Fagerland Skrevet August 8, 2008 Rapporter Skrevet August 8, 2008 Kom sagt. Jeg er i tvivl. Har været inden over Audi a4 2,0 TFSI s-line (05) og Audi a4 3,2 Q (05). Men nu falder jeg mere og mere over til diesel. hvorfor aner jeg ikke (men nok pga moment, og støjen fra diesel motor er ok efterhånden). Vi taler firmabil med fri benz. Jeg kører ca. 150 km om dagen, mest motorvej. Alle biler som sedan. Mercerdes, BMW 535, A6 eller andre muligheder overvejes ikke. Er for dyrer. Kom med lidt konstruktiv info.
andersen Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Jeg har ikke prøvet BMW'en, men jeg har pt. en Audi A5 3.0D q, så den motor kan jeg snakke lidt med om. Og jeg har faktisk også haft lige præcis en A4 2.0 TFSI Sline (05). Diesel er en helt anden måde at køre på, men for pokker den kan rykke - når den altså vågner op... Når jeg sammenligner med 2.0TFSI, så synes jeg der er meget turbo-tøven i 3.0d når man er vant til at den anden tager fat med det samme. Og så savner jeg motorlyden og de høje omdrejninger, så jeg går nok tilbage til benzin næste gang. Men dermed ikke noget negativt sagt om 3.0d'eren - man skal nok bare "være til det" :) Ved ikke lige om det er sådan noget info du efterlyser eller mere om bilerne som helhed?
Fagerland Besvaret August 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2008 Lige præcis. jeg har netop aldrig haft Diesel, og ville høre lidt om forskellen. Vedr. turbo tøven, det kan ændres en lille smule med en chip til 5-6000,- hvilket jeg har tænkt mig, hvis det bliver en bens. Tak for super information.
Buddha Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Jeg chipper biler og synes langt bedre om 3,0tdi end 2,0tfsi..... En 3,0'er får ca 270hk/550nm og så kører den 1->1½km længere pr liter ved samme kørselsmønster..... Du finder stort set ikke en mere behagelig rejsevogn. Så kører man meget, er det klart den jeg ville vælge.....
Fagerland Besvaret August 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2008 Men hvad med den klassiske diesel lyd, hvordan er den i kabinen? Jeg kan oplyse, at jeg ikke synes så godt om diesel lyden ;-).
SweaDan Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Jeg vil helt klart anbefalde 530d - prøv den så vil du forstå - især på lange ture er den perfekt. Stor både indeni og bagagerum, hurtig, især efter chip og langt på literen - hvad mere kan man ønske sig. Ren køreglæde - vælg en BMW :th2:
Martin_M Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Men hvad med den klassiske diesel lyd' date=' hvordan er den i kabinen? Jeg kan oplyse, at jeg ikke synes så godt om diesel lyden ;-).[/quote'] Du kan ikke høre noget i kabinen. Men prøv den, så vil du også kunne høre det - øøhhh eller ikke.... :D
jacobe Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Jeg har en BMW 330d 04. Næsten samme motor. Jeg tænker OVERHOVEDET ikke på til daglig, at det er en diesel. Klart, du kan da høre forskel i tomgang, men hvor tit holder du i tomgang? Ved kørsel er der i det hele taget ikke megen lyd i kabinen, men når du jokker på sømmet får du en dejlig vrrrrom-effekt - det er trods alt stadig en 6'er. Og man bliver altså nemt svært afhængig af moment, hvis man først har prøvet det. Netop det, at den bare trækker UDEN at skulle have tæsk, er noget man nemt kan komme til at elske, kontra høje omdrejninger, som andre kan lide. At den så samtidigt nemt går 18 km/l på motorvejen er du måske ligeglad med, men jeg synes bestemt det er nice. Jeg har ikke på noget tidspunkt overvejet at chippe min, da jeg ikke savner flere kræfter, men det er jo smag og behag. Du er nødt til at prøve den 530d'er....
Guest PeterK Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Kom sagt. Jeg er i tvivl. Har været inden over Audi a4 2,0 TFSI s-line (05) og Audi a4 3,2 Q (05). Men nu falder jeg mere og mere over til diesel. hvorfor aner jeg ikke (men nok pga moment, og støjen fra diesel motor er ok efterhånden). Vi taler firmabil med fri benz. Jeg kører ca. 150 km om dagen, mest motorvej. Alle biler som sedan. Mercerdes, BMW 535, A6 eller andre muligheder overvejes ikke. Er for dyrer. Kom med lidt konstruktiv info. Hvorfor sammenligner du A4 med BMW 5-serien?..............A6 er Audi´s svar på 5-serien.......... Personligt havde jeg taget den nye C-klasse (en brugt evt.), som pt. ikke er allemandseje i DK. Alene på mit arbejde (stor IT-virksomhed) holder der 20-25 leasede BMW/Audi, men kun 1 Mercedes!!
andersen Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Men hvad med den klassiske diesel lyd' date=' hvordan er den i kabinen? Jeg kan oplyse, at jeg ikke synes så godt om diesel lyden ;-).[/quote'] Lyden inde i kabinen afhænger selvfølgelig af isoleringen og jeg ved ikke lige hvor forskellig en A5 (08) og en A4 (05) er isoleret. Umiddelbart tror jeg A5'eren er bedre da 05'eren er en ældre generation end nuværende A4. MEN... i A5'eren kan jeg ikke høre den "klassiske" diesel-lyd ved tomgang inde i bilen. Det kan jeg dog godt hvis jeg går udenfor bilen, selvom den ikke er så slem. Når man kommer cruisende har nogle fortalt mig at de ikke lige kunne høre det var en diesel der kom forbi - det kan måske have noget at gøre med at det er en V6'er, det ved jeg ikke lige.
Fagerland Besvaret August 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvorfor sammenligner du A4 med BMW 5-serien?..............A6 er Audi´s svar på 5-serien.......... Personligt havde jeg taget den nye C-klasse (en brugt evt.), som pt. ikke er allemandseje i DK. Alene på mit arbejde (stor IT-virksomhed) holder der 20-25 leasede BMW/Audi, men kun 1 Mercedes!! jeg kan ikke lide A6 i design, Derfor. Mercedes har jeg overvejet.
dkrath Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvorfor sammenligner du A4 med BMW 5-serien?..............A6 er Audi´s svar på 5-serien.......... Personligt havde jeg taget den nye C-klasse (en brugt evt.), som pt. ikke er allemandseje i DK. Alene på mit arbejde (stor IT-virksomhed) holder der 20-25 leasede BMW/Audi, men kun 1 Mercedes!! Hvorfor går folk op i hvor mange der har den og den model? Jeg synes man skal købe den bil man SELV kan lide ligemeget hvor mange/få der har den. Jeg havde taget BMW'en
jacobe Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvorfor går folk op i hvor mange der har den og den model? Jeg synes man skal købe den bil man SELV kan lide ligemeget hvor mange/få der har den. er sgu enig.... vi havde selv fordomme over BMW (tænk selv over hvorfor), men efter en tur i én, så var vi sgu ligeglade.
Guest PeterK Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvorfor går folk op i hvor mange der har den og den model? Jeg synes man skal købe den bil man SELV kan lide ligemeget hvor mange/få der har den. Jeg havde taget BMW'en Det er der rigtig mange der gør. "Allemandseje" gør tingene mindre eksklusive og hvis man taler omkring eksklusivitet kommer man ofte ind på bil, tøj og boligsnak eller? Jeg er sikker på at mange af os "halv-svenskere" elsker at køre i en "uopnåelig" bil i DK eller også tager jeg total fejl, fordi jeg pjækkede for timerne i skolen omhandlende "mangfoldighed og forståelse":laugh: SELVFØLGELIG skal man købe den bil man SELV kan lide - sorry - men helt ærligt er det ikke sjovere at køre i noget andet, end halvdelen af DK´s kørende sælgere og andet "friværdis-godtfolk" også kører i?? (læs: Audi A6 2,4 og 520D/523i) Læste forleden at halvdelen af alle nye større Audiér som blev solgt i Malmø, gik til danskere!!!
larscph Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 er sgu enig.... vi havde selv fordomme over BMW (tænk selv over hvorfor)' date=' men efter en tur i én, så var vi sgu ligeglade.[/quote'] De er stærkt vanedannende når man først har prøvet dem...
larscph Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 SELVFØLGELIG skal man købe den bil man SELV kan lide - sorry - men helt ærligt er det ikke sjovere at køre i noget andet' date=' end halvdelen af DK´s kørende sælgere og andet "friværdis-godtfolk" også kører i?? (læs: Audi A6 2,4 og 520D/523i)[/quote'] Høhø... Så glæder mig sig over at man bor i Sverige og køber en 530/535 søger for at den er helt anonym udenfor og muntrer sig over alle de kørende sælgere og andre godtfolk i Danmark der lige skal vise at deres bil også godt kan flytte sig. Det var nu mest udtalt i vores gamle 530dA og når Heidi kørte den, så var alle de midalderne salgsdirektører mv i deres S80 oppe på mærkerne og skulle lige vise hende hvordan man kører bil... Jeg endte denne gang med en 330iAut sedan jeg syntes den er federe end fx en 530 når man ikke skal bruges den ekstra plads. Man sidder megagodt i sportsæderne i den når man først har fået dem til at stå rigtigt (derfor, køb en med elsæder og memory hvis i er flere der bruger den!). Og så er den både komfortabel - uden at være flyder som 5'erne - og hurtig. Med hensyn til benzin vs diesel. Jeg syntes det er fedt med en benzin'er igen, den lyder altså bare rigtig skønt sådan en række-6'er både i tomgang, ved bykørsel og når den får fuld pedal... At den så er lidt dyrere at holde med "foder" end en tilsvarende diesel er trods alt til at leve med.
Guest Mogens Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 BMW "styrer" for os :) Kom sagt. Jeg er i tvivl. Audi er limo, hvor BMW'en er for folk, der elsker at køre bil. Vælg den hvis du er det. Vores '03 530d taler vi om endnu - skøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøn bil !
Buddha Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Porsche 997 turbo skulle også være en "drivers" car.....Alligevel var den blevet sat af i Kassel Bakker, såfremt jeg ikke skulle til tyskland på mine vinterdæk.....:(
Guest Mogens Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Porsche 997 turbo skulle også være en "drivers" car.....Alligevel var den blevet sat af i Kassel Bakker, såfremt jeg ikke skulle til tyskland på mine vinterdæk.....:( På min PC viser dit clip en Porsche, der kører godt og grundigt fra fotografen?
Buddha Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hør nu hvad jeg siger...... Kræver jo også lige at man fyrer den af for at følge med...... Læg lige mærke til mine gearskift....;) Fangede ham ligeud, men han kørte fra i svingene..... Ikke sjovt med 300+ på superbløde dæk i 34 graders varme..... På min PC viser dit clip en Porsche' date=' der kører godt og grundigt fra fotografen? [/quote']
Guest Mogens Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hør nu hvad jeg siger...... Kræver jo også lige at man fyrer den af for at følge med...... Læg lige mærke til mine gearskift....;) Fangede ham ligeud, men han kørte fra i svingene..... Ikke sjovt med 300+ på superbløde dæk i 34 graders varme..... På clippet ser man, at Porschen opholdes af trafikanter. Inden da er det den klassiske situation, hvor INGEN følger med gennem hurtige kurver på den tyske motorvej. Jeg har prøvet det i min 996 turbo i Tyskland masser af gange - RS'ere, AMG'er, you name it. De følger ikke med i kurverne - folk tør sikkert ikke, men dét gør man sgu i en Porsche :) OG jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du har en hurtig Audi !
credde Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvis det skal være til en firmabil, så drop dog diesel og vælg benzin - der får man nydelsen af motorlyden også :th2: Men de nye diesel motorer er rigtig gode og hurtige. Nu ved jeg ikke, hvor du arbejder osv. men, hvis det er en firmabil på danske plader - pyha, så havde jeg sgu taget en billigere bil, for jeg ville da ikke lægge så meget som en krone ekstra i den danske statskasse Men ud og prøve de forskellige muligheder og vurdér selv. Vi andre kan jo kun komme med vores egne holdninger.
Buddha Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Ok...Mogens. Nicolai og jeg kunne jo bare se det...... Inden Nicolai tager det klip har vi leget med ham i ét kvarter. Bland andet derfor jeg siger det med 300kmt og vinterdæk. På clippet ser man, at Porschen opholdes af trafikanter. Inden da er det den klassiske situation, hvor INGEN følger med gennem hurtige kurver på den tyske motorvej. Jeg har prøvet det i min 996 turbo i Tyskland masser af gange - RS'ere, AMG'er, you name it. De følger ikke med i kurverne - folk tør sikkert ikke, men dét gør man sgu i en Porsche :) OG jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du har en hurtig Audi !
Anka Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Jeg er sikker på at mange af os "halv-svenskere" elsker at køre i en "uopnåelig" bil i DK eller også tager jeg total fejl, fordi jeg pjækkede for timerne i skolen omhandlende "mangfoldighed og forståelse":laugh: SELVFØLGELIG skal man købe den bil man SELV kan lide - sorry - men helt ærligt er det ikke sjovere at køre i noget andet, end halvdelen af DK´s kørende sælgere og andet "friværdis-godtfolk" også kører i?? (læs: Audi A6 2,4 og 520D/523i) Du har da helt ret. Har selv en 335i aut. M-Sport til at pendle i. En bekendt i DK, som er salgschef og har en dødstandard 520d som firmaøse, har så ufatteligt ondt i en vis legemsdel over at en "kuli" som jeg kan trille rundt i den bil, bare fordi jeg bor i Sverige. Det er sgu rimeligt underholdende. Jeg ville vælge 530d fremfor A4 3,0 TDI.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu