Lollikken Skrevet December 3, 2008 Rapporter Skrevet December 3, 2008 Hep Hvis jeg skal hæve et større beløb kontanter (dog stadig under 10k SEK :D) i Sverige på mit visakort, kan jeg så gøre det i en bankomat, eller skal jeg ind i en bank og betale et gebyr af en anden verden? /L
Guest Trine Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Hep Hvis jeg skal hæve et større beløb kontanter (dog stadig under 10k SEK :D) i Sverige på mit visakort, kan jeg så gøre det i en bankomat, eller skal jeg ind i en bank og betale et gebyr af en anden verden? /L Hvis du har lidt tid så hæv dit maks beløb i automaten et par dage i rap. Ved ikke om det er 3000 eller 6000 der er maks pr dag. Kommer vel an på om du taler om et svensk eller dansk visakort....
BS Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Hvis du ellers bare går i din egen bank koster det ikke noget gebyr at hæve pengene. Hvis de altså står på din svenske konto. Ved ikke om det koster noget hvis de står på din danske og de hæves med Visa? Beløb over 15000kr mener jeg, skal bestilles i forvejen hvis man vil være sikker.
Nils Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Under 10.000 kan man sagtens hæve i en bankomat, evt. i to hug.
Tomcat Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 På dansk VISA i udlandet gælder der et maks på 2000 SEK/DK pr dag. På svensk VISA i udlandet gælder der et maks på 8000 SEK/DK pr dag. Jeg ville overføre 10.000 SEK fra DK til SE og tage dem ud i banken. Ellers får du et hak i tuden på 30 kr pr gang 5 gange indtil du rammer 10.000. Dvs du betaler 150 kr for at anvende dit VISA plus kursforskellen på 1.5% Så det vil koste dig 10.300 SEK at få 10.000 SEK i hånden.
Guest Trine Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Som f.eks Nordea kunde betaler du ikke gebyr for at hæve cash i Sverige på et dansk Visa. Så længe du hæver i deres egne automater. Jeg vil tro andre banker har nogenlunde samme aftale.
Tomcat Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Hej Trine Dette er langt fra alle banker der har det, tværtimod. :thumbdown Som f.eks Nordea kunde betaler du ikke gebyr for at hæve cash i Sverige på et dansk Visa. Så længe du hæver i deres egne automater. Jeg vil tro andre banker har nogenlunde samme aftale.
larscph Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Hvis du har konto i Sverige - så er det bare ind i banken og hæve pengene hvis de ikke vil udbetale det i automaten. Eventuelt på en bankväxel hvis du ikke vil rende rundt med dem i kontanter. Jeg har intet gebyr betalt for det i Nordea SE, hverken for kontanter eller växel. På et dansk VISA kort er der til gengæld begrænsninger i hvad du kan hæve, så er det sådan et du har er det måske mere noget med at veksle dem i DK. Alternativt overføre det til en svensk konto og så hæve pengene der.
larscph Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Som f.eks Nordea kunde betaler du ikke gebyr for at hæve cash i Sverige på et dansk Visa. Så længe du hæver i deres egne automater. Jeg vil tro andre banker har nogenlunde samme aftale. Men beløbet er så vidt jeg husker ret begrænset - noget med 2-3000 kroner om ugen og en eller anden månedsgrænse(?). Det smarteste er at få bank i begge lande - Nordea dækker fint og det er gratis at overføre penge fra DK til SE udover hvad de nu tjener på kursen. Derefeter kan man hæve hvad man har brug for på sit svenske VISA kort.
Basse Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Jeg rev 10.000 sek ud på 2 forsøg i træk, da jeg skulle flytte mv. 2x5000 sek, uden problemer. Skrev dog en mail samme dag til min bankrådgiver, at det var mig selv der havde hævet pengene. For at undgå en evt. early warning spærring.
Tomcat Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Et lille appendum til mit tidligere indslag. Hvis du har et visa guld kan du vist godt hæve 10000 SEK i et hug på et dansk visa.
Guest jxhab Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Et lille appendum til mit tidligere indslag. Hvis du har et visa guld kan du vist godt hæve 10000 SEK i et hug på et dansk visa. jeps det er ikke noget problem.. jeg hæver nogle gange 25k dog 5k ad gangen, så det kan godt lade sig gøre.
Lollikken Besvaret December 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 9, 2008 Konklusionen Reelt set kunne jeg kun hæve 2.000 DKK pr. danske visakort jeg havde med. Dette var selv om jeg brugte et dansk visakort fra Nordea i en svensk Nordea. Om vi skulle betale gebyr (på nordea kortet) har jeg ikke lige kontrolleret.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu