BS Skrevet September 29, 2008 Rapporter Skrevet September 29, 2008 Da jeg lå på knæ og luede ukrudt kom en lille pipfugl forbi. Har flere gange set den i haven og observeret den ikke var sky. Men idag var ekstra ordinært. Den kom helt hen til mig og sad lige foran mit knæ. På billedet her er den ca 30cm fra mig. Så nu var vi 2 til have arbejde :D Er der forresten nogen der ved hvilken fugl det er? For nørderne er det taget med 50mm fast. 1/60 sec og f1.8 ISO 100. RAW selvfølgelig
Gio Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 For nørderne er det taget med 50mm fast. 1/60 sec og f1.8 ISO 100. RAW selvfølgelig Stop den lidt ned næste gang - så får du bedre dybdeskarphed Udover dén lille detalje, så er det da fascinerende! Tillykke med din lille nye ven
Homer Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Er der forresten nogen der ved hvilken fugl det er? Jeg synes det ligner en (grill)kylling?? :D
BS Besvaret September 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 29, 2008 Stop den lidt ned næste gang - så får du bedre dybdeskarphed Udover dén lille detalje, så er det da fascinerende! Tillykke med din lille nye ven Det var skam helt bevidst jeg kørte med lav DOF. For jeg kører jo ISO 100 for at beholde høj kvali.
Gio Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Det var skam helt bevidst jeg kørte med lav DOF. For jeg kører jo ISO 100 for at beholde høj kvali.Jamen...du skal jo have noget at bruge dine IS-glas til, ikke sandt!!? :D Så, lidt længere lukkertid og højere blænde = skarp grillkylling (I know...det er såre simpelt i teorien - men praksis og tid er sjældent gode venner)
BS Besvaret September 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 29, 2008 Jamen...du skal jo have noget at bruge dine IS-glas til, ikke sandt!!? :D Så, lidt længere lukkertid og højere blænde = skarp grillkylling (I know...det er såre simpelt i teorien - men praksis og tid er sjældent gode venner) Du burde da vide der ikke er IS på en Canon 50mm :D Det er heller ikke engang et L glas..Bare et helt alm glas :D Men længere lukketid kan man næppe lave noget skarpt. Men synes nu fint nok om at det kun lige er hovedet der er skarpt. Smag og behag.
homer132 Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 du har havehygget med en rødhals. http://da.wikipedia.org/wiki/Billede:Erithacus_rubecula_(Marek_Szczepanek).jpg
dannemare Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Da jeg lå på knæ og luede ukrudt kom en lille pipfugl forbi. Har flere gange set den i haven og observeret den ikke var sky. Men idag var ekstra ordinært. Den kom helt hen til mig og sad lige foran mit knæ. På billedet her er den ca 30cm fra mig. Så nu var vi 2 til have arbejde :D Er der forresten nogen der ved hvilken fugl det er? For nørderne er det taget med 50mm fast. 1/60 sec og f1.8 ISO 100. RAW selvfølgelig Hehe, sådan en fætter har jeg holdt i hånden engang. Den havde forvildet sig ind gennem terrassedøren og videre ind i stuen. Den lille stakkel nåede at gokke hovedet ind i ruden (indefra) nogle gange, så den var vist lidt ør i hovedet, og jeg kunne uden videre få fat på den og lukke den ud i friheden igen.
Gio Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Du burde da vide der ikke er IS på en Canon 50mmDén smuttede...sorry :o Fedt billed, ellers...
BS Besvaret September 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 29, 2008 Fedt billed' date=' ellers... [/quote'] Fedterøv! :D
MRoderick Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Fint billede! Og hyggeligt med småfugle. Dem ser vi ikke mange af i vores gård, hvilket undrer mig lidt .... men måske hænger det sammen med at der er et par katte fra nabo gårdene der frekventerer området :)
Gio Besvaret September 29, 2008 Rapporter Besvaret September 29, 2008 Fedterøv! :DIS-linser er alligevel også for kyllinger (meget á propos). Godt du fik poker-hånden på' date=' og blændet helt op...(og en lukkertid på 1/1500) :p
thomas_lund Besvaret September 30, 2008 Rapporter Besvaret September 30, 2008 Vi har en 10-20 styk af dem i haven disse dage - skarpt reduceret af tilstædeværelsen af vores 2 katte :-D De gik efter insekter i nylig fældet træ som var kløvet. Var helt vildt at se alle de små kræ fræse rundt.
