Rikke Rost Skrevet November 21, 2008 Rapporter Skrevet November 21, 2008 Undrer mig over et par småting. Når jeg logger på med en XP client, så starter den en ny session på serveren....Altså jeg får ikke direkte adgang til at se skrivebordet på serveren. Men der bliver skabt et eget skrivebord.... Hvorfor det??? Og hvordan ændrer man det, så man kan bruge consol sessionen på serveren??? Kan man ikke det, så ser jeg nemlig ikke megen fidus i remote desktop....:(
Rene Besvaret November 21, 2008 Rapporter Besvaret November 21, 2008 Start mstsc /console, eller mstsc /admin hvis du har installeret den nye rdp client, som blandt andet findes i xp serice pack 3, så komme du på session 0, eller console sessionen.
larsk Besvaret November 21, 2008 Rapporter Besvaret November 21, 2008 Du skal være logget ud af consol-sessionen, ellers får du den ikke, og så skal du bruge serverens lokal-admin, som konto, når du logger ind via rdp'en (ikke på xp'en, men i sessionen).
Bjarne233 Besvaret November 21, 2008 Rapporter Besvaret November 21, 2008 Start mstsc /console' date=' eller mstsc /admin hvis du har installeret den nye rdp client, som blandt andet findes i xp serice pack 3, så komme du på session 0, eller console sessionen.[/quote'] Ahva for en fisk ??? :D
Gio Besvaret November 21, 2008 Rapporter Besvaret November 21, 2008 Ahva for en fisk ??? :Dmstsc = Microsoft Terminal Services Client rdp = remote desktop protocol Med andre ord, ét af de værktøjer (og én af de protokoller) os IT-dudes bruger til daglig. Ved at køre mstsc /v:[COLOR="DarkRed"]servernavn_eller_ip[/COLOR] /f /console fra en kommandoboks, eller Kør/Run, så har vi mulighed for at komme på forskellige servere rundt omkring. Derved kan vi fjernstyre dem, so to speak :D Som almindelig "hjemme-bruger" på eks. XP, så kan du læse lidt om dine muligheder via Remote Desktop hér. Så kan du jo starte med at lege spøgelse på jeres hjemme-pc'er
Rikke Rost Besvaret November 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2008 Så kører det..........:) Takker.
Rene Besvaret November 21, 2008 Rapporter Besvaret November 21, 2008 Hmm, ja måske ikke den mest brugervenlige beskrivelse jeg gav der. Men gik ud fra at siden der var hul igennem, så var det mest et parameter problem. Fint at en anden lige kunne supplere op :) Men ser ud til at op er tilfreds nu.
Rikke Rost Besvaret November 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2008 Ja...Forbindelse er der masser af.....Jeg var bare irreteret over at jeg ikke kunne få Id0 på serveren... Men det blev fikset med /admin så det var verdensklasse :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu