Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg har et problem. Jeg kan ikke komme på alle sider på nettet. Lige nu kan jeg ikke komme på www.facebook.com eller www.google.com. Fejlen er periodisk men kun på nogle sider. På mit net som er via foreningen er der først tilsluttet en megaphone boks til IP telefoni og derefter min router. Jeg troede først at det var min router som er gået død pga. det er en lidt ældre sag så jeg købte en ny i dag, men lige meget hjælper det. Jeg har prøvet at sætte min pc dikretkte til vægen og der lader det til at fungere, men ligeså snart der er en router og/eller megaphone imellem så virker det ikke hele tiden. En anden sjov ting er at alle de applicationer der kører ved brug af nettet og kører mod en ip adresse er hele tiden kørende, mens dem der skal lave et DNS opslag driller. Har I nogen ider til hvad der kan være galt? Jeg har Bahnhof og bor i Ellstorp. Bahnhof siger at deres server ikke fejler noget. Det næste er at jeg kobler mig på min nabos net for at se om han har samme problemer:rolleye::rolleye::rolleye: Nå ja, på mit 3 net forbindelse der virker disse sider uden problemer. Yderligere info er at der er flere pc'er på nettet og de har alle samme problem. Kom med gode forslag da jeg er løbet tør for dem selv. Nenad

Besvaret
Har du prøvet at bruge nogle andre DNS servere' date=' end dem din udbyder giver dig via DHCP?[/quote'] Hejsa Pinligt, det havde jeg ikke lige tænk på at prøve. Jeg havde llers lge lavet et dns flush men lige meget hjælp det. Jeg søger lige efter nogle DNS server på live.com nu hvor google ikke er kørende. Mvh Nenad
Besvaret

Det lyder bestemt som om din udbyders DNS-servere er lettere FUBAR'ed. Det kan hænde at de kløjs i det til tider - men det plejer at rette sig igen. Ja - prøv at hitte nogle åbne DNS-servere, og brug dem i stedet.

Besvaret
Det lyder bestemt som om din udbyders DNS-servere er lettere FUBAR'ed. Det kan hænde at de kløjs i det til tider - men det plejer at rette sig igen. Ja - prøv at hitte nogle åbne DNS-servere, og brug dem i stedet.
Hejsa Jeg har fundet nogle free dns server, men jeg kan ikke pinge dem, så kan jeg heller ikke komme videre ud i verden. Jeg har prøvet med telia dns server, dem kan jeg godt pinge, men det er nok ikke det samme som at jeg også kan lave opslag på dem. Nogen der har nogen velfungerende dns server som er frit tilgænglige som jeg kan teste på? Nu er jeg også i tvivel, er det nok at jeg ændre det i første omgang på den ene af mine netkort eller skal jeg gør det på routeren? På forhånd tak Nenad
Besvaret
Nogen der har nogen velfungerende dns server som er frit tilgænglige som jeg kan teste på?
Hvis du kommer fra en fast IP, kan jeg fra denne give dig adgang til at bruge et par DNS-servere, som jeg har stående hos UNI-C i Lyngby.
Nu er jeg også i tvivel' date=' er det nok at jeg ændre det i første omgang på den ene af mine netkort eller skal jeg gør det på routeren?[/quote'] Hvis du blot sikrer dig, at din PC bruger "de rigtige" navneservere, så skidt med hvad der står konfigureret i din router (med mindre disse smides af sted til din PC sammen med DHCP leases og derved potentielt overskriver, hvad du end selv måtte have indtastet manuelt).
Besvaret
Hvis du kommer fra en fast IP' date=' kan jeg fra denne give dig adgang til at bruge et par DNS-servere, som jeg har stående hos UNI-C i Lyngby.[/quote'] Hejsa Jeg har fast IP, pga. mit arbejde krævede fast IP til VPN osv... Min IP er 85.24.136.7. Tak på forhånd Nenad
Besvaret
Hejsa Jeg har fast IP, pga. mit arbejde krævede fast IP til VPN osv... Min IP er 85.24.136.7. Tak på forhånd Nenad
OK, prøv engang at benytte 130.228.0.229 og 130.228.0.230. Du burde have hul igennem til dem nu.
Besvaret
OK' date=' prøv engang at benytte 130.228.0.229 og 130.228.0.230. Du burde have hul igennem til dem nu.[/quote'] Wowwwww, der er fart over feltet lige nu og alt svarer som det skal. 1000 tak for hjælpen. Jeg kontakter bahnhof i morgen og snakker med deres support igen. Hav en god nat Nenad
Besvaret

Jeg har samme problem (en del com sider virker kun periodisk tilgængelige) og er koblet op via teleservice. Troede det var et spørgsmål om routningen fra min udbyder, når lokale/europæiske sider virker uden delay. Vil lige prøve med alternativ dns.

Besvaret
Jeg har samme problem (en del com sider virker kun periodisk tilgængelige) og er koblet op via teleservice. Troede det var et spørgsmål om routningen fra min udbyder' date=' når lokale/europæiske sider virker uden delay. Vil lige prøve med alternativ dns.[/quote'] Har det hjulpet dig? Jeg har ingen problem længer, det har mine naboer til gengæld mens BahnHof siger at de heller ingen problemer har. Bestyrelsen vil tage fat i dem for at se om de vil fikse dette eller der skal skiftes udbyder. Mvh Nenad
Besvaret
Pas på med dette. Public DNS servere eller Rogue DNS servere er ikke et ukendt fænomen og det kan betyde at de henviser dig til sider som indeholder skadelige ting. Nu kan jeg se at du har fået nogle igennem UNI-C og det er helt fint, men dem du finder på google er nødvendigvis ikke nogle som ønsker at give dig de rigtige sider.
Besvaret
Har det hjulpet dig? Jeg har ingen problem længer, det har mine naboer til gengæld mens BahnHof siger at de heller ingen problemer har. Bestyrelsen vil tage fat i dem for at se om de vil fikse dette eller der skal skiftes udbyder. Mvh Nenad
Det havde ikke mærkbar effekt at skifte til DNS'er i f.eks. usa, men jeg har konstateret, at udover at have lange svartider helt lokalt på min gateway i teleservices net, så har jeg seriøst mange hop til amerikanske sider, så der ligger klart en mulighed for timeout undervejs. Alt efter hvilke sider jeg prøver at trace, så peer'er teleservice med swipnet og telia, men med 6-8 hop før jeg kommer ud af sverige. og med 10+ hop i usa, så skal det jo gå galt :sad: Jeg ved ikke om den svenske peering/exchangepunkt er dårligere end de danske, men jeg synes at erindre at min danske tdc ADSL var på DIX'en eller i et udenlandsk net i ca. 4 -5 hop? Prøver jeg fra min distancearbejdsplads (som er på en kommerciel fiberforbindelse), så sparer jeg 3-6 hop, sammenlignet med den private svenske forbindelse.F.eks tager facebook.com 12 hop hjemmefra, men kun 9 hop fra job. Og med linkedin.com er det helt galt, fordi der er så mange hop i usa. 14 fra job og 17 fra hjemmet :thumbdown.
Besvaret
Blot til info: Serverne' date=' jeg tilboed Nenad at bruge, har intet med UNI-C at goere (ud over at de staar fysisk placeret hos dem, altsaa).[/quote'] Det kunne jeg forstå.. men eftersom de bliver hostet der, går jeg udfra at de ikke er rouge og jeg vil nødigt skyde dig noget i skoene jo :)
Besvaret
Det havde ikke mærkbar effekt at skifte til DNS'er i f.eks. usa, men jeg har konstateret, at udover at have lange svartider helt lokalt på min gateway i teleservices net, så har jeg seriøst mange hop til amerikanske sider, så der ligger klart en mulighed for timeout undervejs. Alt efter hvilke sider jeg prøver at trace, så peer'er teleservice med swipnet og telia, men med 6-8 hop før jeg kommer ud af sverige. og med 10+ hop i usa, så skal det jo gå galt :sad: Jeg ved ikke om den svenske peering/exchangepunkt er dårligere end de danske, men jeg synes at erindre at min danske tdc ADSL var på DIX'en eller i et udenlandsk net i ca. 4 -5 hop? Prøver jeg fra min distancearbejdsplads (som er på en kommerciel fiberforbindelse), så sparer jeg 3-6 hop, sammenlignet med den private svenske forbindelse.F.eks tager facebook.com 12 hop hjemmefra, men kun 9 hop fra job. Og med linkedin.com er det helt galt, fordi der er så mange hop i usa. 14 fra job og 17 fra hjemmet :thumbdown.
Jeg oplevede samme problem for nogle dage siden igennem Telia's net i Sverige .. Amerikanske sider som facebook, linkedin etc. timede ud eller svarede meget langsomt, det drejede sig dog kun om 15-20min så kom de op igen..
  • 2 weeks later...
Besvaret
Fik du løst problemet med din udbyders DNS' date=' og kan jeg fjerne dig igen fra 130.228.0.229/130.228.0.230?[/quote'] Hejsa Jeg har ikke lige været på forumet i noget tid. Du må gerne slette mig og tak for hjælpen. Jeg er flytter udbyder pga. dns'en har været nede igen samt deres smtp server endnu engang. Har fået nok af dem. Takker Nenad

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...