larsk Skrevet July 6, 2008 Rapporter Skrevet July 6, 2008 Jeg har med stor glæde tilmeldt mig www.nix.nu, og opdagede kort efter en forrygende nedgang i telefonopkald omkring 18-19 tiden :th2: Den sidste sælger jeg hørte fra var så belastende at jeg bare måtte ud af det og så fandt jeg nix.nu. Men i den forgangne uge blev jeg ringet op af en småflabet 'tøs', der spurgte hvorfor i alverden jeg havde telia abonnement. Det var kun for idioter, at betale så meget ... Og da jeg gik hende på klingen, så kunne hun oplyse, at hun arbejdede for Tele2/Comviq. Jeg trak trumfkortet og sagde at jeg da var tilmeldt nix.nu, så jeg forstod ikke hun ringede...vupti, så pakkede hun helt sammen:thumbup: Men på vejen ud, sagde hun, at siden var nede. Nu var der igen en tidningssælger i røret i dag, og når jeg prøver at åbne www.nix.nu er siden/serveren helt nede. Jeg kan ikke se nogen nyheder om at der skulle være problemer. Er der andre der også oplever at få sælgerkald, trods tilmelding?
MRoderick Besvaret July 6, 2008 Rapporter Besvaret July 6, 2008 Jeg har ikke fået tilmeldt mig, da det ikke kunne gøres over telefonen :( Så jeg får stadig lige mange underlige opkald om alt muligt uinteressant.
larsk Besvaret July 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 6, 2008 Man skal da bare ringe til deres nummer fra sin telefon, trykke et eller andet for at bekræfte ens nummer, som bliver læst op. Derefter skal man ringe igen, tidligst efter 48 timer og senest 1 uge (som jeg husker det) for at bekræfte at man vil registreres. Læs evt i googles cache http://216.239.59.104/search?q=cache:MfkWs66hryEJ:www.nix.nu/+nix.nu&hl=da&ct=clnk&cd=1 Problemet er bare at det åbenbart ikke virker på sælgerne lige nu
Jenny Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Har varit anmäld på NIX i flera år nu. JÄTTESKÖNT. Dock brukar det ta ett tag innan alla slutar ringa.
MRoderick Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Man skal da bare ringe til deres nummer fra sin telefon' date=' trykke et eller andet for at bekræfte ens nummer, som bliver læst op. Derefter skal man ringe igen, tidligst efter 48 timer og senest 1 uge (som jeg husker det) for at bekræfte at man vil registreres.[/quote'] Det har jeg også forsøgt, men når jeg ringer op, siger de at mit telefonnummer kræver manuel tilmeldning :(
Paul Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Telefonsælgere i Sverige kan være en pestilens. Jeg behandler dem ligesom folk fra Jehovas Vidner med et kort, men bestemt: "Tyvärr, jag har inte tid", og så bliver der lagt på.
Gio Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Jeg behandler dem ligesom folk fra Jehovas Vidner med et kort' date=' men bestemt: "Tyvärr, jag har inte tid", og så bliver der lagt på.[/quote']Prøv med et "nej, jeg vil ikke købe noget eller deltage i jeres undersøgelse. Desuden vil jeg gerne bede jer om aldrig at ringe mere." Din "ikke tid"-undskyldning gør kun de ringer tilbage igen og igen. Med den anden fremgangsmåde, skal de faktisk respektere dit ønske, da de faktisk ellers forbryder sig mod lovgivningen på området. På samme måde respekterer de en notering i nix.nu - når siden/databasen ellers virker. Jeg har ikke detaljer vedr. markedsføringsloven ved hånden - men de skal faktisk holde op med at ringe til dig, når du beder dem om det - og de skal notere dette i deres system. Virkeligheden er ofte en lidt anden - men så kan du jo påpege overfor sælgeren, at du påtænker at politi-anmelde dem, hvis de ringer igen - med reference til en, ikke nærmere specificeret, paragraf i førnævnte lovgivning. :th2: Nix.nu har virket for mig, overvejende set. Når jeg endelig er blevet ringet op, så har jeg henvist til min registrering i Nix - og så har de ofte babblet om at de ikke kunne se noget, grundet problemer med bla bla...og så er den samtale sådan set ikke længere. Hvis de fortsætter, så smider jeg røret på - hvis jeg ikke er i drillehumør, og begynder at give dem tilbud også, eller spørgsmål omkring infrastrukturen i Malmö. I sidste ende, så modtager jeg meget sjældent sådanne opkald...så jeg er godt tilfreds :)
Basse Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Jeg er også tilmeldt nix.nu - gjorde jeg sidste år - virker stadig fint syns jeg. De eneste der ringer er comhem (har internet,tv og tlf der) og så en sjælden gang Tryg vesta(er kunde), når de skal undersøge kundetilfredshed. Havde dog et problem med jyllands posten i Danmark inden jeg flyttede - den samme gamle idiot blev ved med at ringe. Og han ringede næsten hver uge. Til sidst blev jeg nød til at true ham med at melde ham og jyllands posten for chikane og brud på god markedsførings skik til politiet. Så stoppede opringningerne også.
Guest michaelbo Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Jyllandsposten Jeg er også tilmeldt nix.nu - gjorde jeg sidste år - virker stadig fint syns jeg. De eneste der ringer er comhem (har internet,tv og tlf der) og så en sjælden gang Tryg vesta(er kunde), når de skal undersøge kundetilfredshed. Havde dog et problem med jyllands posten i Danmark inden jeg flyttede - den samme gamle idiot blev ved med at ringe. Og han ringede næsten hver uge. Til sidst blev jeg nød til at true ham med at melde ham og jyllands posten for chikane og brud på god markedsførings skik til politiet. Så stoppede opringningerne også. Ham har vi også haft !! Legede med hele vejen og der blev først stille i røret da vi kom til adressen. Så blev jeg til gengæld "fornærmet" og KRÆVEDE at få den leveret uden merpris... så smed han røret på !! Dejligt :D
Futz Besvaret July 7, 2008 Rapporter Besvaret July 7, 2008 Telefonsælgere i Sverige kan være en pestilens. Jeg behandler dem ligesom folk fra Jehovas Vidner med et kort' date=' men bestemt: "Tyvärr, jag har inte tid", og så bliver der lagt på.[/quote'] Ja den bruger jeg også over for alle vækkelseprædikanterne og tigger-organisationerne
Gio Besvaret September 24, 2008 Rapporter Besvaret September 24, 2008 Nyt nummer = Hell On Earth Nu er jeg flyttet, og har dermed fået nyt nummer - og dette er ikke registreret i nix.nu før på lørdag. Jeg bliver nærmest kimet ned af telefonsælgere - specielt vedr. Tele2-abb. Jeg blev lidt nysgerrig efter emnet igen, og googlede lidt guf frem vedrørende telemarketing-firmaer i Sverige, og deres tvivlsomme metoder. http://www.leffeboy.com/nummer/index.html - liste over TM-firmaer og deres nummerserier, samt hvem de ofte ringer for. http://www.vemringde.se/ - ofte er numrene der ringes fra udeladt på eks. eniro.se. Denne side kan hjælpe. Skulle de fortsætte med at ringe efter på lørdag, så er jeg glad for jeg kan tale et udemærket kaudervælsk. :D
MRoderick Besvaret September 24, 2008 Rapporter Besvaret September 24, 2008 Ja, jeg er så en af dem der ikke kan tilmeldes automagisk, men som skal skrive et brev til dem ... men det glemmer jeg hele tiden ... er der ikke en af Jer andre der stadig har en elektronisk udgave af et brev, som har virket med succes? Hvis nogen kan sende sådan et til mig (helst på svensk), skal jeg hurtigt få lavet en "nix.nu brev generator", som man så kan udfylde med sine detaljer, og så bare køre ud på printeren.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu