Jump to content

Adresseændring - CPR-registeret

Recommended Posts

Skrevet

Jeg flyttede til Malmø for 6 uger siden. Jeg har bemærket at flere virksomheder og organisationer der abbonerer på mine adresse-ændringer hos CPR, ikke automatisk har fået min nye adresse. Eksempelvis kan nævnes min arbejdsgiver, fagforening, SU-styrelsen, 3-Mobil. Jeg har en fornemmelse af, at dette skyldes at jeg er flyttet til en adrese i udlandet. Min uddanelses-institution havde dog fået registreringen "udrejst" af folkeregisteret. Men ikke selve adressen. (At sekræteren bagefter ikke kunne tilføje min adresse manuelt, fordi systemet ikke tilladte postnumre over 4 cifre, er en anden ting :lol: ) Er der andre der kan nikke genkendende til dette?

Besvaret

Jep, det er herligt hvis man har styr på hvor man er registreret :thumbup: Skriv en mail til diverse steder med din nye adresse, det tager lidt tid, men så svært er det heller ikke. Det har fungeret fint for mig, og jeg bor nu på min 3. svenske adresse. Bonussen er så, at de steder du ikke gider modtage spam/post osv fra, dem undlader du at fortælle du er flyttet. Selv har jeg ikke modtaget det socialdemokratiske propagandalorte-medlemsblad fra min fagforening i over fem år, da de ikke fatter jeg er flyttet til Sverige for længe siden :th2:

Besvaret

Det er simpelthen et spørgsmål om at få fat i den rigtige medarbejder. Ring til borgerservice i den kommune du er fraflyttet og sig du skal have registreret en ny adresse under dit CPR-nummer. Hvis du er heldig er det klaret på to minutter - er du uheldig får du en medarbejder der mener det ikke kan lade sig gøre, men så må du bare insistere ;) Jeg er flyttet internt i Sverige en gang, og der tog det 2 omstillinger at nå den rigtige medarbejder i Københavns kommune.

Besvaret

Ingen kunne hente min udenlandske adresse, jeg stod blot som "udvandret". Dette gjalt alle offentlige myndigheder (bortset fra Skat:scared: og polisen da jeg skulle have tilsendt en lille bitte fartbøde) min bank, min arbejdsgiver, feriekonto....

Besvaret

Hvis man er I tvivl (og har en digital signatur), så kan man under alle omstændigheder checke sin registrering her: https://web.cpr.dk/gws/selvbetjening.jsp Under feltet adresse er jeg noteret som "udrejst", men herefter følger et felt adresse-linjer som indeholder min nuværende svenske adresse. Jeg har aldrig haft problemer med at modtage post fra danske institutioner.

Besvaret
Hvis man er I tvivl (og har en digital signatur), så kan man under alle omstændigheder checke sin registrering her: https://web.cpr.dk/gws/selvbetjening.jsp Under feltet adresse er jeg noteret som "udrejst", men herefter følger et felt adresse-linjer som indeholder min nuværende svenske adresse. Jeg har aldrig haft problemer med at modtage post fra danske institutioner.
Min nye svenske adresse er skam registreret i CPR. Det er sket for længst. "Problemet" er at virksomheder og institutioner som abbonnerer på adresseændringer åbenbart kun får "udrejst" i stedet for den faktiske adresse, når det drejer sig om en flytning til udlandet. Jeg må til tasterne og sende et par mails. Hmm...man kan ikke emaile til 3 kundeservice, man skal ringe. Tænkt at en virksomhed i 2008 ikke modtager emails. Tsk tsk....
Besvaret
Min nye svenske adresse er skam registreret i CPR. Det er sket for længst. "Problemet" er at virksomheder og institutioner som abbonnerer på adresseændringer åbenbart kun får "udrejst" i stedet for den faktiske adresse' date=' når det drejer sig om en flytning til udlandet.[/quote'] Det var da specielt :confused: Gad vide om der eksisterer et sekundært register? Jeg prøver lige at forske lidt mere i emnet, da jeg aldrig har haft de problemer.
Besvaret

Min danske bank har uden problemer hentet min adresse fra CPR-registreret.. også efter jeg fra et sted til et andet her i Sverige. CPR-registeret ringede jeg bare til og så ændrede de adressen manuelt uden noget bureaukratisk papirarbejde. Om det så føles trygt at hvem som helst kunne ringe og ændre min adresse er noget helt andet. Det var jo dejligt nemt :)

Besvaret

Jeg er også på min 2. adresse i Sverige - og har ikke oplevet at firmaer mv. ikke kunne få min nye svenske adresse. Jeg ringede ind til KBH folkeregister, og blev bedt om at sende en mail - og vupti, så stod jeg med ny svensk adresse i CPR registeret. Når der står "personen er udrejst" i CPR registeret - er det fordi din nye adresse ikke er indtastet i systemet. Den er ikke bare skjult - den er simpelthen ikk indtastet.

Besvaret
Når der står "personen er udrejst" i CPR registeret - er det fordi din nye adresse ikke er indtastet i systemet. Den er ikke bare skjult - den er simpelthen ikk indtastet.
Det passer altså ikke, jeg har stået korrekt altid og jeg står stadig som udrejst..... Du er udrejst, bare ik så langt:)
Besvaret
Det passer altså ikke, jeg har stået korrekt altid og jeg står stadig som udrejst..... Du er udrejst, bare ik så langt:)
ja det er rigtigt.. hvis man ikke bor i DK mere, står man som udvandret..
  • 9 months later...
Besvaret
CPR-registeret ringede jeg bare til og så ændrede de adressen manuelt uden noget bureaukratisk papirarbejde. Om det så føles trygt at hvem som helst kunne ringe og ændre min adresse er noget helt andet. Det var jo dejligt nemt :)
Du må have store overtagelses evner :p Henvendelser vedrørende anmeldelse af flytning, registreringer i CPR og udlevering af oplysninger fra CPR behandles ikke af CPR-kontoret, men skal i stedet rettes til en kommune
Besvaret
Du må have store overtagelses evner :p Henvendelser vedrørende anmeldelse af flytning, registreringer i CPR og udlevering af oplysninger fra CPR behandles ikke af CPR-kontoret, men skal i stedet rettes til en kommune
Jaja.. jeg bruger bare den terminologi folk forstår.. Det var selvfølgelig folkeregisteret i københavn jeg ringede til dengang.. og ja, mine evner i social engineering er store :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...