Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er barselsreglerne når faderen er dansk og moderen er svensk? Får man et samlet klippekort eller hvordan koordinerer myndighederne i SE og DK. Findes der et fælles sæt regler? Synes alle indlæg handler om danske forældre i Sverige og det kan jeg desværre ikke rigtigt bruge til noget. Mvh. Thomas

Besvaret

Det er ikke jeres nationalitet, men hvilket land I arbejder i, der er afgørende. Försäkringskassan er ifølge en artikel i Sydsvenskan forleden ved at udarbejde et nyt regelsæt for situationer, hvor den ene forælder arbejder i Sverige, og den anden i Danmark, så spørg Försäkringskassan eller ØresundDirekt.

Besvaret
Hvordan er barselsreglerne når faderen er dansk og moderen er svensk? Får man et samlet klippekort eller hvordan koordinerer myndighederne i SE og DK. Findes der et fælles sæt regler? Synes alle indlæg handler om danske forældre i Sverige og det kan jeg desværre ikke rigtigt bruge til noget. Mvh. Thomas
De snakker sammen kommunerne, Skal du på barsel skal du have papir med fra konens kommune om hvor mange timer hun har brugt. Men vær opmærksom på at bruger du en dag, tager de en uge fra hende:rolleye:
Besvaret

Det er jeg ikke helt med på de 2 gange (05 & 06) min bedre ½del har været på barsel har FK da kun tage de dage han har været på barsel. På den første tog de så godt nok en uge pr 5 dage men på den sidste Fik vi et stykke papir fra arbejdsgivers side at det var 5 dages barsel han holdte og så trak FK 5 dage. Vi har altså ikke oplevet at de tager en uge fra mig for hver dag han holder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...