Jump to content

EL for 42 dage - det var da ikke "billigt" ?

Recommended Posts

Skrevet

Har netop modtaget min første elregning fra E.ON Elregningen er for 42 dage, og et forbrug på 125 kwh. (15/08-2008 - 25/29-2008) Havde det indtryk af at El var en del billigere i Sverige i forhold til prisen i Danmark. Men forskellen er måske slet ikke så stor? :confused: Her er regningen: Årsavgift 42 dage: 31,76 EL 125 kwh: 91,37 Energiskatt: 33,75 MOMS: 39,22 Summa elhandel: 196,10 Abonnemang 42 dage: 60,76 Elöverföring: 125 kwh: 45,06 MOMS: 26,46 Summa nätavgift: 132,28 Total pris inkl moms: 328,- Det giver en pris på 2,62 kr/kwh /Jolin PS. Jeg har skiftet over til Kundkraft for nyligt. Så slipper jeg i det mindste for årsavgift.

Besvaret
Har netop modtaget min første elregning fra E.ON Elregningen er for 42 dage, og et forbrug på 125 kwh. (15/08-2008 - 25/29-2008) Havde det indtryk af at El var en del billigere i Sverige i forhold til prisen i Danmark. Men forskellen er måske slet ikke så stor? :confused: Her er regningen: Årsavgift 42 dage: 31,76 EL 125 kwh: 91,37 Energiskatt: 33,75 MOMS: 39,22 Summa elhandel: 196,10 Abonnemang 42 dage: 60,76 Elöverföring: 125 kwh: 45,06 MOMS: 26,46 Summa nätavgift: 132,28 Total pris inkl moms: 328,- Det giver en pris på 2,62 kr/kwh /Jolin PS. Jeg har skiftet over til Kundkraft for nyligt. Så slipper jeg i det mindste for årsavgift.
Jeg ved ikke helt hvad det er for nogen datoer du arbejder med, meeen, skulle vi nu ikke lige :D Hvad jeg kan se på e-on's hjemmeside, så reklamerer de med en pris på ~71øre/kWh. Men med lidt abonnement, afgifter og lidt til, så er vi hurtigt oppe på en lidt hamper pris..
Besvaret

Jeg har lige fået årsopgörelsen fra Köbenhavns Energi, har betalt ca. 4 DKK/kWh, så lidt billigere er det da ;-) Er det ikke fordi nogle af afgifterne/abonnemangsavgift er for längere tid end 42 dage som prisen er så höj?

Besvaret

Nu er E.On ikke kendt for at være billige, Ihvertfald ikke hvis man har Tilvidere pris. Så det er en god ide at Lave en aftale med sit elselskab Bundet / Rørlig alt efter smag. Er selv meget tilfreds med Kundkraft :love2:

Besvaret
Jeg har lige fået årsopgörelsen fra Köbenhavns Energi, har betalt ca. 4 DKK/kWh, så lidt billigere er det da ;-) Er det ikke fordi nogle af afgifterne/abonnemangsavgift er for längere tid end 42 dage som prisen er så höj?
Ja okay, 4 DKK/kwh DÉT er dyrt. :surprise: Jeg troede prisen lå mellem 2-3 DKK i Danmark alt efter hvor i landet man boede. Jeg har kun betalt årsafgift + abb for de 42 dage/125 kwh. Så det er ikke derfor.
Besvaret

Jeg har hørt et rygte om at hvis man skifter til anden udbyder f.eks. Kundkraft at man så kan risikere at være uden strøm nogle dage. Nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?

Besvaret
Jeg har hørt et rygte om at hvis man skifter til anden udbyder f.eks. Kundkraft at man så kan risikere at være uden strøm nogle dage. Nogen der kan bekræfte/afkræfte dette?
No way, det forekommer ikke.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...