sup3rior Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 En clean install af Windows er ofte mere sikker end en clean install af linux :) Linux kører en multiliard services og ingen firewall som standard. Windows kører i det mindste en firewall samt UAC som standard ;) I sin teoretiske form er ingen af systemerne mere sikre end andre... Det er forskellige arkitekturer som eksisterer på de platforme, og det er et spørgsmål om at der kommer nok linux maskiner til at det bliver rentabelt at inficere dem også... Så p.t. lever Linux folket højt på at de er mere sikre end andre grundet den fraværende malware, men den "success" kan ende med at kvæle dem - for hvis det en dag bliver så udbredt at Hr. og Fr. Danmark har en pc med linux stående vil der også komme malware til den... Og så har vi samme historie med firewall, sikkerhedssoftware osv. osv. osv. Linux er ikke mere sikker end Windows... Det lever bare højt på at der ikke er nogen som gider bruge tid på at lave malware til det... Samme historie galdt foriøvrigt for Apple tilbage i MAC OS 9 og tidligere - de kørte på samme historie, men med releasen af MAC OS X (hvilket kan nævnes kører på en UNIX kerne) og den større udbredelse der fulgte med kom der malware til systemerne...
dannemare Besvaret August 2, 2009 Rapporter Besvaret August 2, 2009 En clean install af Windows er ofte mere sikker end en clean install af linux :) Linux kører en multiliard services og ingen firewall som standard. Windows kører i det mindste en firewall samt UAC som standard ;) "en clean install af linux" kan betyde en milliard ting. En install af hvad? Folk må og skal lade være med at udtale sig skråsikkert om et emne, de ikke kan overskue. For øvrigt installerede jeg Mandriva engang sidste år (var nysgerrig), og heri indgår der eksempelvis automatisk opsætning af firewall-regler, som tager hensyn til, at diverse netværksservices (som giver mening på et LAN) ikke skal være tilgængelige for andet end RFC1918-adresser. Ja, man kunne naturligvis også vælge andre indstillinger; såsom at selv RFC1918-adresser er et no-go.
biz Besvaret August 4, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2009 http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=22006 Og er der ikke allerede EN tråd mht. Linux versus Windows?
credde Besvaret August 8, 2009 Rapporter Besvaret August 8, 2009 Jeg kan se, at der reklameres rundt omkring om gratis opgradering til Windows 7, hvis man køber en PC med Vista. Jeg kan dog ikke rigtig læse mig til om, det er en opgradering man får (ligesom i gamle dage fra Win95 til Win98), hvor man opgraderer på Vista eller det er en fuld Windows 7, hvor man starter forfra med installation på computeren. Står og skal købe en ny computer og, jeg gider egentlig slet ikke have Vista, men hvis man kan få en Windows 7 med gratis, så vil det jo passe mig fint, hvis man får en fuld Windows 7 version.
jpc Besvaret August 8, 2009 Rapporter Besvaret August 8, 2009 Jeg kan se, at der reklameres rundt omkring om gratis opgradering til Windows 7, hvis man køber en PC med Vista. Jeg kan dog ikke rigtig læse mig til om, det er en opgradering man får (ligesom i gamle dage fra Win95 til Win98), hvor man opgraderer på Vista eller det er en fuld Windows 7, hvor man starter forfra med installation på computeren. Jeg har læst at man ikke i Europa vil tilbyde opgraderingsversion til 7, derimod kan vi købe den fulde til samme pris. Dermed formoder jeg, at det er den fulde version, du får. Desuden var det tidligere sådan med opgraderings-cd'erne, at de faktisk indeholdt den fulde version. For at udnytte den, skulle man blot lægge sin tidligere versions-cd i drevet under installationen. For en sikkerheds skyld ville jeg spørge i en butik - eller to.
Menace Besvaret August 8, 2009 Rapporter Besvaret August 8, 2009 De har lavet det om så de tilbyder opgraderinger til EU-brugere (version E udkommer ikke) efter at de har tilføjet valg mellem 10 forskellige browsere istedet
credde Besvaret August 8, 2009 Rapporter Besvaret August 8, 2009 De har lavet det om så de tilbyder opgraderinger til EU-brugere (version E udkommer ikke) efter at de har tilføjet valg mellem 10 forskellige browsere istedet Det vil sige, opgraderingen er ikke så "god" som at købe en rigtig version? Vil bare finde ud af om det kan betale sig at købe Vista for at få opgraderingen eller bruge RCM-versionen indtil næste år og så købe Win7 til den tid.
Rikke Rost Besvaret August 8, 2009 Rapporter Besvaret August 8, 2009 Hvorfor nakker du ikke den build der er ude på nettet??? Det er en fuld version i 32 og 64 bit hvis så ønskes.... Jeg har ikke opgraderet til 64 bit, da Adobes MC ikke er så lykkelig for det.....
credde Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Hvorfor nakker du ikke den build der er ude på nettet??? Det er en fuld version i 32 og 64 bit hvis så ønskes.... Jeg har ikke opgraderet til 64 bit, da Adobes MC ikke er så lykkelig for det..... Jo men den udløber til sommer næste år og til marts begynder computeren at genstarte hver 2. time.
Rikke Rost Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Nej.....ikke build 16385. Det er RTM og når den er aktiveret udløber den ikke.
credde Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Nej.....ikke build 16385. Det er RTM og når den er aktiveret udløber den ikke. Men det kræver vel en MSDN / Technet adgang?
Rikke Rost Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Nej.... ;) Vi må tag den på msn....Ellers sidder jeg og gør noget ulovligt. Må jeg ikke...:D
Gio Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Glem nu alle de der piratversioner! Det er ikke de sparede penge værd, da M$ løbende blacklister keys og lukker for diverse smuthuller. Udover at det er ulovligt (og det beskæftiger vi os ikke med herinde!), så er dit operativsystem da det det sidste du bør fækumdikke med. Pludselig kan du bl.a. ikke hente opdateringer...og så ved vi jo hvor det bærer hen. Ja, Windåse koster lidt klejner - men det er grundlæggende det dummeste sted at spare, hvis man bruger sin pc bare en smule seriøst.
credde Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Ja, Windåse koster lidt klejner - men det er grundlæggende det dummeste sted at spare, hvis man bruger sin pc bare en smule seriøst. Jeg er enig. Min pointe er bare, at Vista koster omkring 1000-1200 kroner ved køb af ny computer (professional version), hvis den skal være på engelsk (gider ikke det der danske sprog), men hvis Win7 upgraden er en skodupgrade fremfor den fulde version, så vil jeg hellere køre med RCM (som jo er gratis) indtil den udløber og så købe Windows 7, som sikkert koster ca. det samme.
webodin Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 .... Vista koster omkring 1000-1200 kroner ved køb af ny computer (professional version)..... det er dog kun en OEM version der koster dette beløb... skal du have en version du flytter uden at du skal kontakte M$ hvergang koster den ca 4000 -5000 kr...
Menace Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 det er dog kun en OEM version der koster dette beløb... skal du have en version du flytter uden at du skal kontakte M$ hvergang koster den ca 4000 -5000 kr... Der er godt nok et spring fra 4 til 5K Men korrekt, en 3 brugerlicens til vista ultimate koster 4K, altså under 1400 kr stk. Nu blev der snakket om premium versionen som koster lige over 800 kr..... Jeg har installeret min ultimate mange gange uden at kontakte nogen.... en af mine venner har installeret sin premium til 800 kr uden at kontakte nogen......
webodin Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 Der er godt nok et spring fra 4 til 5K Men korrekt, en 3 brugerlicens til vista ultimate koster 4K, altså under 1400 kr stk. Nu blev der snakket om premium versionen som koster lige over 800 kr..... Jeg har installeret min ultimate mange gange uden at kontakte nogen.... en af mine venner har installeret sin premium til 800 kr uden at kontakte nogen...... ok sandsynligvis... men det er stadig OEM produkt... og ikke FULL version...
Gio Besvaret August 16, 2009 Rapporter Besvaret August 16, 2009 ok sandsynligvis... men det er stadig OEM produkt... og ikke FULL version...Lad være med at se så dybt i flasken så sent på en søndag ;o) En OEM-udgave af Windows X har fuldt ud samme funktionalitet som en Retail i regnskovs-fjendtlig indpakning. OEM bruger ofte andre keys - men ikke noget der har med funktionaliteten at gøre. MS yder også fuld support på en OEM-licens. (I nogle tilfælde kan denne support blive varetaget af VAR - men ikke i tilfældet med Windows og privatkunder) For god ordens skyld, så er OEM-versioner kun at erhverve ved køb af bundled hardware. D.v.s det var ihvertfald meningen, oprindeligt
Menace Besvaret August 17, 2009 Rapporter Besvaret August 17, 2009 ok sandsynligvis... men det er stadig OEM produkt... og ikke FULL version... næe, det er fuld version Ligger i et lækkert cover med både 32 og 64 bit versionerne hvor der står "windows vista ultimate english intl dvd" på
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu