Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Kedlig start på ferien "På Øresundsbroen i retning mod Sverige, er der i øjeblikket spærret i begge retninger pga en brand i en Campingvogn. Bilister bedes blive inde i deres biler hvis der opstår kø på strækningen." Fra trafikken.dk

Besvaret

Brand i husvogn Öresundsbron avstängd efter olycka Av Andreas Mattsson Först publicerad: 21 juni 2008 10:29 Senast uppdaterad: 21 juni 2008 10:29 Öresundsbron är avstängd efter att en brand brutit ut i en husvagn på Pepparholmen. Husvagnen har av okänd anledning börjat brinna i färdriktningen mot Sverige. Räddningstjänst från Danmark och Sverige är på väg till olycksplatsen. Mer info kommer... http://sydsvenskan.se/malmo/article338683.ece

Besvaret

jeg havde også mine bange anelser, da jeg blev overhalet af brandbil og ambulance på vej mod broen. Men den slags burde jo hurtigt blive ryddet. Og så åbner de nogle af banerne mens jeg skriver dette :)

Besvaret
Håber den er åben kl 12 skal til sommerfest med firmaet og orker ikke a tage toget!! eller kører de heller ikke???
De kører sikkert ikke fordi der i dag er sol på skinnerne.. :lol:
Besvaret
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12245375.html?forside Øresundsbroen åbnet efter brand 21-06-08: 11:08 | opd. 21-06-08: 11:29 | af: dabu Da bremserne på en campingvogn løb varme og begyndte at ryge, fik det til formiddag den konsekvens, at trafikken mellem Danmark og Sverige blev afbrudt. Den beskedne brand opstod nemlig på Øresundsbroen, hvor beredskabsplanerne ikke skelner mellem en stor og en lille brand. Så al biltrafik blev afbrudt, mens brandfolk rykkede ud fra begge sider. Broen kunne åbnes igen ganske kort tid efter. Beredskabsplanerne skelner ikke mellem en stor eller lille brand? Det lyder som om der virkelig er styr på sagerne!:rolleye:
Besvaret

Tror bestemt at myndighederne har styr på beredskabsplanerne, Bananas. Brandinspektøren kan jo ikke danne sig et overblik over omfanget af ulykken før han er på stedet - og han er i øvrigt ligeglad med at broen evt fortæller ham om branden er lille eller stor. Brandinspektøren alene har ansvaret for redningsarbejdet og tager ingen chancer. Derfor rykker det samme beredskab ud hver gang og så vurderes behovet efterfølgende. Tror du ville blive en anelse bitter hvis du kendte nogen der brændte inde i deres bil pga de betragtede det som en mindre brand og kun rykkede ud med en 6 kgs håndflaske hvorefter ulykken breder sig og de skal vente på forstærkninger mens folk omkommer :-/

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...