Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ville du' date=' hvis man kunne, få en lille chip/gps sporings aggregat indsyet i dit barns tøj så du kunne spore og overvåge barnet, uden barnets viden?[/quote'] Kommer vel an på barnets alder, problemer og intelligens. På en nysgerrig 4-5 årig .. ingen problemer. Sådan et individ laver ikke noget hvor du ikke må kende stedet (Hemmelige huler er aldrig så hemmelige som børn tror :D) Drejer det sig om en selvstændig og snarrådig teenager så ville jeg nok være lidt mere påpasselig, men det er vel ikke just ulovligt før barnet er myndigt :D
Besvaret

jeg mener det samme som lollikken. jeg ville ikke tvivle med at sætte det i tøjet på min nuværende 1½ årig søn.. han er fandme så nysgerrig og render sin vej hvis han ser noget spændende... min søster blev væk på en strand ved blåvandshuk engang.. og var væk i maaange timer, kun 4 år gammel. det var ikke sjovt.. vi havde gang i kyst vagten og hele lortet.. hvis man havde sådan en smart fætter, ja så var det jo ikke så galt.. så forresten et program for et par dage siden, med en rigmand (dansker) som boede i udlandet. hans søn blev kidnappet. men de sporede ham med hans gps i mobilen eller sådan noget... så fandt ham hurtigt og vidste præcist hvor han var hele tiden... så det endte da lykkeligt.. nu har han chippet hund, bil mm.. ;-)

Besvaret
Kan der gives nogle eksempler på produkter? Har prøvet at søge uden held. Og de produkter vi anvender mod tyveri på de ½x3x5 cm er lidt for store til evt. tøj.
kan desværre ikke hjælpe. han bor vidst i spanien. hvor han har det fra aner jeg ikke. men det var lovpligtigt med den bil han havde da den var voldsom dyr. det var forsikringen der krævede det. mon du kan google det på engels.. undskyld manglende tegn, sidder med bebs på armen..;)
Besvaret

Kunne nok forestille mig at gøre det når de bliver teenager - ja det er endten det eller bordingschool !! Og det er muligt at de skal ha lov til at ha hemmeligheder men det er vel ikke sporing med video overvågning s¨noget skjult kan de vel ha. Jeg tror i øvrigt ikke man må gøre det - måtte man kan jeg ikke forstå at det ikke er obligatorisk på diverse plejehjem!

Besvaret
Kan der gives nogle eksempler på produkter? Har prøvet at søge uden held. Og de produkter vi anvender mod tyveri på de ½x3x5 cm er lidt for store til evt. tøj.
Her er et par eksempler: http://www.brickhousesecurity.com/minigpstrackingdevice-wtgprs.html http://guardianangeltech.com/ http://www.wherify.com/wherifone/ Selv har jeg et system hvor mine børn sådan nogle små tøjdyrs-ting som kan sættes på deres tøj eller taske. Jeg har så en nøgleringsagtig dims som så kan indstilles til at give alarm når barnet kommer mere en den afstand væk fra mig som jeg har indstillet. Jeg brugte den i Disneyland sidste sommer med delvis succes. Man kan også få den dyre model, hvor der er en lille skærm i modtager enheden der viser i hvilken retning man skal gå for at komme nærmere senderen.
Besvaret
Kunne nok forestille mig at gøre det når de bliver teenager - ja det er endten det eller bordingschool !! Og det er muligt at de skal ha lov til at ha hemmeligheder men det er vel ikke sporing med video overvågning s¨noget skjult kan de vel ha. Jeg tror i øvrigt ikke man må gøre det - måtte man kan jeg ikke forstå at det ikke er obligatorisk på diverse plejehjem!
det er netop blevet obligatorisk på diverse pleje hjem. det var også med i den udsendelse jeg så ;-)
Besvaret
Kunne nok forestille mig at gøre det når de bliver teenager - ja det er endten det eller bordingschool !! Og det er muligt at de skal ha lov til at ha hemmeligheder men det er vel ikke sporing med video overvågning s¨noget skjult kan de vel ha.
Nej men enten fortæller du ungen at du har chippet dem (og så finder de på en måde af omgå det) ellers så finder de ud af det og så har du som forældre pludselig en MEGET uregerelig teenager :D
Jeg tror i øvrigt ikke man må gøre det - måtte man kan jeg ikke forstå at det ikke er obligatorisk på diverse plejehjem!
Jeg tror problemet med plejehjemmet er at beboerne er stadig myndige. Hvis det var lovligt at tvangschippe dem, så ville det også være lovligt for din familie eller arbejdsgiver at tvangschippe dig :) Grunden til at man må chippe de gamle kan kun være fordi de ikke kan tage vare på dem selv grundet sygdom, og er derfor umyndiggjort (i hvert fald så meget at chipning er tilladt).
Besvaret

Grunden til at man må chippe de gamle kan kun være fordi de ikke kan tage vare på dem selv grundet sygdom, og er derfor umyndiggjort (i hvert fald så meget at chipning er tilladt).

Besvaret
Delvis succes?
Ja 'devicen' bippede meget lavt, og i Disneyland kan der være meget larm, hvorfor jeg aldrig helt stolede på at jeg kunne høre apparatets alarm. Dvs. den sikkerhed som apparatet skulle have givet mig gav den mig ikke helt. Det ville have været smart om den havde haft en buzzer/brummer som mange mobiltelefoner har.
Besvaret
Ville du' date=' hvis man kunne, få en lille chip/gps sporings aggregat indsyet i dit barns tøj så du kunne spore og overvåge barnet, uden barnets viden?[/quote'] Jeg er vokset op uden, og tror også at mine (måske) kommende børn kan klare sig uden sådan en sag... Personligt kan jeg godt se det smarte i den, men kunne forestille mig at nogle forældre ville kunne fralægge sig ansvaret for deres børn og børnenes færden, og den tanke er jeg ikke så vild med...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...