SanneJ Besvaret September 30, 2008 Rapporter Besvaret September 30, 2008 Ahj BS, en fugl som lyser langt väk med sit röde bryst, det er ikke så svärt... nu ved jeg hvad I skal have i indflytnings/lillefyrgave:rolleyes::th2:
Toft Besvaret September 30, 2008 Rapporter Besvaret September 30, 2008 Det var præcis sådan en fugl som fløj indenfor i mit værksted i søndags Så fløj den ned i den anden ende og sad i vindueskarmen og gloede ud af vinduet, indtil jeg kom hen til den og åbnede vinduet så den kunne flyve ud i det fri igen :) Tænkte sgu også at det var da utroligt at den ikke forsøgte at flygte, men bare ventede på at blive lukket ud af vinduet ...det skulle da lige have været en mongol kat der havde forvildet sig ind i værkstedet hehe
dkrath Besvaret September 30, 2008 Rapporter Besvaret September 30, 2008 Er jeg den eneste der tænker 'hvem fanden har sit kamera med når man laver havearbejde?' .... eller :D
BS Besvaret September 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 30, 2008 Er jeg den eneste der tænker 'hvem fanden har sit kamera med når man laver havearbejde?' .... eller :D Nu er jeg nok et sær tilfælde hvad kamera angår. Men jeg rejste mig skam op og gik ind efter det. Fuglen sad bare og kiggede på mig da jeg kom tilbage somom den sagde" Hvor blev du af?" Det var sq lidt sjovt.
dkrath Besvaret September 30, 2008 Rapporter Besvaret September 30, 2008 Nu er jeg nok et sær tilfælde hvad kamera angår. Men jeg rejste mig skam op og gik ind efter det. Fuglen sad bare og kiggede på mig da jeg kom tilbage somom den sagde" Hvor blev du af?" Det var sq lidt sjovt. Hehe, tænkte nok det var sådan. Men det andet lød ellers godt ik :D?!.. godt billede du har fået taget der :th2:
Kenneth J Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 Er jeg den eneste der tænker 'hvem fanden har sit kamera med når man laver havearbejde?' .... eller :D Det var nu også min første tanke... :D Men sjovt er det da, og flot billede!
Mohlin Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 Rødhals (Rödhake på svenska, Red Robin på engelska) är pest att ha i trädgården om man har katter. De (fåglarna) är nämligen inte så skygga, och de sitter ofta på marken. Så det är bara att smyga fram och ta en, om man är katt. Vi gör vad vi kan för att katterna inte ska ta dem, eller andra fåglar, men just Rødhalsen är tyvärr ett lätt offer. Fantastisk bild!! Har du träffat fågeln igen?
BS Besvaret October 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 1, 2008 Rødhals (Rödhake på svenska, Red Robin på engelska) är pest att ha i trädgården om man har katter. De (fåglarna) är nämligen inte så skygga, och de sitter ofta på marken. Så det är bara att smyga fram och ta en, om man är katt. Vi gör vad vi kan för att katterna inte ska ta dem, eller andra fåglar, men just Rødhalsen är tyvärr ett lätt offer. Fantastisk bild!! Har du träffat fågeln igen? Ja jeg så den her til formiddag ude på vores græsplæne. Utroligt nok har den overlevet naboens 2 katte i lang tid...Håber det fortsætter sådan.
Gio Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 Ja jeg så den her til formiddag ude på vores græsplæne. Utroligt nok har den overlevet naboens 2 katte i lang tid...Håber det fortsætter sådan.Det er sgu' "nuser" - din lille nye ven, som du nu vil kigge efter hver dag ;) Har du tænkt på et navn? Jeg har fået mokket EOS'en ud af pakkenellikerne - og nu er den ladt og klar i vindueskarmen. Så skal vi fa'me ha' nogle pip-billeder her i tråden
Toft Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 Jeg har fået mokket EOS'en ud af pakkenellikerne - og nu er den ladt og klar i vindueskarmen. Altså en, Extreme Overkill Shotgun
Gio Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 Altså en' date=' Extreme Overkill Shotgun [img']http://www.langkawi.dk/smileys/a1325.gifSådan cirka, jeps... *pip-piZAPP...PÆP!?*
don j Besvaret October 1, 2008 Rapporter Besvaret October 1, 2008 havearbejde er da sjovest når vejret er godt og man kører på sådan en fætter her og flår hele lortet op. den larmer sviner og flytter det meste. og så er der plads til flammekaster (ukrudtsbeænder) i tilfælde af at små pippende skadedyr skulle indfinde sig på matriklen. har lige fjernet 100m2 overgroet ukrudts helvede med sådan en sag samt fjernet 50m2 fliser og øbrud. og det var uden at stå af en eneste gang hehe.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu