Enitsirk Skrevet September 22, 2008 Rapporter Skrevet September 22, 2008 Har købt lejlighed i Malmø og skal nu sørge for alt det praktiske, dertil har jeg brug for lidt hjælp mht til angivelsen af den nye adresse. Kender af gode grunde vejnavnet og nummeret:th2: men i hvilken udstrækning specificerer man sal og om det er th, mf eller tv. Helt enkelt hvad er den korrekte skrivemåde? Pft Kristine
thn Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 men i hvilken udstrækning specificerer man sal og om det er th, mf eller tv. Det gør man ganske enkelt ikke. Vejnavn og nr er nok
BS Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 De gange jeg har boet i lejlighed herovre har jeg aldrig set nogen markering af th, tv eller mf. Så hvis du bare skriver våning på. Dvs ikke sal som i dk. I sverige er "stuen" 1 vån. 1 sal=2 vån osv. Så dit navn Vejnavn, vån postnummer og by
Gio Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ofte har lejlighederne et nummer, simpelthen. Min gamle adresse var eks. Amiralsgatan 86A, 37
BS Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ofte har lejlighederne et nummer, simpelthen. Min gamle adresse var eks. Amiralsgatan 86A, 37 Ofte ja. Men mit indtryk er at lejligheds nummeret kun bliver brugt internt i foreningen. Men nu du er online så prøv at gå på www.hitta.se og søg på din nabo. Så kan du se hvordan vedkommende er listet.
thn Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 både vån og lejlighedsnr KAN puttes på. Men det er unødvendigt
Enitsirk Besvaret September 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 22, 2008 Tusind tak for de hurtige svar. Har brugt tricket med at søge på naboerne og der er ganske rigtigt ikke angivet andet end vejnavn og nummer.
Frakkel Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Det minder mig om dengang jeg kørte post i Charlottenlund. Der var ikke noget mere irriterende end folk der kun skrev sit nummer og ikke lejlighedsnummer eller sal på. Blandt budene er årsagen til manglende oplysninger at det ikke er velset at bo i lejlighed, så derfor skrev især ældre damer kun nummer, da det så så ud som om de havde hus i Charlottenlund og ikke bare et lille lejlighed i et boligkompleks. Brevbærerne i sverige er sikkert mere overbærende.
Basse Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Det minder mig om dengang jeg kørte post i Charlottenlund. Der var ikke noget mere irriterende end folk der kun skrev sit nummer og ikke lejlighedsnummer eller sal på. Blandt budene er årsagen til manglende oplysninger at det ikke er velset at bo i lejlighed' date=' så derfor skrev især ældre damer kun nummer, da det så så ud som om de havde hus i Charlottenlund og ikke bare et lille lejlighed i et boligkompleks. Brevbærerne i sverige er sikkert mere overbærende.[/quote'] Ja de kan nemlig læse åbenbart :-) står et stort skilt i de fleste ejendomme, hvem der bor hvor hehe. Men hvor alting er, er det stadig god stil, at skrive lgh. nr på syns jeg :-) især nu hvor jeg selv har gjort det griner.
plup Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Brevbærerne i sverige er sikkert mere overbærende. Det ved jeg nu ikke. Synes alt for tit vi får andre folks breve - ved af gode grunde ikke hvor mange vi selv mister, men har flere gange oplevet at min mor har spurgt: har du fået brevet...øh...næh....
thn Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 Brevbærerne i sverige er sikkert mere overbærende. Nej de har et andet system herovre. Du skal være registreret hos Skatteverket for at kunne få post (i princippet) ikke som i dk hvor det alt afgørende er om der er navn på døren.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu