Guest jxhab Skrevet November 24, 2008 Rapporter Skrevet November 24, 2008 Med udsigten til faldende huspriser i storkøbenhavn, samt stigning på prisen på pendling på Øresundsborn, overvejer du at flytte retur til Danmark?
zabel Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Kursen? Sig mig har i helt glemt kursen på SEK??? Det er da kun blevet mere attraktivt at bo i sverige!!!
Lollikken Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Med opsigten til faldende huspriser i storkøbenhavn' date=' samt stigning på prisen på pendling på Øresundsborn, overvejer du at flytte retur til Danmark?[/quote'] Jeg tror måske det ville være mere interessant at spørge: "Hvis du/I skulle flytte tilbage til DK, hvorfor skulle det så være?" Og så ellers liste de mest normale årsager (Her er nogle af mine bud): * Økonomi * Trives ikke i Sverige / For langt fra venner og familie (Kan evt. være 2 punkter) * Børn skal vokse op i DK * Rejsetid (Pendler) osv. Evt. slutte af med en "Jeg bli'r sku!" så vi andre også ka' stemme med :D
Guest jxhab Besvaret November 24, 2008 Rapporter Besvaret November 24, 2008 Jeg tror måske det ville være mere interessant at spørge: "Hvis du/I skulle flytte tilbage til DK, hvorfor skulle det så være?" Og så ellers liste de mest normale årsager (Her er nogle af mine bud): * Økonomi * Trives ikke i Sverige / For langt fra venner og familie (Kan evt. være 2 punkter) * Børn skal vokse op i DK * Rejsetid (Pendler) osv. Evt. slutte af med en "Jeg bli'r sku!" så vi andre også ka' stemme med :D Ja du har helt ret, det var bare en hurtig afstemning, i realiteten kan vi lave en til med lidt flere muligheder, folk skal nok stemme igen tror jeg
credde Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Det kunne også være interessant at have en afstemning om, hvor lang tid i Sverige de, der overvejer at flytte tilbage, har boet. Mit eget gæt er, at de fleste er fra folk der er flyttet over fra 2007 og fremad, men det er kun et gæt.
rasmusrene Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Har boet her siden 2006 har en kæreste og 2 unger i dagis, vi har igen planer om at skulle flytte til Danmark igen, heller ikke ude i fremtiden.
Toft Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Nej, hvorfor skulle jeg overveje at flytte til DK Kan ikke se mig selv forlade huset her i udkanten af Skurup, til fordel for et hus i et sølvbryllupskvarter i Køge :thumbdown Penge er ikke alt.
M&M's Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Vi skal heller ikke tilbage... not now, not ever ;)
BS Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Nej, hvorfor skulle jeg overveje at flytte til DK Kan ikke se mig selv forlade huset her i udkanten af Skurup, til fordel for et hus i et sølvbryllupskvarter i Køge :thumbdown Penge er ikke alt. Synes det samme som Toft (bare med andre bynavne) :D
Pede Besvaret November 25, 2008 Rapporter Besvaret November 25, 2008 Selvom boligpriserne i DK er faldet har rentestigninger gjort at samlet set er udgiften til bolig den samme som da boligpriserne toppede i 2006 så det alene kan jo ikke gøre det attraktivt at flytte tilbage til DK. Som en anden sagde så gør den lave SEK kurs det jo tilsvarende attraktivt at blive i Sverige. Nu skal økonomi jo ikke være det eneste parameter for at bo et sted (hvis man har økonomisk mulighed for at se lidt stort på netop det). Mange andre ting spiller jo ind men først og fremmest handler det vel om man trives hvor man bor. I det daglige tænker jeg ikke over at jeg IKKE bor i DK for jeg trives og har ingen tanker om hvad vi gør om mange år. Nu bor vi i Sverige og det kan være vi fortsætter med det. Det tror jeg er det mest sandsynlige...
st1berg Besvaret November 28, 2008 Rapporter Besvaret November 28, 2008 Skal heller ikke tilbage, økonomien fylder selvfølgelig noget i det billede men er ikke alt. Her bor vi tæt på vandet, tæt på min datters (gode) skole, tæt på der hvor min datter går til ridning, min søn går i en børnehave hvor der meget plads (modsat på frederiksberg hvor vi boede før, der var det i en lejlighed på 1. sal), vi har næsten dobbelt så meget plads som før vi flyttede til SE. Der er ikke nogen der enten er blevt stukket ned, skudt eller voldtaget i de snart 2 år vi har boet her, så jeg er ikke urolig ved at lade børnene lege udenfor..... Tager man disse ting isoleret er der jo intet der skulle kunne overtale mig til at flytte tilbage til KBH. Lægger man dertil de økonomiske aspekter oveni, så er al tvivl forduftet, skulle der alligevel være nogen tilbage så er der en ting stor ting tilbage...... Biler! Med det i tanke er det jo helt til grin at forestille sig at flytte tilbage til :rolleye::fight:KBH
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu