Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://www.autoblog.com/2008/10/10/rufs-electric-porsche-breaks-cover/ Powered by a three-phase electric motor that offers about 200 horsepower along with an impressive 480 lb.-ft. of torque, the eRUF Model A can reportedly hit 60 miles per hour in under seven seconds and can reach a top speed of 160. Power comes from a lithium iron phosphate battery pack, which produces 317-volts and 480-amps and is made up from 96 individual cells. A full charge takes a rather long 10-hours, and regenerative braking is included in the package allowing for a range of up to 180 miles. From the outside, you'd never really know that something was different about this 997, except that it doesn't produce that soul-stirring flat-six sound. This is still just a concept and its specifications are subject to change. 20u1yf6.png
Besvaret
Nu er jeg LANGT fra Porsche fan' date=' men det dér... Nej... Bare nej!![/quote']Batterier og alternativ fremdrift er fremtiden. Med tiden, så bliver almindeligt brændstof nærmest forbudt, og prissat uhyrligt. Derudover skal man nok også have en special tilladelse til at brænde det af i en motor ;) Ergo må i nøjes med at nyde lyden af jeres sportsvogne indvendigt, da disse sandsynligvis alle vil komme med lydsystemer der leverer den rigtige lyd - syntetisk. Så er der til gengæld også flere at vælge i mellem, skulle man få lyst til at nyde lyden af en 12 cylindret et-eller-andet. Man kommer nok også til at kunne downloade motorlyde fra nettet (ligesom med ringetoner i dag :lol:) Udvendigt siger bilen stadig "whiiirrrrrrrrrrrr". Men det er miljø-venligt, og forbliver ikke et valg i fremtiden. Vi kommer alle til at sluge nogle kameler indenfor et årti e.l. Og forbrændingsmotorer, med dertil hørende udledning af skadelige partikler og gasser, er jo allerede voldsomt i skudlinien. Det er til vores alles bedste, hvis vi vil beholde en grøn planet at leve på.
Besvaret

Jeg syntes da egentlig konceptet er meget fedt, at en luxus tuner kan tilbyde et grønt koncept til eksisterende luksus biler, istedet for bare mange HK. (hvis jeg havde finanserne, kunne jeg da godt være interesseret i en Mercedes SL efter samme koncept) Syntes det sætter El-Drift i et godt perspektiv. 550kg batterier af hvad må forventes at være bedste kvalitet på markedet, kan ved maximal økokørsel drive bilen små 300km. og kræver derefter 10 timer til opladning (og sikkert et par timer mere til nedkøling) Kunne godt tænke mig at se en pris på den samlede pakke. Men det viser fint hvor lang vej der er, før batterier kan bruges som eneste drivmiddel i almindelige biler.

Besvaret

Gad vide hvordan CO2 regnskabet lyder på en sådan bil. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg tvivler på, at den er specielt meget mere miljø rigtig end en tilsvarende benzin bil lige pt!

Besvaret

Du skal jo huske at kombinere bilen med din egen vindmølle i baghaven:th2:

Gad vide hvordan CO2 regnskabet lyder på en sådan bil. Jeg skal ærligt indrømme' date=' at jeg tvivler på, at den er specielt meget mere miljø rigtig end en tilsvarende benzin bil lige pt![/quote']
Besvaret
Da jeg læste eRUF troede jeg kort at det var en afart af de tossede skinnebiler =)
Syntes det sætter El-Drift i et godt perspektiv. 550kg batterier af hvad må forventes at være bedste kvalitet på markedet, kan ved maximal økokørsel drive bilen små 300km. og kræver derefter 10 timer til opladning (og sikkert et par timer mere til nedkøling)
Vi sad et par og havde en snak om dette forleden. Der findes teknologier der gør det muligt at lade sådan et batteri 90% op inden for kort tid 15-30 minutter. Ulempen er bare at du har brug for et jævnt tykt kabel og sikkert også en transformer station. Løsningen ville sikkert være 2 stik i bilen: Et til 220V/380V og et til "on the run" ladning :) Så kunne bilen lade op hjemme (over night) og hurtigt mens du rejste. Tankstation branchen ville sikker ikke være kede af det, for pludselig havde du kunder som blev i butikken i 15-30 minutter :) Overstående løsning vil dog nok betyde noget for batteriets levetid, men det er en anden sag :)
Gad vide hvordan CO2 regnskabet lyder på en sådan bil. Jeg skal ærligt indrømme' date=' at jeg tvivler på, at den er specielt meget mere miljø rigtig end en tilsvarende benzin bil lige pt![/quote'] CO2 regnskabet fikses med Atom Kraft indtil vi har en holdbar løsning i form af Geotermisk, bølge, vind, vand, sol eller hamstere. Det kan godt tænkes at det ikke er 100 % miljø rigtigt, men det er bedre, billigere og jeg vil klart foretrække det frem for at pumpe CO2 ned i undergrunden :)
Besvaret

en porche der ikke brænder benzin af:sick: det er sgu da ligeså slattent som en skinkesalat uden skinke overhældt med varm prips og derefter dyppet i 110% rent nederen. med andre ord det blasfemi

• 2 weeks later...
Besvaret

Mere eRUF: http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=2&article_id=7182 On winding roads, the E-Ruf's 4200-lb. weight is apparent as soon as you make a quick steering input. The batteries alone weigh some 1200 lb., and occupy all of the trunk space up front and all of the room inside the big hump where the back seat used to be. Naturally, the balance of the car is not nearly (nor is expected to be) the same as the standard 997's. Ruf would like the E-Ruf to hit 60 mph in under 7 seconds, reach a top speed of 160 mph and have a maximum range of between 155 to 200 miles depending on driving conditions. We can also expect improved handling worthy of the Ruf name.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...