Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Vi er førstegangskøbere og har fået lavet følgende finansieringsforslag hos Nordea. Umiddelbaret lyder renten lidt høj?? 75% Bottonlån 2.250.000 sek med variabel rente pt. 6.32% løbetid 50 år. 15 % Topplån 450.000 sek med variabel rente pt. 6.62 løbetid 30 år 10 % banklån 300.000 sek med variabel rente 7.82 % løbetid 10 år Nogen der vil kommentere?

Besvaret

Hvis det er standard, så burde renten jo kunne presses ned.. Jeg kan se at renten på et tilsvarende banklån hos swedbank er på 6.40% så det er da alligevel en del...

Besvaret
Hvis det er standard' date=' så burde renten jo kunne presses ned.. Jeg kan se at renten på et tilsvarende banklån hos swedbank er på 6.40% så det er da alligevel en del...[/quote'] Swedbanks rørlig ligger på 6,23 - og jeg fik 0,16 renterabat (3 måneder siden) uden at gøre andet end at spørge. Så der skulle være mulighed for at få den lidt ned
Besvaret

Hvad tror du vi kan forvente af rente på botton og topplån hvis vi presser dem lidt? Så vidt jeg kan læse mig til så er disse renter ca 2 % lavere end banklånet. Det vil jo sige banklån omkring 6.40% og de øvrige 2 lån på maks 5 % i rente..??

Besvaret
Hvad tror du vi kan forvente af rente på botton og topplån hvis vi presser dem lidt? Så vidt jeg kan læse mig til så er disse renter ca 2 % lavere end banklånet. Det vil jo sige banklån omkring 6.40% og de øvrige 2 lån på maks 5 % i rente..??
Den forstod jeg ikke lige?
Besvaret

Altså hvis vi regner med banklån på omkring 6.40% og man normalt siger at botton og topplån er 2 % billigere, så er der en ret stor forskel i forhold til det vi har fået tilbudt...

Besvaret
Altså hvis vi regner med banklån på omkring 6.40% og man normalt siger at botton og topplån er 2 % billigere' date=' så er der en ret stor forskel i forhold til det vi har fået tilbudt...[/quote'] Jeg tror ikke på at du får hverken banklån 6,40 eller botton til omkring 5. Botten ligger lige omkring 6%+ for tiden Det du har fået tilbudt ser meget rimeligt ud. Måske 0,20-0,30 for højt, men eller fint
Besvaret

Er bankerne stadig villige til at lave nye lån? Jeg havde en ide om at de var blevet ekstremt forsigtige, pga finanskrise og derfor afventende med at lave nye udlån, men dette er måske ikke nået til privatsegmentet endnu?

Besvaret
Er bankerne stadig villige til at lave nye lån? Jeg havde en ide om at de var blevet ekstremt forsigtige' date=' pga finanskrise og derfor afventende med at lave nye udlån, men dette er måske ikke nået til privatsegmentet endnu?[/quote'] De er stadigvæk villige. Dog kræver nogle banker at man skal kunne have råd til at betale en rente på 10%. Om renten skulle ende deroppe.
Besvaret

Tommelfingerreglen blandt svenske banker er at man skal kunne have luft i budgettet til at klare en rentestigning på 3%-point. Men de kigger nok lidt strammere på budgetterne i dag, end de gjorde for et år siden.

Besvaret

Jeg tror du blander begreberne sammen. Man plejer at sige at toplån er 2% dyrere end bundlån (om hvorvidt banklån yderligere er 2% dyrere skal jeg ikke kunne sige), og man deler et huslån op i 25% toplån og 75% bundlån. Normalt udgår de 10%, da man erlægger dem kontant (handpenning). Dvs. du har sådan set splittet dit toplån op i 2 dele; så de 25% er begge at betragte som toplån. At du har fået lov at betale et toplån af over 30 år må jeg nok sige; det er jo bankens garanti, og den del af lånet de vil have tilbagebetalt hurtigst. Normalt løber det ikke mere end over 10 år. Så det kan du da glæde dig over ;-).

Besvaret

Vi fik også lån hos nordea toplån ville de have vi skulle betale over 30 år, valgte dog 5 år vi har en rentesats der hedder 6,42 % på både bund og toplån, det er variabelt, startede på 3.45 mener jeg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...