hpn Skrevet December 29, 2008 Rapporter Skrevet December 29, 2008 Jeg glemte alt om at få kransekage med hjem fra DK til nytårsaften. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er muligt at finde sådan en kransekage top her i Malmö?
dannemare Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Jeg glemte alt om at få kransekage med hjem fra DK til nytårsaften. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er muligt at finde sådan en kransekage top her i Malmö? Ikke mig bekendt. Vi søgte med lys og lygte sidste år, men uden held. Vi skal et smut forbi min lillebror i morgen eftermiddag, og ved samme lejlighed tager vi ind forbi Superbrugsen på Tårnby Torv. Skal nemlig selv have købt kransekage. ;) Vi kan sagtens købe en med til dig også, hvis blot du selv har mulighed for at afhente den i Staffanstorp (ligger 7-8 km stik øst for Ikea Malmö). Det er nemt at finde selv uden GPS - bare ligeud af 11'eren, indtil rundkørslen kommer. :th2: Omtalte kransekagetop fra Brugsen har 7 ringe og koster 59.95. Sig til, hvis det evt. har interesse...
larscph Besvaret December 29, 2008 Rapporter Besvaret December 29, 2008 Alternativt er det bare at bage den selv :th2:
hpn Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 29, 2008 Ikke mig bekendt. Vi søgte med lys og lygte sidste år' date=' men uden held. Vi skal et smut forbi min lillebror i morgen eftermiddag, og ved samme lejlighed tager vi ind forbi Superbrugsen på Tårnby Torv. Skal nemlig selv have købt kransekage. ;) Vi kan sagtens købe en med til dig også, hvis blot du selv har mulighed for at afhente den i Staffanstorp (ligger 7-8 km stik øst for Ikea Malmö). Det er nemt at finde selv uden GPS - bare ligeud af 11'eren, indtil rundkørslen kommer. :th2: Omtalte kransekagetop fra Brugsen har 7 ringe og koster 59.95. Sig til, hvis det evt. har interesse...[/quote'] Det var ellers et fint tilbud :) men jeg tror, vi må klare os igennem nytårsaften uden kransekage i år. Ellers mange tak :D
BS Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Det var ellers et fint tilbud :) men jeg tror, vi må klare os igennem nytårsaften uden kransekage i år. Ellers mange tak :D Hmm kunne du så også finde på at servere flæskesteg uden svær pg brun sovs?
hpn Besvaret December 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 30, 2008 Hmm kunne du så også finde på at servere flæskesteg uden svær pg brun sovs? nu spiser vi ikke fläskesteg, så...
BS Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 nu spiser vi ikke fläskesteg' date=' så... [/quote'] ARGH! ok så....men hvad så med.....ja du ved hvad jeg mener :D
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 AH men kom nu lige ind i kampen hva... Hehe.. Det er altså ikke særlig svært at lave - og det smager super godt hjemmelavet: http://www.arla.dk/opskrifter/kransekage.html Og så har de i øvrigt all-time favorit champagnen fra Laurent-Perrier på tilbud i SuperBest til 199 dkk... Men den kan så i øvrigt godt drikkes uafhængig af kransekage! :th2:
dannemare Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 AH men kom nu lige ind i kampen hva... Hehe.. Det er altså ikke særlig svært at lave - og det smager super godt hjemmelavet: Nemmerlig. "Vi" (dvs. fruen ;)) lavede faktisk egen kransekage sidste år, og det blev rigtigt godt, men i år har vi 117 forskellige andre ting at se til, så vi nøjes i år med Brugsens discount-kransekagetop. :D
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Nemmerlig. "Vi" (dvs. fruen ;)) lavede faktisk egen kransekage sidste år' date=' og det blev rigtigt godt,[/quote'] Ja det gør nemlig... Det bliver så.. mmm.. fjerde år i år jeg laver den selv - første år var sådan en "ups - de har jo ikke kransekage i Sverige"... Og så er det bare hængt ved.
BS Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Ja det gør nemlig... Det bliver så.. mmm.. fjerde år i år jeg laver den selv - første år var sådan en "ups - de har jo ikke kransekage i Sverige"... Og så er det bare hængt ved. Spørgsmålet er om man kan bage sin kransekage i Weberen? Mon kransekage med grillsmag er toppen?
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Spørgsmålet er om man kan bage sin kransekage i Weberen? Mon kransekage med grillsmag er toppen? Uha ja dét har jeg ikke prøvet. Men forsigtig med det - den skal have den rigtige temperatur så den ikke smelter ud og tages ud når den er PRÆCIST klar... ;)
Thomas Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Spørgsmålet er om man kan bage sin kransekage i Weberen? Mon kransekage med grillsmag er toppen? Klart du kan, eller klart man kan!!!(ved jo ikke med dig:tongue2:) http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?t=4974&highlight=kransekage+webergrill
Gio Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Klart du kan' date=' eller klart man kan!!!(ved jo ikke med dig:tongue2:)[/quote']Thomas - nu er du jo også Weber-fanatiker. Du kan jo sandblæse fælge og lege Hadron-collider med dine Weber'e, hvis man stikker lidt til dig...:D:th2:
Guest Trine Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Klart du kan, eller klart man kan!!!(ved jo ikke med dig:tongue2:) http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?t=4974&highlight=kransekage+webergrill ...man kan jo stege/bage hvad som helst. Det store spørgsmål er om andre gider æde det bagefter...
larscph Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Nå men nu vi er ved det... Her var mit allerførste forsøg - de blev meget aparte - men smagen fejlede intet: Året efter gik det meget bedre, det er noget med at man skal være lidt forsigtig med blandingsforholdet af marcipan/æg/flormelis!
Gio Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Nå men nu vi er ved det... Her var mit allerførste forsøg - de blev meget aparte - men smagen fejlede intet: *hehe*...det er ikke rigtig nytår på sunddebatten, uden billeder af Lars' første forsøg med kransekage :th2:
Don A Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Thomas - nu er du jo også Weber-fanatiker. Du kan jo sandblæse fælge og lege Hadron-collider med dine Weber'e' date= hvis man stikker lidt til dig...:D:th2: Hvad skal det koste for 4 fælg
dannemare Besvaret December 30, 2008 Rapporter Besvaret December 30, 2008 Nå men nu vi er ved det... Her var mit allerførste forsøg - de blev meget aparte - men smagen fejlede intet: Hehe, det var også fuldstændig sådan fruens kransekager så ud sidste år.
hpn Besvaret December 31, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 31, 2008 opdatering... Vi var lige en tur i Danmark - for at hente kransekage Så fik vi en lille familie-tur ud af det :D
Vicksen Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 Hehe' date=' det var også fuldstændig sådan fruens kransekager så ud sidste år. [/quote'] He he Dannemare, Håber ikke fruen læser med herinde, for så står du sgu da til en røvfuld for den kommentar
dannemare Besvaret December 31, 2008 Rapporter Besvaret December 31, 2008 He he Dannemare, Håber ikke fruen læser med herinde, for så står du sgu da til en røvfuld for den kommentar Har lige vist hende det, men hun tilgav mig heldigvis. :D Nå... får skæld ud nu for at tjekke debatten, mens vi har gæster. Godt nytår. :th2:
Kvalm Besvaret December 30, 2012 Rapporter Besvaret December 30, 2012 Jeg glemte alt om at få kransekage med hjem fra DK til nytårsaften. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er muligt at finde sådan en kransekage top her i Malmö? Er det stadig ikke muligt eller hur?
larscph Besvaret December 30, 2012 Rapporter Besvaret December 30, 2012 Tsk-tsk-tsk... Bag dem nu selv for pokker... :-p
Kvalm Besvaret December 30, 2012 Rapporter Besvaret December 30, 2012 Tsk-tsk-tsk... Bag dem nu selv for pokker... :-p Ja, dét ender det osse med, selvom vi ikke har en form...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu