på nye biler, som jo er et kæmpe marked for BMW / Mini. Alle BMWer gør det også idag. Så jeg tror det bliver normalt i alle nye biler inden for kort tid.

Besvaret
Du skal bare hive to gange i dør håndtaget så åbner din dør. Det er en sikkerheds foranstaltning, som jeg faktisk mener er lovpligtigt i USA på nye biler, som jo er et kæmpe marked for BMW / Mini. Alle BMWer gør det også idag. Så jeg tror det bliver normalt i alle nye biler inden for kort tid.
Havde det også i min gamle Audi TT og ved min kammerat også har det på hans A8. Det er noget, man kan kode væk via computeren, hvis man ikke ønsker det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...